מפחד להתחתן

Rotchild3x

New member
מפחד להתחתן

אני רווק בן 30+, מעוניין להתחתן ולהקים משפחה אך מודאג מהחוק שיכול במחי יד לרסק כלכלית אדם ולהורידו מכל מה שצבר במשך חייו. מצבי הפיננסי טוב ומבוסס מאוד יחסית לבני גילי, שילוב של המון עבודה קשה ומעט מזל לאורך השנים. אציין בקצרה שכבר נפרדתי מבת זוג שראתה בהסכם ממון "חוסר אמון וחוסר ביטחון בזוגיות שלנו" והודיעה שלא תחתום על שום דבר.
במקביל לכך שאני יוצא עם מישהי חדשה אני לפני קניית דירה די יקרה במרכז הארץ (מעל 2 מ' ש"ח) ואני חושש לגורלה בעתיד, אלא אם לא אגור בה, אשכיר אותה וכל ההתנהלות איתה תעשה מחשבון בנק נפרד וייעודי שלא מעורב בשום פעילות כספית אחרת ע"מ למנוע "כוונת שיתוף", ואז מה הטעם מלכתחילה? אין אפשרות לגור עם בת זוג/אישה בדירה שלי ולהחתימה על מסמך שמונע בוודאות את זכויותיה בנכס בכל תרחיש עתידי?

מבחינה תעסוקתית אני על פרשת דרכים עם אופציה להגדיל את ההכנסות אפילו עוד יותר אבל מפחד שזה ייזקף לי בנישואים בעתיד כ"פוטנציאל הכנסה" - אז אם במשך 5 שנים העסק שלי עבד יפה ובעתיד הפעילות תרד - יבוא בית המשפט ויקבע ש"פעם הרווחת 30 אלף ש"ח בחודש אז נשמור על רמת החיים אליה הרגלת את משפחתך" ומעכשיו אני מחוייב בתשלומים בהתאם כאילו שבכוונה אני לא רוצה להרוויח כסף. אז אם עכשיו אני (העסק) מרוויח רק 15 אלף לחודש נניח הפער ילך ויצטבר כחוב שירבוץ נגדי? עד לאן בית המשפט יכול להיכנס לכיסו של הפרט? שאלה נוספת - האם בהסכם ממון חובה לציין *הכל*? האם הסתרת נכסים מאישה חוקית או מבית המשפט היא עבירה פלילית? חשבתי להשקיע בכמה נכסים בחו"ל ולא לספר עליהם לאיש, האם תהיה דרך לגלות עליהם? לא רוצה להסתבך...
בבקשה אל תגידו לי שאני מקדים תרופה למכה מוקדם מדי - אלה שאכלו אותה אמרו לי מפורשות שהיו צריכים לחשוב על זה לפני שבכלל יצאו לדייט השני עם האישה שהרסה אותם, ויש לא מעט כאלה. במיוחד לאור התגובות הנדהמות בחברה על גבר שמבקש מבחירת ליבו לחתום על הסכם ממון.
 
הסכם ממון

שלום רב!

אתה מעלה שאלות שונות וחשובות.

את כל חששותיך ניתן לפתור בעזרת הסכם ממון מפורט מקצועי אשר יוגש לביהמ"ש ויקבל תוקף של פס"ד. ניתן גם לאשרו אצל נוטריון טרם הנישואין אבל אני ממליץ להגישו לביהמ"ש.

כמובן שהסכם כזה צריך להיות בהסכמת הצדדים. אין לי ספק כי בהסבר נכון של המצב, זוגתך תיאות לחתום על הסכם הוגן.

בהצלחה!
 

Rotchild3x

New member
תודה על המענה המהיר, אנסה לחדד את השאלות:

שאלה מס' 1: האם יש ניסוח המעגן בבטון תרתי משמע את הבעלות בנכס? או שלעולם אין לדעת מה ילד יום?
בפסקי דין שמצאתי ברשת קראתי שמגורים משותפים עם בת זוג בדירה שבבעלותי המוחלטת מלמדת על כוונת שיתוף. די בכך שהשתתפה בתחזוקה השוטפת (חשבונות, נקיונות, תיקונים/שיפוצים) ע"מ להקנות לה 50 אחוז בעלות על הנכס למרות הסכם ממון הקובע אחרת, וככל שעוברות השנים ובמיוחד אם יש ילדים כוחו של הסכם הממון הולך ומתפוגג.
מגורים בדירה שלי בביטחון של 100 אחוז או השכרה ושכירה?

2: האם בהסכם ממון שכזה חובה לפרט את כל הרכוש?
למשל במקום לקנות דירה אחת יקרה בארץ אוכל לקנות שני נכסים זולים יותר בחו"ל ולא לספר עליהם לעולם. האם השמטת מידע שכזה תקינה ונחשבת "בעיה שלי" בלבד או שיש גם השלכות חוקיות? ובהליך גירושין שופט יכול לדרוש תצהיר מלא של רכושי? כלומר אם אסתיר מבית המשפט בארץ בעלות על נכסים בחו"ל אהיה צפוי לעונש?

אשמח להתייחסות יותר ספציפית לפרטים
 
למעלה