מי יכול עליך יוסי.אתה הגדול מכולם
ואני מתכוון ברצינות. אבל עדיין יכולים אנו לפתח את הנושא ,לדון,לדוש,ללעוס ולירוק. אנסה השלמות ואם אצליח בקצרה . אני חושב כמוך רק חלקית. נכון שרצוי ועדיף קשר תעופתי. המשמעויות לכך נכתבו על ידי ולא ברורות לחלק מהטייסים. ממ"גים מעלייך? "שקרן". אף פעם לא היו ולא יהיו! "סתם אתה מעליל." ממ"ג ,לדווח מהאוויר בחרום ?, כמעט בלתי אפשרי. זה נופל כמו אבן ביחס של 1:3 .אין זמן לדיווח. למעט המצנח "שירון" שנופל בערך כמו אז"מ. סלולארי כן ישמעו מהאויר ו-A.M לא ישמעו. מי בכלל מתכוון לדבר ולקרוא לחילוץ מהאוויר? הכוונה מהקרקע. עצירת מנוע בממ"ג כלל לא מדווחת מהאוויר. רק אחרי "שהאבן" הזאת פוגעת בקרקע אולי צריך עזרה. אנגלית לצורכי תקשורת. כל הטייסים "זוהי שפת האם שלהם",טעיתי?, מתנצל! UHF FM זה רק חוסר מיידע. אנו עובדים ב- VHF FM . לסיכום נכון שרצוי קשר בין כלי הטייס. שאלה ? באיזה תדר ? של האז"מים? הייתה רוצה יותר בלגן בערוץ של האז"מים? הערוץ יכול לקבל עוד 100 פטפטנים לסוף השבוע? הייתם מסתדרים "אתם" האז"מים על אותו ערוץ יחד עם 20-30 ממ"גים אשר יוצאים לטיול משותף ורוצים לשתף כולם את כולם בחוווית הטיסה? והאם ב-VFR [בתרגום:כללי טיסת ראיה] לא מסתכלים! ובארה"ב לא טסים הרבה מטוסים ללא קשר? יש הבדל בין הרצוי, שאני מסכים לו ובין המצוי, שצריך לתת עליו את הדעת בכל ההיבטים. והמנהל כמו אני מכיר מניסיון העבר , יעשה החלטות בנושא ויטעה ללא כל ספק פעם החליט מי שהחליט כי ממ"ר [מצנח ממונע רגלי] יהיה חייב לשאת את מכווני הטיסה המינימליים !!!!!!!!!!!!!!! אהה... איזו המצאה. מד גובה , מד סל"ד , מד טמפרטורת ראש מנוע , מצפן , ומד מהירות אווירית. אלו מכשירי הטיסה המינימאליים לאז"מ . אז מה ? זה טוב גם לממ"ר ? בטח טוב ! החילו זאת בתקנות. אף אחד לא טס עם כל הבלגן הזה . למה? כי לטוס ככה זה כמו לטוס עם אינפוזיות מחוברות לורידים,כאשר התמיסה בג'ריקן בכמות של 20 ליטר . מי שקבע את ההוראות האלו, כנראה ששמע שיש כלי טייס מסוג מצנח ממונע ולא ראה איך ניראה ,איך מטיסים אותו ומה החיה המוזרה הזו שממריאה כמו מרבה רגליים בריצת ספרינט ל-100 מטר. הקובעים אם צריך וטוב קשר AM תעופתי לממ"גים אלו אנשי הממ"גים ובשיתוף גורמים נוספים הנוגעים לנושא. חיים רוה