מציאת חברה להגשת תביעה קטנה

dino_din

New member
מציאת חברה להגשת תביעה קטנה

שלום, אולי מישהו התנסה ויוכל לעזור.
אני מגיש תביעה קטנה נגד איקאה דרך אתר נט המשפט.
כשמגיעים לחלק של הזנת נתבעים, אני לא מבין איך מוסיפים את איקאה. חשבתי שיהיה מקום להכניס שם או ח.פ. אבל יש שם רק אפשרות לבחור סוג מאגר (הכי הגיוני זה גופים ציבוריים/חברות) ןאז צריך למצוא איזוה זיהוי ולחפש שם. החיפוש אחר "איקאה" מביא רק תוצאה של איזה "איקאה עולם הממתקים".

מישהו יודע איך אני מזין את הנתבע שם?

תודה.
(כמובן שיש פה עניין צרכני בתביעה עצמי ואשמח לשתף לאחר שהכל יוגש)
 

dino_din

New member
הבטיחו זיכוי על מוצר פגום (לדעתי), סגרנו הכל רישמית

עברו כבר מסמכים ואחרי חודש התחרטו פתאום ורוצים להחזיר חלק בזיכוי כספי וחלק רק בתלושים במקום בזיכוי. זה על רגל אחת.
&nbsp
נראה מה דעתו של בית המשפט על זה....
 

puptits

New member
עדיין סיקרנת

ה(לדעתי) שלך שרשמת, מדוע? אין הסכמה שהמוצר פגום?
מה המוצר? (אנו מניחים שהוא לא קשור לגרעין שלנו)

אני חושב שבסופו של דבר להציע זיכוי כספי וחלק בתלושים, הוא סביר בנסיבות ש"חוק הגנת הצרכן" או מדיניות ההחזרה שלהם (אם אינה סותרת את החוק ולדעתי היא אף מרחיבה אותו מאוד ל 90 יום)
לא בדיוק לטובתך, האם אני מבין נכון שאתה בעצם רוצה הכל בזיכוי כספי?
 

dino_din

New member
קנינו מהם מטבח מלא כולל כיור נירוסטה

כבר אחרי שבוע של שימוש, הכיור היה שרוט ברמות קשות.
טכנאי שלהם שהגיע להתקין את הדלת של המדיח האינטגרלי גם ראה את זה וטען שזה באמת נראה לו שרוט יותר ממה שאמור להיות אחרי שבוע שימוש. זה גם מה שהוא העביר להם.
&nbsp
העניין הוא, שאחרי מספר שיחות איתם, הסכמנו על קבלת זיכוי. גם הם הסכימו.
בנוסף, שלחו לנו כתב ויתור שאומר שהם מסכימים לתת זיכוי מלא בתמורה לויתור על תביעות עתידיות. הסכמנו ושלחנו להם את הטופס חתום.
לאחר מכן הם התקשרו, אישרו את הקבלה ואישרו את כל העסקה. נציגה שלהם הודיעה שהכל אושר והנושא סגור.
&nbsp
מבחינתי, במצב כזה, הנושא סגור וגמור.
&nbsp
רק לאחר כמה שבועות פתאוןם התקשרו והודיעו שבעצם התחרטו ולא מוכנים לתת זיכוי מלא אלא רק זיכוי חלקי והשאר בתלושים. שוב, מזכיר שזה אחרי שהיה מסמך בכתב והודעה טלפונית שהכל מוסכם ומאושר.
&nbsp
מבחינתי זו הפרת התחייבות שלהם ואני דורש שישלמו את הזיכוי המלא על הכיור.
 

puptits

New member
מטבח זה מוצר מורכב

תרתי משמע.

&nbsp
שאלה לי, מה עם הכיור? נשאראצלכם? הוחלף? הוחזר?
סליחה שאני חופר, באמת מסקרן
 

dino_din

New member
הכיור נשאר

הציעו להחליף אותו לאותו כיור אבל חדש - לא רצינו כי מבחינתם ככה הכיור אז מה יעזור לי כיור שעוד שבוע ישרט כולו שוב (אגב, באחד מאתרי איקאה העולמיים, יש אפשרות למשתמשים לכתוב תגובות, שם מצאנו כיור כמעט זהה לשלנו ובאמת כולם התלוננו שנשרט מאוד בצורה לא סבירה, אז כנראה שככה סוג הכיור הזה).
&nbsp
הציעו אולי להתאים את השיש לכיור אחר אבל זה לא באמת פתרון. על פי חברת השייש זה גורר חיתוך שיש שמעלה אבק רעיל לאוויר שלוקח לו כשבועיים לשקוע. כמובן שזה לא ריאלי שבשביל להחליך כיור אתפנה מהבית עם שלושה ילדים קטנים לשבועיים.
&nbsp
הפתרון הכי ריאלי היה זיכוי על הכיור. זה כמובן לא משולם כי עדיין נשארים עם כיור שלא שרוט אבל לפחות נקבל זיכוי ובהמשך אולי נחפש במקום שעושה כיורים מותאמים אישית שיכין לנו משהו חדש לגודל שלנו (כנראה שיהיה יותר יקר).
 

puptits

New member
אכן כמו שהבנתי, הכיור אצלך

שורה תחתונה, המוצר, דפוק ככל שיהיה, אצלך ואתה משתמש בו והוצע לך זיכוי עליו חלק במזומן וחלק בתלושים
פייר אינף ולגמרי!
&nbsp
לעניות דעתי, בימ"ש לא יהיה לטובתך ולא נראה שיתערב על אופן הזיכוי שהוסכם, אלא אם כן, המוצר היה מוחזר אליהם.
&nbsp
ומשלא כך והמוצר אצלך, אז לפחות על מחציתו תקבל זיכוי
ועל היתר תלושים, שאני מניח שיש לך מה לרכוש בהם
כי מי שקנה מטבח, הוא לקוח שלהם ולא איזה מזדמן...
תהנה, לדעתי תביעה מיותרת
בהצלחה
 

dino_din

New member
לא בדיוק

שתי נקודות:
1) הפתרון שלהם לא טוב. נתקענו עם מוצר לא טוב אבל אין לנו מה לעשות. להחליף אותו דורש חיתוך שייש וזה לא ריאלי. לכן בהחלט חושב שמגיע פיצוי.
2) אל תשכח שאופן הפיצוי כבר הוסכם וכפי שכתבתי, כבר קיבלנו מסמך רישמי מהם שהם מזכים אותנו כספית על כל הסכום. הכל היה סגור ואושר גם בשתי שיחות טלפון. רק כמה שבועות אחרי, פתאום חזרו מהם והפרו את ההסכם שכבר היה סגור. זו גם התנהגות שלא מקובלת.
&nbsp
יכול להיות שבית המשפט לא יפסוק לטובתי. עדיין, זה עניין עקרוני בשבילי ואני מוכן לבזבז חצי יום על העיקרון הזה שאחרי שסיפקו מוצר לא טוב ולא הציעו פיצוי ראוי, עוד עושים פתאום שרירים ומשחקים על שטויות (שוב, כבר הוסכם אחרת והיה חתום וגמור).
&nbsp
תודה על שיתוף המחשבה...
 

puptits

New member
אני איתך

יענו שם עצמי במקומך, מה שנקרא, לדעתי.

אם נלך רגע להתחלה, הוסכם שהכיור שרוט ע"י נציגם
אני מניח שהוצע להחזיר את הכיור ולקבל זיכוי מלא בכסף, ללא כחל וסרק (אני מכיר היטב את גישתם ומדיניותם)
אבל יש כאן קטע שלא ממש מובן לי ואשמח שתרחיב
בשביל להחזיר את הכיור, אני מניח שנדרש ממך בטח לפרק ועוד אילוצים טכניים, זמן, כסף, לכלוך...זה לא מוצר מדף ואף אם תלך על זה, תקבל כיור דומה שעלול להישרט ואת זה אתה לא רוצה. מה הם הציעו?
אז משכך התפשרתם על זיכוי והשארת המוצר. אני טועה?
בסוף , תזכור שכל הזמן המוצר נותר אצלך וקיבלת זיכוי מלא עליו!
רק שאתה מתעקש שיעמדו במילתם לתת כסף מלא ולא חלקו בזיכוי, לאחר ששינו את דעתם. (לי כצרכן זה מתקבל על הדעת ששינו דעתם, זה לא משחקים,
מה, לקבל כסף מלא חזרה והמוצר עוד אצלי? נשמע סבבה לגמרי)

לטעמי, כ"שופט" מהצד, זה קצת לא מאוזן כסף מלא (מילתם) אל מול השארת המוצר.
למה אני חופר?
כי כל כך הרבה פעמים רכשתי שם, עשרות פעמים
ותמיד הם היו שירותיים מעבר למצופה
כך שלהגיע לתביעה, זה באמת מקרה מסקרן.
אני לא אומר שאין לך קייס או שאתה לא צודק, בסוף באיזונים הנדרשים, נראה לי שההסתייגות שלהם אצלי מתקבלת על הדעת.
מעניין מה שופט יאמר
תודה על השיתוף
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
עדיין לא הבנתי את הקטע הזה. למה שלא תכין לבדך את התביעה,
ואז תיגש לבית המשפט לתביעות קטנות. תמלא את הטפסים, תשלם אגרה די נמוכה
בדואר, תפתח תיק בעצמך ולחסוך את העמלה שאתר נט המשפט גובה?
גם אני נסיתי להיעזר באתר ההוא, אבל כשנוכחתי עד כיה הוא מסורבל ועד כמה פשוט
לעשות את העבודה לבד.... ירדתי מזה.
 

dino_din

New member
באופן כללי - תמיד יש מתקשים, כמו שלך קשה לעשות דברים

אחרים, ככה יש אנשים שקשה להם להתמודד עם בירוקרטיה מסויימ ת ומעדיפים לשלם עמלה מסויימת כדי לקבל עזרה. זה קיים בכל תחום ואין לי בעיה עם זה.

במקרה הספציפי, כמו שענו פה, זה האתר הרישמי של מערכת המשפט ולא אתר צד שלישי כך שזה בדיוק כמו לגשת לבית המשפט בעצמך ולהגיש את התביעה (פעם קודמת שהגשנו תביעה, זה לקח שעה וחצי - שעתיים של עמידה בתור. עכשיו זה היה הרבה יותר פשוט ונוח).
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
טוב ויפה. למדתי משהו חדש עבורי. מניסיוני, התור בבית המשפט לא
היה כזה "ארוך" ולי היה נוח יותר להגיע לשם. אבל שוב וכפי שכתבת: ככל שמדובר באתר הרשמי, ברור שעדיף לפעול מהבית. שיהיה לך בהצלחה בכל מקרה!
 
למעלה