מצ"ב תמונה שמשווה את גודלו העצום

כבאי

New member
מצ"ב תמונה שמשווה את גודלו העצום

של המטוס החדש אייר בס 380 תהנו
 
שיאו

הוא עצוםם!!! ניראה לכם הוא יגיע לארץ?? אל על תרכוש אותו? בכול אופן שדות תהעופה בעולם צריכים לפנות מקום... החברות שקנו אותו עד עכשיו: אמירטס לפוטהאנזה קאנטס סינגפור ארליינס וירג'ין אטלנטיק אייר פראנס
 

mr lavi

New member
לדעתי לא תראה אותו בארץ.

וגם אל על לדעתי לא תקנה אותו.. תחשבו על זה. אל-על היום עובדים עם בואינג, כל המחסנים הם עם חלקים של בואינג. כל הצוות יודע לעבוד ולתחזק מטוסי בואינג. הציוד האווירי/קרקעי, כולו של בואינג. מדרגות, רכבי גרירה, הכל... תחשבו על זה. אל על תצטרך לקנות ציוד חדש למטוסי איירבס, להכשיר צוות/צוותים בשביל להטיס אותו, לתחזק אותו (על כל ההיבטים. מחלפים ועד רכבי מדרגות וכו' וכו' וכו'....) בקיצור, לא נראה לי שנזכה לראות אותו כאן. אבל לעומת זה, אני יותר אוהב את ה-787 חחח שראיתי שהולך להמריא בסביבות 2007.... אותו דווקא יש מצב נראה לי שאל על תקנה.
 

תוכון1

New member
לדעתי הוא לא ינחת בישראל לפני

2010. אני אישית חושב שהמטוס הזה מיותר לחלוטין, ה-787 יצליח ממנו בהרבה, אלעל אם כבר תרכוש את ה-787 ולא את האירבוס הזה. כרגע אין ממש צורך של חברות מסוימות להביא אותו לארץ, כך שעד שבכלל יתחילו את ההכנות לקליטתו יקח עוד זמן רב.
 

singera

New member
לך תדע אולי זה יהיה הפתרון של

TLV-SYD למרות שאפשר לעשות זאת עם 777LR
 

yportnoy37

New member
הוא לא יגיע לארץ, בטח לא לאל-על

עזבו לרגע את העניין שלאל-על ולבואינג קשרים עסקיים ענפים. כמו שמישהו ציין כאן, כל הציוד של אל-על מותאם לבואינג ולבואינג בלבד. מעבר לזה, גם אם לאל-על לא יהיו 380, אין סיכוי שמטוס כזה יגיע לארץ. קראתי שמפאת גודלו, כל שדה תעופה שמתוכנן לאכלס מטוס כזה, עובר ויעבור בזמן הקרוב שיפוצים נרחבים. צריך לבנות שערים חדשים בשביל להתאים לגובה של הבהמה הזאת, וחוץ מזה, המטוס לא נכנס ברווחים הסטנדרטים שבין שער לשער!! לא בבית ספרנו, פשוט לא נראה לי
 

Refael30

New member
אל על מחזיקה מ1961.

אז זה היה במטוסי בואינג 707 שהחליפו לאט לאט את ה"קונסטליישן" וה"בריטניה" שנרכשו,לאחר מכן הגיעו הג'מבואים הראשונים לחברה ב-1971. אח"כ בשנות ה-80 הם קיבלו מטוסי בואינג 737-200. במהלך שנת 1992 הוחלפטו מטוסי ה707 וה747 בהדרגה. בשנת 1999 נרכשו מטוסי הבואינג 747-400 החדשים. ומטוסי הבואינג 737-700/800 שיועדו להחליף את ה707 הישן ואת ה737-200. תמיד אל על הייתה עם חברת בואינג,אז למה פיתאום הם ייעזבו אותם וייעברו לאיירבאס ? שנים המערך של אלעל מותאם לבואינג.
 

e dor

New member
שנים (כולם עד 2004) אלעל הייתה

חברה ממשלתית ולא יכלה, גם אם רצתה, לקנות איירבאס. אך כשהיא חברה פרטית יש לה תוכניות אחרות - אחת התוכניות, לפי הפרסום של ידיעות, שפורסם גם בעיתון גלובס, היא למכור את כל צי המטוסים ולהחכיר מטוסים (כולל אירבאסים כנראה) מאותה החברה שקנתה ממנה את הצי.
 

daveair

New member
זה גם מה שאני שמעתי

היה במסוף "כלכלה" של ידיעות כתבה שלמה על זה. היה כתוב שם שרוצים לקנות A340-600 אם אני לא טועה. אני אישית מקווה שאל על תשאר נאמאנה לבואינג מכוון שזוהי עדיין החברה הלאומית מספר 1. למרות שאל על כבר חברה פרטית, ובואינג בקושי מרגישים את אל על עם ההזמנות והאין הזמנות שלה, אני לא חושב שהממשלה האמריקאית תראה קניית אירבוס בעין מי יודע מה יפה.
 

e dor

New member
אני ממש לא מסכים איתך

את האמריקאים זה כבר לא מעניין - אלעל היא חברה בדיוק כמו ארקיע וישראייר כיום. ההבדלים היחידים זה בצי המטוסים וכו', שאלה הבדלים רגילים בין חברות תעופה. חוץ מזה - איירבאס זו אחלה חברה לדעתי.
 

e dor

New member
מה הקשר ?

אתה חושב שבורוביץ' יקנה איזה מטוס שהוא אוהב ? או שהוא יעשה סקר ? זה לא מעניין אותו בכלל.
 

eagle701

New member
האמריקאים אבל עדין רואים את אלעל

כחברה ישראלית וזה מספיק להם בשביל להכריח את החברה הזאת לקנות רק בואינג למה ארקיע וישראיר לא קנו אירבוס?? כי מבואינג הם קיבלו מחירים בהרבה יותר עדיפים כל הכתבות שאלעל מוכרת את הצי זה רק איומים העלות של קנית מטוס אירבוס אחד לאלעל תיהיה עצומה מהבחינה הפשוטה שלאף אחד מאלעל אין מושג איך לתפעל אירבאס ולאף אחד אין את הכלים לתפעל אותו
 

e dor

New member
היא לא יכולה להכריח אותה

היא בבעלות פרטית, אסור לה לכפות על אדם פרטי כלום. יכול להיות שזמנית זה יהיה ככה כי עוד יש מעט אחוזים למדינה - בקרוב גם זה לא יהיה ואז האמריקאים יוכלו לחלום על הכרחת אלעל בכל נושא שהוא ... לגבי ההפחדות - נגמרו ההפחדות, הגיע הזמן לתוכניות והנה הם מצאו תוכנית שונה, זה כבר לא איום בסגנון "אלעל שוקלת לקנות איירבאסים"
 

gilgor

New member
ישראייר לא קנתה שום מטוס מבואינג

EBI וEBM היו של אלעל. בניגוד לארקיע ששני ה753 שלה הם יד ראשונה מסיאטל.
 

YHS

New member
עוז, קצת נטול בסיס

המשפט האחרונים שלך. "לאף אחד אחד מאלעל אין מושג איך לתפעל אירבאס....." ?? בשביל לחברת איירבאס יש מערך של הדרכה, סיוע לוגיסטי וסיוע ללקוח. כאשר חברה מבצעת את השיקולים שלה לקניית מטוס, נכללים גם כל השיקולים הנוספים, מעבר למחיר מטוס בודד, או שניים. לטייס אלעל שמטיס 737 ועובר ל 767 יש צורך בקורס הסבה. קורס הסבה דומה לאיירבס 330 לא יהיה שונה במהותו ובעלותו מקורס לבואינג. לגבי התחזוקה - הכל ענין של תימחור וחברה כמו איירבאס שתרצה למכור - תתאים את מחיריה. עובדתית, בסבב האחרון המחירים היו מאד קרובים ולא מן הנמנע שההחלטה לבסוף היתה "פוליטית" ולא עסקית אמיתית. בכל מקרה, בודאי שההחלטה לא תבוא מתוך "אני דלוק על המטוסים של איירבאס". בסופו של דבר חברת תעופה צריכה להרויח והשיקול הכלכלי יעשה את שלו. מחיר מטוס בודד, מחיר סיוע תחזוקתי, מחיר מלאי חלקי החילוף, מחיר נוסע למייל טיסה וכן הלאה. (במיוחד היום, שהחברה פרטית).
 

eagle701

New member
סבבה על ההכשרות של הצוותים

והטייסים יצליחו להתגבר אבל מה עם התחזוקה של המטוסים כל החלקי חילוף זה כמה מליונים ואפילו מליארדים
 

YHS

New member
סליחה?

ולמטוסים של בואינג אין חלקי חילוף? (לא, לא מיליארדים). חוץ מזה - לא מחזיקים את החלפים במחסנים, יש אספקה שוטפת מהיצרן, לפי הצרכים. לפי טענתך, חברה שמחזיקה שני סוגי מטוסים מפסידה כסף.
 

gilgor

New member
הקנייה עצמה היא לא בעייתית

הכדאיות שלה הולכת ופוחתת בגלל השירוגים שצריך לעשות. הכשרת מכנואים ואנשי קרקע, האנגרים שמיועדים למטוס, הכשרת טייסים על מטוסים שונים לגמרי מהבואינגים.
 
למעלה