נס ציונה תרוויח הרבה יותר מ-423 מאשר רחובות.
הרי מי תוקע היום את 412, בעיקר בקטע שעובר בתוך נס-ציונה? בעיקר תושבי רחובות שמשתמשים בו כציר גישה לראשל"צ ול-431. התנועה הזאת מתוך רחובות רוכזה כבר מזמן לעוקף המזרחי- עובדה שגם העבודות על ההפרדה המפלסית בכניסה לרחובות, שצימצמו את 412 לנתיב אחד לכל כיוון בלבד, לא גרמו לקטסטרופה תחבורתית. למה? כי ברחובות יש אלטרנטיבות. בנס ציונה אין- כל התנועה מתרכזת לצומת בכניסה הדרומית לעיר.
כשיטרחו כבר להמשיך את העוקף המזרחי של רחובות עד 431 דרך נס ציונה, רוב התנועה תוסט לשם וישתחרר העומס ממרכז נס ציונה. אם ישפרו את המעבר בין 412 ל-42 (שכרגע מתבצע דרך אותו צומת בעייתי) העומס ירד עוד יותר.
יצטרכו לעשות את זה במוקדם או במאוחר- אחרת באמת יגיעו לקטסטרופה תחבורתית, כשיתחילו להקים את הקו הכחול ויגזלו נתיב אחד מכל מסלול של 412 לטובת מת"צ.