לא מדובר בדיוק ברשת אלא שני קווים ללא חיבור ביניהם,
אורך שני הקווים הוא 98.5 קילומטר, ייתכן וקצת פחות,
אבל אתייחס למספר הזה כי זה הופך אותה לרשת המונורייל הארוכה בעולם.
הקו הראשון הוא בין הבירה המנהלית החדשה למזרח קהיר,
הקו השני הוא בין העיר שישה באוקטובר למערב קהיר,
העלות היא בערך 4.5 מיליארד דולר, ממש לא יקר לרשת באורך כזה ויש סיבה.
הייתי אומר שלמונורייל בכלל ולתכנון המקורי בפרט יש הרבה חסרונות,
ראשית מונורייל היא טכנולוגיה די נישתית ואפילו דועכת,
היתרון של מונורייל הוא היכולת לתמרן באזורים צפופים אך כאן רוב הרשת
עוברת באזורים ריקים ושדרות רחבות ומזה נובע מיקום גרוע של תחנות,
אפילו אין תחנה במרכז העסקים הראשי אלא רק קילומטר משם,
בנוסף לכך המרחק בין התחנות מאוד גדול, 2-4 קילומטר בין תחנה לתחנה
ואני מניח שיש עוד בעיות בתכנון הנוכחי.
מהסתכלות על התוואי נראה שהיה עדיף לבנות רכבת פרברית,
למה בחרו במונורייל ?
לדעתי, סיבות של תדמית ושיווק, מונורייל נתפס כטכנולוגיה עתידית ומתקדמת,
ויש להם נשיא מגלומן.
סרטון
תוואי הקו
מרכז עסקים ראשי
אורך שני הקווים הוא 98.5 קילומטר, ייתכן וקצת פחות,
אבל אתייחס למספר הזה כי זה הופך אותה לרשת המונורייל הארוכה בעולם.
הקו הראשון הוא בין הבירה המנהלית החדשה למזרח קהיר,
הקו השני הוא בין העיר שישה באוקטובר למערב קהיר,
העלות היא בערך 4.5 מיליארד דולר, ממש לא יקר לרשת באורך כזה ויש סיבה.
הייתי אומר שלמונורייל בכלל ולתכנון המקורי בפרט יש הרבה חסרונות,
ראשית מונורייל היא טכנולוגיה די נישתית ואפילו דועכת,
היתרון של מונורייל הוא היכולת לתמרן באזורים צפופים אך כאן רוב הרשת
עוברת באזורים ריקים ושדרות רחבות ומזה נובע מיקום גרוע של תחנות,
אפילו אין תחנה במרכז העסקים הראשי אלא רק קילומטר משם,
בנוסף לכך המרחק בין התחנות מאוד גדול, 2-4 קילומטר בין תחנה לתחנה
ואני מניח שיש עוד בעיות בתכנון הנוכחי.
מהסתכלות על התוואי נראה שהיה עדיף לבנות רכבת פרברית,
למה בחרו במונורייל ?
לדעתי, סיבות של תדמית ושיווק, מונורייל נתפס כטכנולוגיה עתידית ומתקדמת,
ויש להם נשיא מגלומן.
סרטון
תוואי הקו
מרכז עסקים ראשי