שפירא מאיר
New member
מצב מוזר בארץ: הלקוח הוא האחרון בהתחשבות
במקום ש-"הלקוח תמיד צודק" בארץ מתקיים :"הלקוח פראייר תמיד", ולכן תמיד צריך לעמוד על המשמר.
זכויות שמגיעות לך כחוק, אתה צריך להילחם עליהן.
אתה כלקוח נותן לחמם של המתפרנסים ממך, אבל בך מתחשבים האחרון בשרשרת השיקולים, אם בכלל.
אז הנה:
חזרתי מכרתים ולאשתי התחשק לנסוע גם. קבענו לספטמבר והתחלתי לחפש דיל כמו שהיא רוצה עם מלון 4* וחצי פנסיון ורכב אוטומטי, (כי קשה לה עם הרגל). אני אישית מסתפק בהרבה פחות מזה, הרבה פחות.
מצאתי דיל במחיר לא רע ובדיוק מה שהיא רוצה, הדפסתי את הדף וכהרגלי עם זה הלכתי לסוכנת (לא מזמין באינטרנט ראשית כי אני רוצה לדבר עם מישהו ולא למסך, ושנית לא נותן מספר כרטיס אשראי באינטרנט).
מה הסתבר לי, שהמחיר הוא כ-1200 דולר ואת כרטיס הטיסה אקבל רק שבוע לפני הטיסה, משמע בתחילת ספטמבר.
זה נשמע לי מוזר. אני מזמין מוצר ומשלם הכל ולא מקבל את המוצר (כרטיס הטיסה) ??? זה לא מקובל עלי.
בבית בדקתי ומסתבר לי שהטיסה לא מופיעה לא בלוח טיסות בנתב"ג ולא בלוח הטיסות של חברת אגאין, משמע, מדובר בטיסת שכר ולא טיסה סדירה.
לא שקטתי והיום חזרתי לסוכנות, בפעם הראשונה בחיי לבטל עיסקה.
מסתבר לי היום שכפי שניחשתי מדובר בטיסת-שכר ולכן היא גם לא מופיעה ברשימת הטיסות וגם לא אקבל בשום אופן את הכרטיס לפני שבוע לפני הטיסה !!!
הנה כך החברות עוקפות את חוק טיבי, ודופקות את הלקוחות לאורך כל הדרך. והרי הן מתכוונות לכך שיוכלו לשנות את תנאי וזמני הטיסה כרצונן בלי שללקוח תהיה אפשרות להגיב, כאשר הוא זה שמשלם והוא זה שנותן להם פרנסה, אבל הוא נמצא בתחתית רשימת העדיפויות של החברות, אם בכלל.
הודעתי לה שאני לא רוצה את העיסקה הזו, ולא מקובל עלי שאני עושה עיסקה ומשלם את מלוא התמורה ולא מקבל את המוצר, ועוד יכולים לעשות בו מה שהם רוצים, ושאני ארוץ אחריהם.....
התשובה היתה שהחברות לא מסכימות להחזיר כסף ולבטל הזמנות. הזכרתי לה את חוק הגנת הצרכן, והתשובה שאמנם היא תפעיל זאת, ובשיחת טלפון אחת אמנם ביטלה את העיסקה.
כאן שלפתי, כהרגלי, דף מודפס של תכנית טיסה של חברת אגאין ובו טיסה הלוך וטיסה חזור, שתיהן טיסות סדירות בקו נתב"ג-הרקליון-נתב"ג, ישירות, במחיר של 900 דולר (הטיסה בטיסת השכר עלתה 1200 דולר) לזוג (!).
וקבלתי את כרטיסי הטיסה בו במקום, ואת את הביטוח (44 דולר לשני אנשים עם מכסימום כיסוי לשמונה ימים).
זהו, כעת אף חברה ישראלית לא יכולה להשתעשע עימי כרצונם. אני מעדיף רק טיסות סדירות בלי "הפתעות".
כעת אפשר להזמין מלונות ורכב, ולהמתין רגוע לתאריך הטיסה.
בשורה התחתונה, מי שיכול, שילך רק על טיסה סדירה, גם אם זה עולה קצת יותר (במקרה שלי ברבע מחיר פחות).
במקום ש-"הלקוח תמיד צודק" בארץ מתקיים :"הלקוח פראייר תמיד", ולכן תמיד צריך לעמוד על המשמר.
זכויות שמגיעות לך כחוק, אתה צריך להילחם עליהן.
אתה כלקוח נותן לחמם של המתפרנסים ממך, אבל בך מתחשבים האחרון בשרשרת השיקולים, אם בכלל.
אז הנה:
חזרתי מכרתים ולאשתי התחשק לנסוע גם. קבענו לספטמבר והתחלתי לחפש דיל כמו שהיא רוצה עם מלון 4* וחצי פנסיון ורכב אוטומטי, (כי קשה לה עם הרגל). אני אישית מסתפק בהרבה פחות מזה, הרבה פחות.
מצאתי דיל במחיר לא רע ובדיוק מה שהיא רוצה, הדפסתי את הדף וכהרגלי עם זה הלכתי לסוכנת (לא מזמין באינטרנט ראשית כי אני רוצה לדבר עם מישהו ולא למסך, ושנית לא נותן מספר כרטיס אשראי באינטרנט).
מה הסתבר לי, שהמחיר הוא כ-1200 דולר ואת כרטיס הטיסה אקבל רק שבוע לפני הטיסה, משמע בתחילת ספטמבר.
זה נשמע לי מוזר. אני מזמין מוצר ומשלם הכל ולא מקבל את המוצר (כרטיס הטיסה) ??? זה לא מקובל עלי.
בבית בדקתי ומסתבר לי שהטיסה לא מופיעה לא בלוח טיסות בנתב"ג ולא בלוח הטיסות של חברת אגאין, משמע, מדובר בטיסת שכר ולא טיסה סדירה.
לא שקטתי והיום חזרתי לסוכנות, בפעם הראשונה בחיי לבטל עיסקה.
מסתבר לי היום שכפי שניחשתי מדובר בטיסת-שכר ולכן היא גם לא מופיעה ברשימת הטיסות וגם לא אקבל בשום אופן את הכרטיס לפני שבוע לפני הטיסה !!!
הנה כך החברות עוקפות את חוק טיבי, ודופקות את הלקוחות לאורך כל הדרך. והרי הן מתכוונות לכך שיוכלו לשנות את תנאי וזמני הטיסה כרצונן בלי שללקוח תהיה אפשרות להגיב, כאשר הוא זה שמשלם והוא זה שנותן להם פרנסה, אבל הוא נמצא בתחתית רשימת העדיפויות של החברות, אם בכלל.
הודעתי לה שאני לא רוצה את העיסקה הזו, ולא מקובל עלי שאני עושה עיסקה ומשלם את מלוא התמורה ולא מקבל את המוצר, ועוד יכולים לעשות בו מה שהם רוצים, ושאני ארוץ אחריהם.....
התשובה היתה שהחברות לא מסכימות להחזיר כסף ולבטל הזמנות. הזכרתי לה את חוק הגנת הצרכן, והתשובה שאמנם היא תפעיל זאת, ובשיחת טלפון אחת אמנם ביטלה את העיסקה.
כאן שלפתי, כהרגלי, דף מודפס של תכנית טיסה של חברת אגאין ובו טיסה הלוך וטיסה חזור, שתיהן טיסות סדירות בקו נתב"ג-הרקליון-נתב"ג, ישירות, במחיר של 900 דולר (הטיסה בטיסת השכר עלתה 1200 דולר) לזוג (!).
וקבלתי את כרטיסי הטיסה בו במקום, ואת את הביטוח (44 דולר לשני אנשים עם מכסימום כיסוי לשמונה ימים).
זהו, כעת אף חברה ישראלית לא יכולה להשתעשע עימי כרצונם. אני מעדיף רק טיסות סדירות בלי "הפתעות".
כעת אפשר להזמין מלונות ורכב, ולהמתין רגוע לתאריך הטיסה.
בשורה התחתונה, מי שיכול, שילך רק על טיסה סדירה, גם אם זה עולה קצת יותר (במקרה שלי ברבע מחיר פחות).