מפעילת מרכז מפירה את דרישות המכרז, מה האפשרויות?

837183

New member
מפעילת מרכז מפירה את דרישות המכרז, מה האפשרויות?

שלום,
משרד ממשלתי כלשהו הוציא בעבר מכרז להפעלת דיור לאוכלוסיה מיוחדת, חברה כלשהי זכתה במכרז ומפעילה את אותו הדיור מהוצאת המכרז ועד כה.
המכרז אומר:
"עבור שירותים נוספים הניתנים מעבר לנדרש על פי הסכם זה המפעילה אינה רשאית לגבות תשלום מהשוהה או מגורם אחר אלא בכפוף לקבלת אישור מראש ובכתב של המשרד. "
זאת מאחר שהדיור מתוקצב ב-100% ע"י אותו משרד ממשלתי. כלומר לא ניתן לגבות כסף מהדיירים ללא אישור בכתב מהמשרד.
לאחר בירור מול המשרד, הוא (המשרד) לא הוציא מעולם אישור בכתב למפעילה לגביה כלשהי, ובכל זאת המפעילה גובה ב-6 שנים האחרונות סכום חודשי של קרוב ל-1,000 ש"ח מכל דייר במערך הדיור.

פניתי למשרד כדי להבין מדוע הם מאפשרים את הגביה הזו ללא האישורים שהם עצמם דורשים, אבל המשרד אינו מגיב, גם אחרי חודשים (בניגוד לתקנון התקשי"ר. כלומר אין מענה, אין מענה ביניים..פשוט אין כלום).
המשרד הממשלתי והחברה שזכתה במכרז הם סוג של best buddies, ולכן זה לא מפתיע אותי שהם לא עונים.

גילוי נאות: אני מתגורר באותו דיור שמופעל מתוקף המכרז.

יש לי שתי שאלות שאולי תוכלו לעזור לי בהן:

1. האם המשרד מחויב לאכוף את הסעיפים שהוא עצמו כתב במכרז? או שלמעשה הדבר ניתן לשיקול דעתו?
2. לטעמי יש התנהלות לקויה של המשרד הממשלתי והיעדר פיקוח על המפעילה, עובדה שהמפעילה מתנהלת 6 שנים בניגוד לדרישות המכרז באין מפריע, לאן אני יכול לקחת את התלונה הזו? מה האפיקים שלי?

תודה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אם לדעתך נגרם לך עוול

כדאי שראשית תפנה לנציב קבילות הציבור במשרד מבקר המדינה, הוא מגיב די מהר ולעניין, אצלו אתה יכול להתלונן על המשרד הממשלתי שלא אוכף .
כנגד המרכז ניתן להגיש תביעהמשפטית וכדאי להזדרז ככל האפשר או באמצעות עורך דין שהיתרון הוא מקצועיות והחסרון הוא הזמן הרב שיחלוף עד הסיום והעלות הגבוהה (שאותה אולי כדאי לחלוק עם הדיירים האחרים ולהגיש תביעה משותפת או בתביעות קטנות.
אפשרות נוספת - התארגנות הדיירים והפסקה במריכת השרותים הנוספים והפסקת התשלום בעבורם.
 
למעלה