אני מכיר את דרך פעולתו של מפסק פחת חד פאזי - הפרש בין הזרם בפאזה והפס יוצר שדה מגנטי שמושך מנוף. ואולם, מפסק פחת תלת פאזי, במעגל המזין מנועים תלת פאזיים (... ושלא מקבלים אפס), כיצד הוא עובד?
מנוע ת"פ הוא עומס מאוזן (סימטרי) נוצר אפס מלאכותי אם יש זליגה באחד מהפזות העומס לא יהיה מאוזן ובסלילי הפחת הת"פ גם לא יהיה איזון ולכן הוא יפעל. העיקרון הוא כמו ממסר לזרם דלף חד פזי , רק שנוספו עוד 2 סלילים (לפזות הנוספות) וישנה אפשרות לבדיקת איזון פזות
את לחצן הטסט. או שמחברים את אחת הפזות על המהדקים שמסומנים כאפס, להפעלת מעגל הטסט. הפחת יגן על המעגל ללא תלות ביחסי הזרמים בין הפזות והוא יפעל כאשר יוצר זרם דלף הגדול מהמתוכנן לו, כי סכום הזרמים לא אפס ונוצר מתח במשנה המתח שמפעיל את סליל השחרור.
זה ידוע. אבל איך הפחת בנוי, "מבפנים"? בפחת חד פאזי קיימים שני סלילים כאשר כיוון הליפוף של שלהם הפוך ולכן שדה מגנטי אחד מבטל את השני ואז בסה"כ אין שדה מגנטי שמפעיל את המנוף. איך בנוי הפחת התלת פאזי???