מצב חיבור כביש 431 לנס ציונה ורחובות

zvir1

New member
מצב חיבור כביש 431 לנס ציונה ורחובות

צילום וידאו מטיסן שמראה את מצב הכביש והגיושר מעל כביש נס ציונה באר יעקב
 

eraney

New member
תודה, אבל נראה

שבשלב זה מדובר בחיבור של כביש 431 רק לנס ציונה. נראה שלאחר ההפסד במאבקים המשפטיים לפני כשנתיים בנס ציונה נוקטים בטקטיקה של השהייה תוך קידום את הפיכתו של כביש 423 לכביש מקומי ודחיית השלבים הבאים של חיבורו לעוקף המזרחי של רחובות. לא ברור לי איפה קברניטי רחובות והעתונות המקומית שלפני שנתיים צהלו על הנצחון המשפטי אך כלום לא התקדם עבור רחובות מאז.
 

darkshadow1

New member
נס ציונה תרוויח הרבה יותר מ-423 מאשר רחובות.

הרי מי תוקע היום את 412, בעיקר בקטע שעובר בתוך נס-ציונה? בעיקר תושבי רחובות שמשתמשים בו כציר גישה לראשל"צ ול-431. התנועה הזאת מתוך רחובות רוכזה כבר מזמן לעוקף המזרחי- עובדה שגם העבודות על ההפרדה המפלסית בכניסה לרחובות, שצימצמו את 412 לנתיב אחד לכל כיוון בלבד, לא גרמו לקטסטרופה תחבורתית. למה? כי ברחובות יש אלטרנטיבות. בנס ציונה אין- כל התנועה מתרכזת לצומת בכניסה הדרומית לעיר.
כשיטרחו כבר להמשיך את העוקף המזרחי של רחובות עד 431 דרך נס ציונה, רוב התנועה תוסט לשם וישתחרר העומס ממרכז נס ציונה. אם ישפרו את המעבר בין 412 ל-42 (שכרגע מתבצע דרך אותו צומת בעייתי) העומס ירד עוד יותר.
יצטרכו לעשות את זה במוקדם או במאוחר- אחרת באמת יגיעו לקטסטרופה תחבורתית, כשיתחילו להקים את הקו הכחול ויגזלו נתיב אחד מכל מסלול של 412 לטובת מת"צ.
 

eraney

New member
אני מניח שבסופו של דבר

כולם ירוויחו מחיבור 423 לרחובות. אבל בנס ציונה יש הרבה אינטרסנטים, שיש להם כנראה כח פוליטי לא מבוטל, שאינם לטובת העניין. זה כולל את הסוחרים במרכז העיר ובעיקר את תושבי השכונות המזרחיות שניהלו בזמנו את המאבק המשפטי נגד הכביש.
 

yairp4

Active member
לדעתי תושבי מזרח נס ציונה יפסידו יותר

מפתיחה חלקית של 423. הרי תושבי רחובות ישתמשו בחלק הקצר שיפתח כדי להגיע מ431 ואת שאר הדרך עד ל412 הם יעברו דרך הרחובות הפנימיים של השכונות המזרחיות ויגרמו שם לעומס ולבעיות בטיחות, במקום לנסוע דרך הקטע החסר של הכביש העוקף.

אני מצפה בקוצר רוח לפתיחה של הקטע הקצר הזה, לסבל של אותם NIMBYs, ולראות אותם דורשים לבנות את הקטע החסר כדי להוציא את התנועה החדשה מהרחובות הפנימיים.
 

tanj

New member
התמונות מהטיסן לא משמחות

אכן ניבנתה רמפה וסוללה ממחלף "נס ציונה" של כביש 431 אל הגשר המתוכנן, אך מעבר לגשר אין כלום. ניראה שהגשר אמור למחלף את הכביש הצר והפתלתל המקשר את נס ציונה דרך קרית אליעזר (מרגולין) לבאר יעקב ורמלה. מטרת המחלף חיבור נוסף ל 431 של תושבי נס ציונה בנוסף למחלף גן הורדים. המשך הכביש אל עבר "כביש המאסף המרכזי", ועוד לכיוון עוקף מזרחי רחובות לא ניראה באופק. קטסטרופה תחבורתית זו מילה גדולה מדי אבל בשנים הקרובות צפויים פקקים באותו כביש צר, וגם בגן הורדים וגם בכביש 412 .
החיבור מעוקף מזרחי רחובות למחלף נס ציונה דרך הגבול המזרחי של נס ציונה יבוצע כניראה רק לאחר שיהיה בו צורך אקוטי ולא לפני, וחבל.
 

darkshadow1

New member
במרגולין לא תהיה קטסטרופה תחבורתית.

מי בדיוק יסע דרך שם? רק תושבי השכונות המזרחיות של העיר שרוצים לנסוע לירושלים. כמה כאלה כבר יש? לא הרבה. וגם אם יהיו שם פקקים- אנשים יבינו שזאת לא אלטרנטיבה למחלף גן הורדים וחלקם יחזרו לשם עד שהמצב פחות או יותר יתאזן.
כמו שכבר כתבתי- אם תהיה קטסטרופה תחבורתית היא תהיה בקטע של כביש 412 שעובר בתוך נס ציונה. בקטע הזה יש שני נתיבים לכל כיוון וגם היום הכביש עמוס מאוד לעיתים קרובות. כשיקימו את הקו הכחול יאלצו לגזול שני נתיבים (אחד לכל כיוון) למשך מינימום שנה וחצי (וזה אם יבצעו את הפרוייקט בצורה מופתית, מה שקורה בארץ לעיתים רחוקות מאוד)- וכל התנועה שכבר היום פוקקת את הכביש תידחס לתוך נתיב אחד. חלק מהנהגים יאלצו לבצע עיקוף ענקי דרך כביש 42, כנראה שיאלצו גם להפנות חלק מהתח"צ לצירים אחרים- וגם כך כנראה שהמצב יהיה די גרוע.
 

tanj

New member
יכול להיות שאתה צודק

אבל את הקו הכחול יקימו עוד כמה שנים טובות. עד אז השאלה היא אם העומס על 412 יהיה כה קשה שיאלצו לסלול את ההמשך של 423
 

darkshadow1

New member
את הקו הכחול היו צריכים להקים אתמול.

למה עוד כמה שנים טובות? זה פרוייקט שלא נדרשים לו תקציבי ענק ואפשר להשלים אותו תוך שנים בודדות. הבעיה היא שאף אחד לא מנסה לקדם אותו- וכשמישהו יזכר פתאום שצריך לקדם את הפרוייקט הזה, הוא יצטרך קודם כל לסיים את 423.
 

389 היחיד

New member
הקו הכחול וחיבור 431 לרחובות

לידיעתכם לגבי הקו הכחול מבירור שעשיתי מול חברת נתע נטען כי טרם הושגו הסכמות בין משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לבין הרשויות הגובלות בפרוייקט.ז''א שהעיכוב נובע מאי הסכמה של ראשי הרשויות רחובות נ''צ וראשון...להערכתי ולהבנתי עיריית נ''צ הכי בעייתית בנושא ואל לה לשים רגליים לפרוייקט אני מקווה שיגיעו להסכמה ואני מתכוון לפנות לראש עיריית רחובות באופן אישי בנושא במסגרת הקו הפתוח אעדכן בהתאם.בנושא חיבור ל431 דוברת העירייה טוענת שיש מגעים אינטנסיבים מול משרד התחבורה לקדם את חיבור הכביש לרחובות והערכה היא שזה יתבצע על אפם וחמתם של תושבי מזרח נ''צ.
 

yairp4

Active member
אני חושב שהבעיה הרצינית בקו הכחול היא ברחובות

בקטעים הצרים יותר של רחוב הרצל. אני יודע שבקטע הצפוני (עד רחוב בנימין) הרחוב כולו אמור להפוך לרת"צ, אבל בשעריים יצטרכו לבצע הפקעות ולהרוס מבנים כדי להרחיב את הכביש וזה בוודאי ילווה בתהליך משפטי מסובך וארוך. בנס ציונה מדובר בהתנגדויות של העירייה, אבל מבחינה הנדסית הפרוייקט ישים ופשוט יחסית.

מצד שני, גם אם יבנו מת"צ מצפון ועד לתחנה המרכזית וישאירו את הקטע הדרומי לשלב מאוחר יותר זה עדיין יהיה שיפור עצום לעומת המצב כיום.
 
למעלה