מציאת בית ספר מתאים

h a n a

New member
מציאת בית ספר מתאים

בני הסובל מבעיות רגשיות המתבטאות בחרדות, בתסכולים, לפעמים בצעקות, ובעיקר בחוסר מוטיבציה, החל ללמוד בבית ספר לחינוך מיוחד לילדים עם אינטליגנציה רגילה ובעיות רגשיות, אך עכשיו לאחר חודש וחצי הוא אינו מוכן בשום אופן ללכת לביה"ס, ואני מרגישה שממש לא טוב לו שם. האם ידוע לכם על בית ספר מיוחד לילדים עם בעיות רגשיות ושסובלים מחרדות. יש לציין כי בני אינו אלים בד"כ רק שהוא מרגיש מתוסכל הוא יכול לתת מכה ולאחר כמה דקות הוא נרגע? אני כבר לא יודעת איזו מסגרת מתאימה לו. אודה לכם על העזרה.
 

h a n a

New member
בית ספר מתאים לבני.../images/Emo141.gif

אני מכפר-סבא, פעם ענית לי שיש בת"א וגם בגבעת חיים, כפי שידוע לי גבעת חיים לא מתאימה לגילו הילד בן שמונה וחצי. לפני שהילד התקבלת לביה"ס שבו הוא לומד כיום, ניסינו להתקבל ל"נוה צאלים" אבל אמרו לנו שהוא לא מתאים, ניסיתי גם בבית ספר "ברושים" אבל מכיוון שאנו מכפר-סבא לא הסכימו לקבל אותו. בית הספר שבו הוא לומד כיום הוא בית ספר טוב, המסגרת הקטנה דוקא מתאימה לו, אבל מכיון שהוא מוצף בחרדות, הוא פשוט מתחיל להיות חולה (שיעול, נזלת, כאבי ראש וכו') ולא מוכן לקום בבוקר לביה"ס. אני מכריחה אותו, ללכת כי אין לי ברירה, אבל נראה לי שממש לא טוב לא. דוגמא: ביום א' הוא הלך לביה"ס (לאחר שנעדר שלושה ימים מכיוון שלא הרגיש טוב וגם היה לו קצת חום) ובשעה 08:10 ביקשו שאשלח לו הסעה לבוא לקחת אותו מכיון שהוא לא מרגיש טוב והוא גם בוכה. הוא הגיע לבית נח קצת ואחה"צ הוא השתולל. ולכן איני יודעת כבר מה לעשות? איזה בית ספר טוב בשבילו? והאם כן להכריח אותו ללכת לביה"ס שבו הוא נמצא עכשיו. (ביה"ס לחינוך מיוחד עם אינטיליגנציה תקנית). תודה על העזרה.
 

החורזת**

New member
תראי, אני לא ממש מכירה את הילד,

אבל מהמעט שתיארת עושה רושם שהבעייה היא רגשית ולא קושי עם המסגרת הנוכחית. לכן לדעתי אין טעם להעבירו לבי"ס אחר, כי הוא יסחוב את הבעייה גם לשם ויתרה מכך יתכן שיפנים את הדפוס שבעזרת "היתחלות" ודיווח על כאבים גופניים זו דרך לעקוף התמודדות עם קשיים. זה גם לא לטובתו של הילד להעביר אותו שוב למסגרת חינוכית כי הוא יחווה זאת ככישלון נוסף. לכן לדעתי מה שצריך זה לפנות לטיפול רגשי מקצועי שיסייע לו בתחום הרגשי וידריך אתכם כיצד להתמודד עמו איך לעזור לו להסתגל למסגרת ביה"ס. ויש כל מיני דרכים, למשל ליווי שלכם תקופה מסויימת או הפעלת מערכת חיזוקים חיובית בביה"ס. אבל זה צריך להיות בלווית אדם מקצועי מיומן.
 

Diana M

New member
העברת בית ספר

חנה יקרה, על פי תאורך את מצבו של בנך איני בטוחה כי הבעיה בסוג המסגרת בה נמצא בנך. את מדברת על חרדות ועל פי תאורך תתכן גם school phobiya (חרדת בית ספר) האם בנך ביקר אצל פסיכיאטר? או פסיכולוג קליני לצורך הערכה לגבי החרדות מהן הוא סובל? לדעתי יש צורך להתמקד בסיבות למצבו ולא להעביר אותו ממסגרת למסגרת ללא בסיס ורציונל מקצועי. דיאנה
 

h a n a

New member
תודה לכם../images/Emo140.gif

תודה לכם על התשובות. בני מטופל בביה"ח "שלוותא" ע"י פסיכולוגית. וגם היא אמרה לי שלא נראה לה שטוב לו בביה"ס. בני עבר הערכה פסיכיאטרית לפני שנה ושלושה חודשים (לפני ועדת השמה ראשונה) ובהערכה נאמר כי הבעיות הרגשיות נובעות בעיקר מהסביבה בה גדל (גרנו אצל סבתו של אבא שלו, כמו כן אביו עובר טיפולים לקראת שינוי מין, אנו גרושים והוא לא גר איתנו). ואז הומלץ על כיתה קטנה רגשית בבית ספר רגיל. השנה כשעלה לכיתה ב' (עברתי מרמה"ש לכפר-סבא) נכנס לבית ספר רגיל עם כיתה רגילה (21 תלמידים בכיתה). ההתחלה היתה טובה אבל לקראת חודש דצמבר התחילו הבעיות. (לא רצה להיכנס לכיתה, התחיל לבעוט בדלתות, לקלל וכו'). בני עבר לביה"ס לחינוך מיוחד (הבניית התנהגות, באמצע חודש מאי השנה) לאחר שהמליצו בשלוותא על ביה"ס לחינוך מיוחד של ילדים עם בעיות רגשיות ואינטלגינציה תקינה. בני טופל מגיל ארבע עד גיל שבע בריפוי בעיסוק וכן עם קלינאית תקשורת. מגיל חמש הילד עובר טיפול אצל פסיכולוג. בתחילה הוא טופל ע"י פסיכולוגית חינוכית של שפ"ח ובחצי השנה האחרונה (אחרי הפסקה של כמעט חצי שנה עקב מעבר דירה) הוא מטופל בשלוותא. כמו כן יש לו בעיות של הרטבה ביום (בלילה הוא נשאר יבש) ולאחרונה ממש ההרטבה תכופה בעיקר בביה"ס. שמעתי גם מבני שהפסיכולוגית של ביה"ס אמרה לו שהוא לא מתאים לביה"ס. (העניין עדיין בבירור). יש לציין כי הילד מאוד יצירתי, אוהב לעבוד מול מחשב (תוכנות word, powerpoint, לשוטט באינטרנט וכ'). כשהוא יורד לשחק עם אחיו וחברים הוא משחק איתם ואילו בביה"ס הוא לא מוכן ליצור קשר עם אף אחד. כפי שהבנתי מהמחנכת שלו הילדים לא כל כך יודעים איך להתחבר איתו, הוא בודד בהפסקות (דבר שהיה גם בביה"ס רגיל). אני חושבת שיש לו גם חרדת נטישה. איך אפשר לטפל בחרדת נטישה? ואיך אפשר לטפל בחרדת בית ספר? ואיך אני יכולה לדעת האם באמת ביה"ס מתאים לו? תודה רבה לכם על העזרה.
 

החורזת**

New member
תראי, את אכן מתארת מכלול של

בעיות על רקע הקונסטלציה המשפחיתית שכל אחת מהן לבד יכולה לגרום לקשיים רגשיים, שלא לדבר על שילוב שלהן ביחד. בנך עבר מספר רב של מסגרות בתקופה האחרונה, מרמה"ש לכ"ס, ומשם למסגרת חינוך מיוחד, שלא לדבר על המעבר מהגן לביה"ס. המעברים הרבים יצרו מצב של חוסר יכולת להתקשר ולהסתגל למסגרת החינוכית ותרמו לקשיים הרגשיים שכבר היו לו. לכן לדעתי להעבירו למסגרת חדשה נוספת רק תחמיר את הבעייה. ובטח העובדה שהוא קולט מסרים אמביוולנטיים לגבי התאמתו למסגרת הנוכחית, (הפסיכולוגית של ביה"ס, הפסיכולוגית המטפלת בו, את) לא תורמת לבעייה, אלא מחריפה אותה. לכן הייתי מציעה לך לכנס פורום של כל הגורמים המטפלים בילד (צוות ביה"ס, הצוות משלוותא ואתם ההורים, במטרה להתוות תכנית לשילובו במסגרת הנוכחית. ואם יש צורך לזמן למפגש איש מקצוע ממומחה שיבוא בחזקת יועץ על.
 
למעלה