מצלמת בטא

yoni_10

New member
מצלמת בטא

מישהו יכול להסביר מה היתרנות בצילום במצלמת בטא, יש כאלו למכירה בארץ? כל אינפורמציה תעזור... יוני
 

matty

New member
האיכות

האיכות טובה בהרבה המחיר עשוי להיות בסדרי גודל של עשרות אלפי דולרים ואפשר לקנות אותן גם בארץ
 
בטה

קודם כל, יש כל מיני סוגי מצלמות שמקליטות בפורמט בטה. איכות ההקלטה בשיטת הזאת טובה יותר, רוחב סרט טוב יותר. לגבי המצלמות. אני אכתוב על מצלמות סוני, כי הן הכי מקובלות בארץ, אבל יש לקחת בחשבון שגם קיימות מצלמות לחברת איקגמי (מצלמות מעולות) ופיליפס. אם אתה מצלם במצלמה שבה גודל שבב 1/2 אינץ, הרי שזוהי מצלמה תעשייתית ואפילו צילום במצלמה דיגיטלית PD-150 יראה איכותי יותר מול הבטה האנלוגית. (אני כמעט מגזים) היתרון שיש למצלמה הזאת הוא לוק מאוד סופט. צילמתי שני סרטים קצרים ולמרבה הפליאה של היוצרים ביקשתי לצלם בבטה- 100 , זה הדגם של המצלמה הנ"ל. כשהקרינו את הסרט בסנימטק, לפחות 5 אנשי מקצוע ניגשו אליי ושאלו עם איזה סוג פילם (!!!) צילמתי.לא היו תיקוני צבע או שינוי מהירות סרט. כעבור שנה השתתפתי בהפקה אמריקאית בארץ, עם כל התקציב והספיישל אפקטס שהיו שם, ההפקה הביאה איתה את הבטה 100 מארה"ב. המצלמות האיכותיות יותר הן המצלמות עם גודל שבב 2/3. דגמים כמו BVW-400 או 600, כאשר האחרונה נחשבת העלית של המצלמות האנלוגיות. עיבוד התמונה שלה דיגיטלי וההקלטה אנלוגי, על קלטות בטה רגילות. היא המצלמה הכי מומלצת לשימוש. עלות של מצלמה חדשה (לא מומלץ לקנות- לדעתי) בסביבות 30,000 דולר בלי עדשה. עדשה עולה בסביבות 9000 דולר. כל המצלמות האנלוגיות לא מצלמות 16/9 כאשר היום רוב העולם משנה יחסי מסך... יש גם את מצלמות הבטה הדיגיטליות, 700 ו- 790, כאשר האחרונה היא הלהיט האחרון, גם בעיבוד התמונה המיידי על סט הצילום בעזרת CCU פנימי משופר מאוד, מזה של ה- 700 וה- 600. ה- 790 גם מקליטה 16/9 וגם העדשה שלה משופרת ובנוייה ליחס מסך זה. מחיר מצלמה כזאת בסביבות ה- 65,000 דולר ללא עדשה (פה אני לא כל כך בטוח) היום תעשיית הצילום מתחילה לעצב את הפורמטים שמובילים את הצילום. בארץ ה- 790 תופסת מקום יפה בסדרות היוקרה, HD נכנס לפרסומות ובקרוב פיצ'רים וברוב הפרוייקטים עובדים עם ה- DVCAM DSR-500 שהיא הכוכב העולה. גם מצלמה זולה יחסית 15,000 דולר ללא עדשה, גם מצלמת 16/9 וכן מוציאה איכות שידור שדומה לבטה 600. יש עדיין סדרות וסרטים דוקומנטרים שמצלמים בבטה הנצחית האנלוגית. אני לא ממליץ להשקיע במצלמת בטה. לפי דעתי משתלם יותר להשכיר אחת ושוב, תלוי לאילו צרכים אתה רוצה. אם אתה הולך להפיק טלנובלה עם 200 פרקים, אולי כדאי לך לקנות. בארץ, כדי לקנות מצלמת בטה מומלץ ללכת ליבואנית סוני AVCOM , או לחפש בחברות ההשכרה מצלמה יד שנייה. אחזקה של מצלמה כזאת יקרה ואם חס וחלילה מתקלקל ראש, יש לצפות להוצאה של בין 1500 ל- 2000 דולר. חברות השכרה לדוגמא : אוטופיה 03-7305569 , און-אייר - 03-5628282 הן הכי מומלצות. אם בחרתם לקנות... נו שיהיה, תפנו לחברה בשם VIDEO LINEA באיטליה, הם הכי זולים.
 
המלצה

ביום שני יוקרן סרט שנטלתי בו חלק כעוזר צלם. הסרט צולם כולו בבטה 600 ומשולבים בו הדמיות בשחור לבן. זהו סרט דוקומנטרי. צלם - יואב קוש (הבורגנים, שורו) שם הסרט - "שם קוד - אל חוסייני" ישודר ביום שני בשעה 20:30 ערוץ 2.
 

yoni_10

New member
ניר תודה על תשובתך. האם

ידוע לך מחירי השכרה בארץ? ואיזה ציוד נילווה צריך? אני צריך לשצלם סרט קצר עם פיל של פילם להקרנה בבתי קולנוע. תודה
 
דעתי...

אני ממליץ לך לעבוד עם ה- DSR-500 הדיגיטלית. DVCAM של סוני. כי איתה אתה יכול לצלם יחס מסך 16/9. יש לה תמונה יפה, ואפילו באחת האופציות במצלמה יש אופציה שנקראת FILMLIKE, שנותן טאץ' של פילם. זה לא הכי פופולרי, אבל כבר ניתקלתי באנשים שעבדו כך. מחיר השכרה בסביבות ה- 250 דולר ליום עבור סט מצלמה (מוניטור, חצובה, פילטרים , סאונד) אפשר גם לצלם עם ה- בטה 600, כי מבחינת תמונה היא מעולה אבל לא ניתן לצלם 16/9, אלא אם אתה מסמן מראש על המוניטור, את יחס המסך הזה ואז מטפל בו בעריכה. מחיר השכרת בטה 600 ליום בסביבות 350 דולר לסט מצלמה. חשוב לעבוד עם מצלמה שמצלמת ברזולוציה גבוהה, היות והפרוייקט מיועד בהקרנה על מסך גדול. בד"כ בהקרנות מסוג זה, הצבעים הולכים מעט לאיבוד והרזולוציה מורגשת
 

yoni_10

New member
ניר תודה. ועוד שאלה...ברשותך..

האם אני מוריד את החומר המצולם רגיל כמו בדי.וי (פייר ווייר במקרה שלי) או שזה כבר עריכה באופליין/אונליין? אני עובד על מאק/ג'י4/פיינל קאט פרו... תודה
 

matty

New member
beta הוא פורמט אנאלוגי

ולכן אתה צריך לדגום עם כניסת component (למעשה 3 כניסות). לשלב ה online צריך לדגום Uncompressed כדי לא לאבד איכות, וצריך ציוד יקר למדי. אולי זה עוד שיקול לצלם בדיגיטלית.
 

yoni_10

New member
לדעתך...

האם צילום של דיץוי הוא איכותי מספיק להקרנה בקולנוע נאמר, או שהוא צריך לעבור עיבוד נוסף כלשהו? תודה
 
מממ....

ככל שפורמט ההקלטה טוב יותר, כך בקולנוע זה יראה טוב יותר. כך שאם אני דנים בנושא וידאו, הריי שחומר שצולם בבטה דיגיטל יהיה הטוב ביותר. אבל גם חומר שצולם ב- DSR-500 יראה טוב, כמובן שתלוי בגודל המסך ובמרחק הצופים ממנו. כן, את החומר שצולם ב- 500 ניתן להוריד בפייר-ווייר למחשב. אשמח אם תספר לי מעט על הפרוייקט, אפילו במסר אישי ואנסה לכוון אותך טוב יותר. משהו קטן למחשבה, את הסרט חוכמת הבייגלה, צילנו ב- PD-150, שהיא נחשבת פחות טובה מה- 500. דרך אגב, את הסרט "בואנה ויסטה קלאב", צילמו במשולב - גם בטה דיגיטל (700) וגם מיני די.וי. (1000 - האב טיפוס של ה- 150). למי שראה את הסרט, שמתם לב לאיכות ולהבדלים ?
 
למעלה