עוז, קצת נטול בסיס
המשפט האחרונים שלך. "לאף אחד אחד מאלעל אין מושג איך לתפעל אירבאס....." ?? בשביל לחברת איירבאס יש מערך של הדרכה, סיוע לוגיסטי וסיוע ללקוח. כאשר חברה מבצעת את השיקולים שלה לקניית מטוס, נכללים גם כל השיקולים הנוספים, מעבר למחיר מטוס בודד, או שניים. לטייס אלעל שמטיס 737 ועובר ל 767 יש צורך בקורס הסבה. קורס הסבה דומה לאיירבס 330 לא יהיה שונה במהותו ובעלותו מקורס לבואינג. לגבי התחזוקה - הכל ענין של תימחור וחברה כמו איירבאס שתרצה למכור - תתאים את מחיריה. עובדתית, בסבב האחרון המחירים היו מאד קרובים ולא מן הנמנע שההחלטה לבסוף היתה "פוליטית" ולא עסקית אמיתית. בכל מקרה, בודאי שההחלטה לא תבוא מתוך "אני דלוק על המטוסים של איירבאס". בסופו של דבר חברת תעופה צריכה להרויח והשיקול הכלכלי יעשה את שלו. מחיר מטוס בודד, מחיר סיוע תחזוקתי, מחיר מלאי חלקי החילוף, מחיר נוסע למייל טיסה וכן הלאה. (במיוחד היום, שהחברה פרטית).