מצרפת הודעות- שתקבלנה התייחסות

seagullm

New member
שאלות לסיגל מויאל

שלום לכם, ביום ראשון ה- 19 באוקטובר אכנס לפורום כדי לענות על שאלות בנושאים - DIR, ABA, שילוב ותיווך. אם יש לכם שאלות, אשמח לענות. סיגל
 

אמאשלבן

New member
שילוב שיטות

הבן שלי (2.2) לומד באלוטף תלמונד. הוא לא מדבר בכלל (היו לו מילים עד גיל שנה וקצת ואז הן נעלמו יחד עם שאר היכולות התקשורתיות). קיבלתי המלצה מהנוירולוגית להוסיף לו אחה"צ טיפול ABA שיתמקד בנושא השפתי (נראה כאילו בתחום הזה אין תזוזה קדימה). מה דעתך על יעילות שילוב כזה, וכמה שעות דרושות. איזה צוות צריך לכך? האם כל מי שעובד ABA מתאים לעבוד בצורה כזו (שילוב)? תודה
 

נונינה1

New member
לחץ על השם שלה ואז תקבל מסך עם

הפרטים שלה ומצד ימין אפשרות לשלוח לה מסר.........
 

אבא של 1

New member
לאמאשלבן

שלום, גם בני היה בשנה שעברה בתלמונד כשהחל את הגן הוא גם לא דיבר זהיום אחרי שנה בתלמונד הוא התקדם יפה גם בדיבור אני מציע להתאזר בסבלנות הילדים בתלמונד עובדים קשה מאד ואני לא בטוח שהוא ירצה בבית שוב לקבל טיפולים אני שוב מציע להתאזר בסבלנות הוא עדיין קטן מאד אני גם מציע להתייעץ עם חני וארנונה הם בעלות מקצוע טובות העצות שלהם בדרך כלל הועילו מאד בהצלחה
 

yakir45

New member
תגובה מאמא של ילד מאלוטף

בני עדיין לומד באלוטף,את בטח כבר יודעת במי מדובר.גם ילדי דיבר עד גיל שנה,ולאחר מכן היתה נסיגה אחורה,ומאז לא דיבר עד גיל שנתיים וחצי,היום מדבר קצת,אבל הצעדים בדרך אל הדיבור, ההבנה של השפה, הישתפרו הרבה, תהיה שקטה ובטוחה שאתם בידיים טובות באלוטף,עם כל המסירות, ההשקעה של הטיפולים,והחיבוק החם מהצוות הנהדר, לדעתי ילד שחוזר אחר הצהריים הביתה, רוצה את הפינה שלו , המישחקים האהובים עליו. אני הוספתי לבני קלינאית תיקשורת,
 

beezi

New member
יש אפשרות כזאת לשלב שיטות

אני מוכרחה לומר שגם בני היה באלוטף תל-מונד, הוא הגיע לגן במצב של חוסר ריכוז, שיטוט תמידי, לא רצה להכנס לגן,קושי גדול במעברים, שלא לדבר על פעילויות הגן, ולדבר מעט מאד. לאחר זמן מסוים הוא החל להתקדם בצורה מדהימה, כאשר הגן מתאים עצמו אליו - וזו ממש ברכה. הצוות היה קשוב לצרכים שלו לאחר התייעצות החלטנו להוסיף טיפולים אחר הצהרים - מאחר ולא אהב לעבוד בבית והיה קשה להעסיק אותו אחר הצהרים. הוספנו בריכה טיפולית באיזי שפירא,שממנה הפיק ומפיק הנאה רבה בנוסף לקשר עין מעולה ולביצוע הוראות שתרמה לבטחון העצמי שלו. ולאחר מכן הוספנו קלינאית תקשורת שאיתה היה לו קשר מדהים ויחודי וההתקדמות והקשר האישי שלו איתה מקסים. לגבי הוספת טיפולי ABA חישבי היטב ולמדי את הנושא, השיטה אינה מתאימה לכלל הילדים. ובכל שיטה יש התקדמות [סיום הדגשה].
 

seagullm

New member
תשובה לאמא של בן

שלום, אני מקווה שהבנתי את שאלתך - בנוגע לשילוב של טיפול ABA אחה"צ עם הגן. לא הזכרת את ה- DIR, אבל אתייחס גם לזה. בעיקרון מי שדוגל בשיטה מסוימת ממליץ על כ- 40-50 שעות שבועיות של טיפול אינטנסיבי ופוסל עבודה חלקית או שילוב. אני לא רואה כל בעיה לשלב בין השיטות או בין עבודה אחה"צ עם הגן, במידה שהגן מתפקד ומקצועי. קיימות תכניות בתוך ה- ABA לשיפור היכולות השפתיות, כמו למשל תכניות של חיקוי אוראלי או חיקוי מילולי של הברות, או מעבר הדרגתי של תכניות מתכנית התאמות לתכנית רצפטיבית (של הבנת שפה) לתכנית אקספרסיבית (של שימוש ווקלי בשפה).ב- ABA למעשה מבצעים תרגילים קצרים של 10-20 הוראות באמצעותם אפשר להתמקד בבעית ההפקה הקולית ובנושא השפתי. מנסיון שלי לצד זה כדאי מאוד לשלב עבודה ב- DIR שמדרבנת חיקוי שפתי ספונטני ולא מובנה. (למשל להכות על כדור ולצעוק "אי" ביחד ואז לגוון את ההברות ברפרטואר). זה בהחלט לא קל לבחור כמה שעות מכל תכנית לתת, ולמעשה זה משתנה מילד לילד. לאחר חזרתו של בן מהגן, תנו לו לנוח כחצי שעה עד שעה ולאחר מכן תכנית ביתית של 2-3 כניסות לחדר, כל אחת מהן כ- 50 דקות. אם הגן יאפשר לכם אולי ניתן לעשות טיפול DIR של שעה בבוקר, ללכת לגן ולאחה"צ לעשות ABA.בן עדיין מאוד צעיר, הייתי נזהרת שלא להעמיס עליו יותר מדי. כדי להתחיל ב- DIR או ב- ABA השיגי רכז צוות, ובדקי קודם שהשקפתך מתאימה להשקפתו כי קיימים רכזים קיצוניים וגם מטפלים קיצוניים, המלצתי - ביחרי את המתונים מביניהם. בהצלחה, סיגל מויאל
 

beezi

New member
שאלה לסיגל מואייל !

מענין אותי לדעת איך מתגברים בשיטת ה= ABA על רתיעה ממקומות חדשים וממעברים ממקומות מוכרים לחדשים, כמו גם ארועים משפחתיים. לבני יש רתיעה ממקומות הומי אדם (חתונות בר-מצוות וכאלה), לעומת זה הוא אוהב מקומות חדשים בטיולים שאנו עורכים, (אפילו לחו"ל) בתי מלון, ומסעדות לא מאיימות עבורו. אני מכינה את בני לפי מיטב שיטת DIR וגרינשפן, בעזרת הכנה מילולית, תמונות, סמלים של BOARD MAKER ואפילו סיור מקדים . אנו משתמשים בשיטת ההתניה עם בננו לפי שיטת ה ABA וזה עובד טוב מאד, מה גם שהוא מבין את המשמעות - אבל במקרה של רתיעה ממקומות וממעברים, אני לא חושבת שיש לזה מקום. האם לABA יש דרך אחרת ? תודה על הענות
 

seagullm

New member
תשובה ל- beezi

שלום, לפי ה- ABA יש להפגיש את הילד עם מקומות חדשים למרות הרתיעה שלו, רצוי באופן הדרגתי מבחינת הסביבה (כמות האנשים למשל). מאלצים את הילד להתמודד עם הפחדים שלו ולמעשה מחזקים מאוד על כל אבן דרך שמצליח להשיג. כדאי לשים לפניו מטרות קצרות וניתנות לביצוע ולהגדיל אותן בהדרגה. אם זהו ילד מדבר, אפשר להסביר לו את ההתניה כפי שאת מציינת ולחזק אותו מאוד אם הצליח לעבור הצעד הבא. אפשרות אחרת היא לחזק אותו על התנהגות אחרת במקביל להתמודדות עם המקום החדש או המעבר, כמו לבקש ממנו לבצע משימה קלה בזמן השהות בסביבה החדשה, וכשמבצע מחוזק על זה מאוד.
 
מצרפת הודעות- שתקבלנה התייחסות

שלום לחברי ונשות הפורום, אני שמחה מאד על הצטרפות משתתפי\ות חדשים\ות בפרום שלנו- ברוכים הבאים!
כמה כללים בסיסים לחדשים: 1) הפורום כולל 15 שרשורים בלבד על פני המסך. לכן רצוי להמשיך שרשור קיים, כאשר הנושאים קרובים זה לזה. אחרת הולכים הנושאים הקודמים אל מחוץ לדף הפותח ואינם זוכים להתייחסות. 2) הפורום פתוח להורים מכל גווני הקשת של הספקטרום האוטיסטי וכמובן גם להורים מודאגים בנושא. אני מבקשת שלא להסגיר כאן שמות של אנשי מקצוע פרטיים, אלא אם זה על דעתם של אנשי המקצוע. אנו פתוחים לדיון על כל הנושאים, אולם כבר היו מקרים של אי- נעימות, בגלל שמות שהופיעו פה. 3) הדיונים פתוחים לכל הנושאים המעניינים אתכם- כולל חוויות אישיות, התלבטויות וכמובן התחלקות בשמחה ובעצב. לא תמיד אני מספיקה לענות על הפניות, על כך התנצלותי ואני שמחה תמיד שאתם עונים גם בשבילי. אני כאן כאם חשופה מבחינת פרטיותי, ולכן שמחה לקבל פניות אך נוח יותר כאשר המשתתפים הם רשומים בתפוז וניתן להעביר להם מסרים. 4) נושא מחיקת ההודעות: איני יכולה למחוק הודעה בודדת, אלא אם היא בתחתית השרשור. במידה ואני מסמנת למחיקה הודעה- כל ההודעות שלאחריה תימחקנה באופן אוטומטי- ע"י המערכת של תפוז והן תיעלמנה גם מהתאים האישיים של הכותבים. לכן אני נמנעת מלמחוק הודעות- אלא אם התבקשתי לעשות זאת ע"י אדם פרטי שפרטיו מופיעים בפורום,או חש נפגע כתוצאה מכך. (מה שקרה אתמול , לדוגמא). תודה על ההתייחסות- ויום נעים! תלמה.
 
למעלה