מפת בועות

nimrod63

New member
מפת בועות

אני מחפש מפת בועות לטיסת ממ"ג + אז"מ , גליון צפוני ודרומי מעודכן עידכון אחרון , בסביבות 2003 או 2004
 

nimrod63

New member
תודה

היום קניתי התל אביב מפה עדכנית מאותו תאריך שאתה מדבר עליו מדהים כי העגודה לא מחזיקה אותם , זה התנ"ך של הממ"ג ........ אבל מה לעשות ....
 
איפה בדיוק קנית את המפות

אני מעוניין לעדכן את מפות הבועות שבידי. היכן בדיוק קנית בת"א את מפות הבועות ? תודה בני נדלר
 

nimrod63

New member
בתל- אביב

ר"ח הארבעה 26 , יש שם את ההוצאה לאור של משרד הביטחון,יש להם גם את מפת הבועות וגם מפת נתיביי אוויר למי שטס במטוסים נורמליים(כמוני)
 
תודה

תודה. אני בטוח שזה יעזור להרבה חברים. אני ממליץ, למי שאין עדיין, לרכוש גם את מפות נתיבי הטיסה שיש בהן הרבה אינפומציה חשובה בשבילנו, הממ"גיסטים, בני נדלר
 

nimrod63

New member
אבל .... חשוב !

דיברתי אם מנהל התעופה האזרחי והם עובדים על מפות חדשות לשנת 2006 איין שינויים גדולים אבל המקור מוסרר כי המפות של 2002 הן מצויינות ומעודכנות להפליא ..
 
כאן הועד שלנו צריך להכנס לפעולה

שלום נימרוד וכלל החברים על פי בקשת הטייס הראשי והועד, מוטי וייס והח"מ הכנו לפני כשנתיים הצעה להרחבת בועות האז"מ. מדובר על הצעה לשינוי משמעותי מאד בכל הבועות, במיוחד בסופי שבוע, כאשר בשלב התיכנון לקחנו בחשבון אזורים רבים שבהם לא ניגרום לשום בעיה לחיל האויר והצבא ואף למטוסים אזרחיים, אם נטוס שם בסופי השבוע ושהיום למעשה אסור לטוס שם, אלא בהגשת מירשה מראש. נימרוד, לאור מה שאתה אומר שבמינהל מכינים מפות חדשות לבועות, זו ההזדמנות לועד שלנו לבדוק על איזה מפות מדובר ואם ניתן בכל זאת להרחיב את מפת הבועות בצורה משמעותית. ערב טוב בני נדלר
 

nimrod63

New member
כולי פליאה

אני רק מתפלא שאף אחד מהגופים המייצגים לא יודע שייש בכוונת המשורר לכתוב שיר חדש ??.......!!
 
בלי קשר ועם קשר להרחבת הבועות,

לדעתי חשוב להתארגן כך שעל הממ"ג יהיה קשר דו-כווני בתדרי תעופה (לפחות איזה ICOM נייד שמחובר למערכת האינטרקום). גם היום, במצב שאין קשר זה ממש מסוכן על אחת כמה וכמה אם מבקשים להרחיב בועות. זה נוגע לחציית ב"ג ממזרח, זה נוגע לקרבת מנחתים ואפילו, זה נוגע, לחירום וחילוץ.
 

Haim raveh

New member
סתם דיבורים/מילים

ומה עם רישיון תחנת אלחוט? ומה עם רישיון הפעלת תחנת אלחוט? ואיך יוציאו רישיון אלחוט לתעופה אלו שלא יודעים אנגלית? ומה עם לדעת איך לדבר בתדרים התעופתיים? [נוהלי דיבור, איות וכו'] ומי ייתן שרות מתאים כדי שהקשר יעבוד וגם יובן ולא ישמעו צרצורים,חריקות, שריקות וכל מיני רעשים בלתי מובנים. המצב היום הוא שבחיבור A.M תעופתי לממ"ג בדרך כלל שומעים "אבל באמת" הכול, הכול, חוץ מאשר את הטייס. והאם שרותי חרום/חילוץ לתעופה אמורים לטפל בממ"גים ? לא ! ומה הרע בלהחזיק טלפון סלולארי עם זיכרונות מתאימים בטווח יד במצב פתוח ? והיו מקרים שזה עזר מאוד,מאוד. ואולי הסלולארי יודע להתקשר כמעט מכול מקום לכל מקום וה-A.M התעופתי על הקרקע די מסכן בטווחים כלפי הקרקע? ה-A.M התעופתי לעומת זאת, יודע טווחים יפים ורחוקים כלפי מטוסים במידה והם באוויר ובעיקר גם אם הם גבוהים. כלפי הבקרות מהקרקע הם די מסכנים בטווח. להבהרה : Icom שם של יצרן מכשירי קשר ואשר מייצר מכשירי קשר גם לתדרים התעופתיים. A.M = שיטת השידור המקובלת בתעופה הכללית. לעומת F.M אשר מקובל אצלנו הממ"גים. ההבדל בין השיטות : A.M = קשר זבל יש לו יתרון לתעופה המהירה. השיטה F.M = קשר מצויין. איי, עוד שכחתי, מי זה "החשוב להתארגן" אני לא מכיר אדם בשם כזה וגם לא מתנדב בשם הזה. לא מכיר אני צעד שנעשה בפועל ע"י אלו שבדרך אומרים " צריך" או "צריכים" מי שמציע צריך גם ליישם !!! לא , לא יוסי . אין אני מתכוון שאתה כטייס של "כנפיים מוזרות כאלו" שלא שמתקפלות כמו הסמרטוטים שלנו, תתנדב למעשה עבור הממ"גים . סתם נוח לי לתקוף אותך כדי להשחיל את הבנת הבעיה ואתה הקורבן . כמו שאני מכיר אותך תוכל להתגבר על "הבושה". חיים רוה
 
עם "הבושה" אני מסתדר, עם המסקנות

אני מסתדר הרבה פחות. אמרתי "צריכים" כי אני חושב שזה רעיון נכון לממ"ג ואני לא נמנה עם טייסי הממ"ג. אז "צריכים" זה אלו שחושבים כמוני והם גם טייסי ממ"ג ולהם "חשוב להתארגן". ועכשיו למה בכל זאת "צריכים": 1. פעמים רבות פגשתי בשמיים ממ"גים בגובה הנתיבים (כלומר, הרבה מעלי). חשוב שהם ידעו לפחות מי עוד איתם בשמיים. 2. "חילוץ" זה גם לתקשר עם מסוק מעליך או לדווח חירום בעודך באויר. 3. סלולרי מאוד יעיל ותמיד. יחד עם זאת, אם לא שומעים את הקשר (רעש) למרות האזניות והמקרופון הצמוד לפה, אז גם לא שומעים את הטייס בסלולרי. 4. אנגלית מאוד בסיסית , רשיון רדיו, נדב"ר וכד' - נכון, צריך אבל אם טייסי אז"מ התגברו, אז ממש אין סיבה לדאגה גם לטייסי ממ"ג. 5. יתרונות ה FM וה- UHF ברורים (בשימוש ממ"ג ומוניות). יחד עם זאת, בתעופה בכלל, ובכל העולם, משתמשים ב- AM ו- VHF. אז בשלב זה זה לא עומד להצבעה מה עדיף כל עוד אתה באויר. 6. האמת, המחשבה שביום יפה של סוף שבוע מסתובבים כ- 100 ממ"גים בשמיים ורובם באזור המרכז ללא כל 'קשר' VHF/AM קצת מדאיג. זה שיש להם 'קשר' UHF/FM + סלולארי ממש לא עוזר במצב זה. כדאי לנסות לראות את הנולד.יש דברים שלא צריך לחכות עד שהמנהל יכריח. תרצו או לא, ממ"ג הוא כלי טיס הפועל באותם שמים גם עם אחרים ולא הגיוני שהוא יהיה חרש אילם.
 

Haim raveh

New member
מי יכול עליך יוסי.אתה הגדול מכולם

ואני מתכוון ברצינות. אבל עדיין יכולים אנו לפתח את הנושא ,לדון,לדוש,ללעוס ולירוק. אנסה השלמות ואם אצליח בקצרה . אני חושב כמוך רק חלקית. נכון שרצוי ועדיף קשר תעופתי. המשמעויות לכך נכתבו על ידי ולא ברורות לחלק מהטייסים. ממ"גים מעלייך? "שקרן". אף פעם לא היו ולא יהיו! "סתם אתה מעליל." ממ"ג ,לדווח מהאוויר בחרום ?, כמעט בלתי אפשרי. זה נופל כמו אבן ביחס של 1:3 .אין זמן לדיווח. למעט המצנח "שירון" שנופל בערך כמו אז"מ. סלולארי כן ישמעו מהאויר ו-A.M לא ישמעו. מי בכלל מתכוון לדבר ולקרוא לחילוץ מהאוויר? הכוונה מהקרקע. עצירת מנוע בממ"ג כלל לא מדווחת מהאוויר. רק אחרי "שהאבן" הזאת פוגעת בקרקע אולי צריך עזרה. אנגלית לצורכי תקשורת. כל הטייסים "זוהי שפת האם שלהם",טעיתי?, מתנצל! UHF FM זה רק חוסר מיידע. אנו עובדים ב- VHF FM . לסיכום נכון שרצוי קשר בין כלי הטייס. שאלה ? באיזה תדר ? של האז"מים? הייתה רוצה יותר בלגן בערוץ של האז"מים? הערוץ יכול לקבל עוד 100 פטפטנים לסוף השבוע? הייתם מסתדרים "אתם" האז"מים על אותו ערוץ יחד עם 20-30 ממ"גים אשר יוצאים לטיול משותף ורוצים לשתף כולם את כולם בחוווית הטיסה? והאם ב-VFR [בתרגום:כללי טיסת ראיה] לא מסתכלים! ובארה"ב לא טסים הרבה מטוסים ללא קשר? יש הבדל בין הרצוי, שאני מסכים לו ובין המצוי, שצריך לתת עליו את הדעת בכל ההיבטים. והמנהל כמו אני מכיר מניסיון העבר , יעשה החלטות בנושא ויטעה ללא כל ספק פעם החליט מי שהחליט כי ממ"ר [מצנח ממונע רגלי] יהיה חייב לשאת את מכווני הטיסה המינימליים !!!!!!!!!!!!!!! אהה... איזו המצאה. מד גובה , מד סל"ד , מד טמפרטורת ראש מנוע , מצפן , ומד מהירות אווירית. אלו מכשירי הטיסה המינימאליים לאז"מ . אז מה ? זה טוב גם לממ"ר ? בטח טוב ! החילו זאת בתקנות. אף אחד לא טס עם כל הבלגן הזה . למה? כי לטוס ככה זה כמו לטוס עם אינפוזיות מחוברות לורידים,כאשר התמיסה בג'ריקן בכמות של 20 ליטר . מי שקבע את ההוראות האלו, כנראה ששמע שיש כלי טייס מסוג מצנח ממונע ולא ראה איך ניראה ,איך מטיסים אותו ומה החיה המוזרה הזו שממריאה כמו מרבה רגליים בריצת ספרינט ל-100 מטר. הקובעים אם צריך וטוב קשר AM תעופתי לממ"גים אלו אנשי הממ"גים ובשיתוף גורמים נוספים הנוגעים לנושא. חיים רוה
 
המסקנה הסופית שלך ...

מדוייקת ונכונה: "הקובעים אם צריך וטוב קשר AM תעופתי לממ"גים אלו אנשי הממ"גים ובשיתוף גורמים נוספים הנוגעים לנושא". כל השאר, הן מה שאני כתבתי והן מה שאתה, הם טיעונים לכאן ולשם. והערה לגבי תדרים במסגרת "לדון,לדוש,ללעוס ולירוק": יש תדר אז"מ, יש תדר דאייה ויהיה תדר ממ"ג וכל אחד יברבר כעוות נפשו עם בני מינו. מאחר וכל התדרים ידועים, אז אם בתעתועי דמיוני, ישתקף ממ"ג מעלי ויתחשק לי לברר "הראיתי או חלמתי חלום" חיש קל העבור לתדר המתאים (זאת מבלי להסחף ולהמליץ על שני מכשירי קשר כמו ב- GA וכמו באז"מ שלי). ובבנין ירושלים ננוחם. יוסי מיליס. ואחרון: לקחתי לתשומת ליבי את "אתה הגדול מכולם" ואפעל להסרת איזה 10 ק"ג מיותרים שאני סוחב די זמן
 

Haim raveh

New member
יוסי מיליס

10 ק"ג ? התחייבות לא קטנה ,אני מסכים שתעמוד בה ! אני ירדתי 5 ק"ג לאחרונה. ולעיניין ה-AM אם תדר הממ"גים יהיה שונה או מיוחד לממ"גים לצרכי חרום ערכו יורד פלאים. אני לא מתנגד ל-AM זכור זאת. חיים רוה
 

סהר דוד

New member
משונה.

ההוצאה לאור עברה לפני חצי שנה לקרית אונו. כל המתחם שלהם ברח הארבעה כבר לא קיים. מעניין איך רכשת שם מפות ??
 

nimrod63

New member
אם עובדות לא מתוכחים

שם הייתי ושם רכשתי לא יודע על מה אתה מדבר רח' הארבעה 26 ת"א
 
למעלה