מצב החינוך (ועתיד תעשיית ההייטק בישראל)

max256

Member
לצערי אני רואה את זה ביום יום. מהנדסים צעירים לא מסוגלים לקחת "בעיה" יותר כמו מצב, לפשט, לנתח אותו ולתרגם אותו לפתרון הנדסי.
אפילו הבת שלי שלומדת בתיכון מדעי המחשב חושבת באופן תבניתי, במקום לקחת בעיה ולפרק אותה למשפטים לוגיים, היא (כמו העובדים שלי) מנסים להתאים פתרון מתוך רשימת תבניות. זה כאילו הם רואים את העולם כמו מבחן אמריקאי שרק צריך לבחור את התשובה המתאימה ביותר במקום לבנות משהו אמיתי.
אגב, בעיה בולטת היא זלזול וקשיים דווקא בהבנת הנקרא ומקצועות רבי מלל. מפתח לא מסוגל לקרוא ולהבין דרישות מוצר, לקרוא מאמר טכני, אפילו להבין הודעות שגיאה. החיים המקצועיים הם יותר מתגובה בטיקטוק מסתבר.

אגב, הדבר הכי חשוב שלא מלמדים פה זה לוגיקה. חשיבה לוגית היא הבסיס להכל. יש טיפה נגיעה בזה במסגרת שיעורי שפה אבל ממש לא מספיק.
לוגיקה היא הדרך לתרגם משפט משפה טבעית לשפה פורמלית. שפות פורמליות הן הדרך לפתח חומרה ותוכנה. לוגיקה היא גם השיטה לכל מחקר מדעי: כתיבת טיעונים וטענות, מסקנות, חיזוק, החלשה, סתירה, פרדוקס וכו'. מכתיבת קוד ועד לראיות בכתב אישום או סעיפי חוזה משפטי.

|צב| |צב| |צב|
 
למעלה