מצוקת התחבורה בפריפריה

ש מים

New member
מצוקת התחבורה בפריפריה

מאמר מעניין (ומשקף מציאות) על בעיות התחבורה בפריפריה, בדגש על בעיית "מגדל השן האקדמי" בו יושבים המתכננים, שהינו אחד הגורמים הגדולים לבעייה. כמו-כן מביא המאמר פתרונות מומלצים (ומעניינים לדעתי).
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שמוניות שירות הן לא פתרון

לא במתכונת הנוכחית שלהן בכל אופן. במקום לבקש תגובת גורם מקצועי על הכתבה הביאו תגובה אינטרסנטית ומטעה של בעלי מוניות שירות. סבסוד מוניות השירות כן יעלה למדינה יותר, ומי שטוען אחרת לא מבין איך עובד בפועל הסבסוד לתחבורה הציבורית בארץ.
 

ש מים

New member
מסכים חלקית

אני מסכים שהתבססות על כלי תחבורה אחד (מוניות, רכבת או רכב פרטי) היא טעות תכנונית, ואני חושב שמערכת תחבורה נכונה כוללת את כל אמצעי וכלי התחבורה, שלכל אחד הייתרונות שלו וההתאמה שלו למצבים מסויימים. כך - למשל - בטווחים של עד 5 ק"מ אני סבור שיש לתעדף תחבורה באופניים, ובטווחים של עד 15 ק"מ יש לתעדף אופניים חשמליים, וכן הלאה.
 

shershku

New member
תוך כדי הבנת היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם

חוץ מזה, תוקף ההסדר של מוניות השירות יפוג בסוף החודש הבא.
 

ש מים

New member
אתה יכול להרחיב מעט?

למה אתה מתכוון כשאתה אומר "הסדר מוניות השירות"?
 

shershku

New member
העיקרון הוא דין מוניות השירות כדין האוטובוסים

כמו שמפעילות האוטובוסים מקבלות זכיונות להפעיל איזורים,
כך גם בתחום מוניות השירות. נכון לעכשיו, כל הרשיונות להפעלת מוניות שירות יפוגו בסוף החודש הבא (סוף השנה).
 

ש מים

New member
רגע... "מוניות שירות"

הכוונה היא למיניבוסים הצהובים שיש בת"א? או שזה כולל גם את המוניות "הפרייבטים" הלבנות?
 

shershku

New member
ה"מיניבוסים" הסמי-צהובים

הטרנזיטים שנהג יכול להסיע עד 10 נוסעים עימו.
 

ש מים

New member
תודה

 
למעלה