מפנים לחוץ או מחוץ לפנים?
חכמת הקבלה מלמדת אותנו שעלינו להגיע לשיווי צורה ולהדמות לבורא דרך עבודה על המידות. וזאת באמצעות החברה. חכמים גילו לנו כי עלינו לצמצם את השאיפה לקבל מהזולת דרך מעשים, כמו קבלת עול תורה ומצוות, התוועדות עם חברים וכן ויתורים וביצוע פעולות שמעדיפות את טובת הזולת לעומת טובת היחיד. עד כאן, ניתן לומר כי אופן העבודה הוא בביצוע פעולות חיצוניות (ללא רצון והרגש) ובכך לזכות בתפילה אמיתית ובשינוי הפנימי של האדם. עם כל זאת, גם ידוע כי השינוי הפנימי(הזדככות) מחולל תמורות כלפי המציאות החיצונית הסובבת והכוללת כהעתק. על כן דרוש ברור: האם גם בחברה המקיפה שלנו, עלינו להתפתח רוחנית תוך השקעה בעשייה חיצונית יותר ורחבה כלפי כלל ישראל(הפצה,קירוב לתו"מ) או שיש להשקיע בעיקר בפיתוח היחסיים שבתוך הסביבה הקרובה שבה אנו עובדים(גדלות חברים, לימוד, הכנות לקראת מפגשים)? בכלל, איך באמת מוצאים את האיזון והדרך הנכונה בחלוקת השקעת הייגיעה והעבודה(פנים וחוץ) להגיע מאהבת הבריות לאהבת השם? תודה,
חכמת הקבלה מלמדת אותנו שעלינו להגיע לשיווי צורה ולהדמות לבורא דרך עבודה על המידות. וזאת באמצעות החברה. חכמים גילו לנו כי עלינו לצמצם את השאיפה לקבל מהזולת דרך מעשים, כמו קבלת עול תורה ומצוות, התוועדות עם חברים וכן ויתורים וביצוע פעולות שמעדיפות את טובת הזולת לעומת טובת היחיד. עד כאן, ניתן לומר כי אופן העבודה הוא בביצוע פעולות חיצוניות (ללא רצון והרגש) ובכך לזכות בתפילה אמיתית ובשינוי הפנימי של האדם. עם כל זאת, גם ידוע כי השינוי הפנימי(הזדככות) מחולל תמורות כלפי המציאות החיצונית הסובבת והכוללת כהעתק. על כן דרוש ברור: האם גם בחברה המקיפה שלנו, עלינו להתפתח רוחנית תוך השקעה בעשייה חיצונית יותר ורחבה כלפי כלל ישראל(הפצה,קירוב לתו"מ) או שיש להשקיע בעיקר בפיתוח היחסיים שבתוך הסביבה הקרובה שבה אנו עובדים(גדלות חברים, לימוד, הכנות לקראת מפגשים)? בכלל, איך באמת מוצאים את האיזון והדרך הנכונה בחלוקת השקעת הייגיעה והעבודה(פנים וחוץ) להגיע מאהבת הבריות לאהבת השם? תודה,