"מקובלות" חברתית

debby12

New member
מנהל
"מקובלות" חברתית


איך הייתן בחטיבת הביניים/תיכון? "מלכות כיתה" או מבנות פמלייתה של "המלכה הרשמית"? אי שם באמצע? "לא מקובלות" בהגדרה/תחושה?

האם הילדות/ים שלכם - אם יש לכם ילדים בגיל הרלוונטי - מצויים באותה "קטיגוריה"? ומה עושים אם הם בקטיגוריה פחות מוכרת לכן?

אין לדברים האלה הגדרות - זה הכל סובייקטיבי כמובן.
 
אני הייתי די דחויה חברתית עד התיכון

מאוד בצד, כמה חברות שהן גם לא היו ממש מקובלות אבל סה"כ היה לי בסדר.
בתיכון הגיע השינוי בזכות מחנכת הכיתה שפשוט זיהתה שהמצב כבר לא עושה לי טוב ושאני צריכה להיות יותר פעילה ועודדה אותי להשתתף חברתית בדברים ולא להיות בצד ופתאום מילדה שלא פתחה את הפה לענות על שאלות ולהשתתף בשיעור- ערכתי את עיתון בית הספר, השתתפתי כמפיקה במגזין טלויזיה ונהייתי מאוד פעילה חברתית.
לא הייתי הכי מקובלת בכיתה אבל כן הייתי פעילה והיה לי נעים לבלות את שנות התיכון.
&nbsp
אגב בזכות אותה מחנכת אני בחרתי לעסוק בהוראה מתוך רצון להשפיע לטובה על ילדים ומאוד חשוב לי תמיד להסתכל על אותם ילדים שקטים שלא פוצים פה ולא מפריעים ולראות אותם כמו שהיא ראתה אותי.
 

debby12

New member
מנהל
בחטיבה הייתי אי שם באמצע

נדמה לי שבתיכון "צנחתי באחוזונים". מעולם לא הייתי ה-מלכה או חלק מפמליית החצר הקרובה (כבר אז הייתי עצמאית מדי מכדי לסגוד למישהי רק כדי ללקט פירורי מקובלות חברתית)

ממרחק הזמן זה כמובן לא מעניין אותי. בכנס המחזור שהיה לי לפני כמה שנים לא ראיתי שום קורלציה בין המקובלות החברתית דאז ואושר או הצלחה בחיים האישיים/מקצועיים באופן כללי

בכורתי בת ה-12 מזכירה לי את עצמי - היא לא מה"מקובלות" אבל יש לה כמה חברות והיא לא רוצה להיות "מקובלת" (מה שזה לא אומר). היא רק הרבה יותר שקטה וביישנית ממני.

בת ה-10 - אותו הדבר אבל עם פחות חברות


הקטנה קטנה מדי כדי לדעת.

מכיון שהן פחות או יותר בקטיגוריה שבה הייתי - קל לי להבין את הדינמיקות. הייתי שמחה אם בת ה-10 היתה מצליחה ליצור יותר חברויות - אבל אני מקבלת את זה שזה לא כל כך בשליטתי
. אבל אם יש למישהי טיפים בנושא - אשמח לשמוע...
 

טליונום

New member
פתאום גיליתי את השרשור הזה


מעניין לי הנושא...
אני:
הייתי פופולרית מאוד ביסודי, קצת פחות בחטיבה ובתיכון אני כבר זוכרת את עצמי עושה בעיקר בייביסיטרים בערבי שישי. ישועה חברתית מצאתי איפשהו ב-יב' עת הצטרפתי לגרעין נח"ל.
הילדים:
אקדים ואומר שהם מאוד שונים, גם מבחינה חברתית, ושגם המצב החברתי שלהם דינמי, אבל באופן כללי
אחד - בן 15. לונר לגמרי, מאוד לא מוצא את עצמו חברתית. בשום מקום. מקור תמידי לדאגה...
בן 12 כמעט - מאוד מעורה חברתית. בתוך חבורה/קליקה של חברים מאוד מאוד טובים (וכך היה מכיתה א')
בת 8- כיתה ב'. אהובה מאוד בכיתה. עם כמה חברות טובות. No worries.

וברמה התיאורטית, העניין הזה של איפה הילדים ממוצבים חברתית בכלל לא העסיק את הדור של ההורים שלי. ענייני החברתיים היו ממש מחוץ לתחום מבחינתם ומבחינתי. ובוודאי שלא היוו מקור לדאגה.
בדור ההורי שלי אני רואה הורים (כולל אותי כמובן) מאוד מעורבים/מודאגים/מוטרדים/מתעסקים במצבם החברתי של ילדיהם. באופן כללי, למעט מקרים חריגים וקיצוניים, אני חושבת שהדאגה מיותרת ושבאמת היה בריא יותר לשני הצדדים אם ההורים לא היו במקום הזה.
 

debby12

New member
מנהל
מעניין

אני לא "מעורבת" - אלא יותר מתבוננת מהצד ולפעמים מוטרדת - מתוך אמפתיה. אני לא עושה שום דבר אקטיבי חוץ מלייעץ להן אם מגיעים לדבר על הנושא.

את בטוחה שהוריך כלל לא שמו לב לתחום הזה? זה היה כי לא שיתפת אותם או כי שיתפת אותם והם שידרו שזה לא משהו שמעניין אותם? אולי הם עקבו בלי ששמת לב?
 

טליונום

New member
עד כמה שאני יודעת

זה ממש לא העסיק אותם, לטוב ולרע.
היינו ארבעה ילדים, שני הורים שעובדים במשרה מלאה. עניינים חברתיים שלנו היו ממש מהם והלאה. יכול להיות שאם היה משהו ממש חריג, אבל לא היה.
מעבר לזה, גם הם לא ניהלו איזה חיי חברה שוקקים...
סביבי אני רואה היום הורים אובר אובר מוטרדים ממצב חברתי. במיוחד מי שיותר קרוב אלי, אז גם מרגיש יותר נוח להתייעץ ולשתף.
 
אפשר להתחיל בתיאור מהיסודי?

ביסודי הייתי ממנהיגי הכיתה (לא מלכה). אני חושבת שמלכה היא תיאור עם קצת שליליות.
ביסודי כדי להיות מנהיג אתה צריך להיות חכם וספורטאי טוב, והייתי טובה בשני הדברים

בתיכון, לדעתי, המקובלות נבחנת ביופי. פה כבר הייתי פחות טובה
, אבל למרות כן הייתי מוקפת בחברים כי עדיין היו לי התכונות מהיסודי. בקרב חברי הייתי מקובלת ולא הייתי צריכה יותר מזה. היו לי חברים וזה לא היה ברור מאליו כי הגעתי לכיתה ולא הכרתי אף אחד בתחילת השנה.

הילדים שלי קבלו את התכונות הטובות הרלוונטיות ממני, אבל גם ביישנות ולכן הם לא מלכי הכיתה עם ביטחון עצמי מופרז, אלא מהמובילים (המורה של תלמיד כיתה ב' שלי ספרה לי שהחברים לכיתה "מחזיקים" ממנו חכם ולכן כשנתקלים בבעיה הם באים להתייעץ איתו ולשמוע דעתו).
 
אני הייתי...מה שנקרא "מלכה"

אבל מעדיפה יותר את ההגדרה של קודמתי - "מנהיגה".
אני יכולה לספר לכן - שסבלתי מאוד...תמיד חושבים שהחיים של המלכה הם דבש - כי כולם רוצים להיות בסביבתה והם עושי דברה וכו'

האמת שזה מקום מאוד בודד ועצוב, כל אלה שסביבך איתך רק בגלל מעמדך ואת שם רק בגלל שהם שמו אותך שם - אני ממש לא רציתי להיות המובילה, אני העדפתי את שני הבנים החנונים שבעיני היו יותר מגניבים בעיני עם כל הסיפורי פנטזיות שהם היו קוראים אז והמוזיקה שהם שמעו וההומור שלהם.
לא הייתי מאלו המתעללות הגועליות כמו שיש בסרטים, הייתי די נחמדה לכולם, אבל היו כאלו שהיו משאר המקובלים שכן התעללו קשות בחנונים - ותמיד הגנתי על אלו שחטפו.
אני יכולה גם לספר שאני בעצמי חטפתי לא מעט התנהגות גועלית מבנות אחרות שניסו להקטין אותי - אני זוכרת המון עקיצות עם רעל במסווה של תמימות - אחת זכורה לי היטב (בכיתה י"ב שאלה אותי אחת מהכיתה "את בכלל מקבלת מחזור? לא, כי אין לך חזה בכלל"...מה שלא היה נכון, פשוט לא היה לי ענק כמו שלה, עוד אחת היתה לגבי מצב הכלכלי בבית שלא היה משהו - זרקה לי בפרצוף "לי יש בית גדול וחדר משלי ואת גרה בדירה מסכנה בחדר עם אחותך").

והכי גרוע - בגלל שהייתי מובילה - ספגתי הרבה התעללות מסגל המורים שפשוט לא חיבב אותי, זה היה ברמה של מבוגרים - שחלקם מורים וחלקם הורים של ילדים אחרים שפשוט הפיצו עליי שמועות שקריות או דאגו לתת לי ציונים נמוכים שלא הגיעו לי, מורה אחת אפילו שיקרה למנהל על משהו שהיא אמרה - היא טענה שאני אמרתי...וכל זה בלי מעורבות של ההורים שלי בכלל, שלא היה להם מושג או זמן להתעסק עם מה שקורה איתי.

אז כן הייתי "מלכה" - סבלתי מזה המון, שנאתי כל רגע. לצערי זה נכון שמראה מסויים (ואני לא עפה על עצמי) - לא מותיר לך הרבה ברירות ושם אותך במקום מסויים בין אם תרצי או לא. אני לא הייתי בנאדם חברותי, הייתי בנאדם די סגור ועצוב - אבל איכשהו מצאתי את עצמי שם.

הבת שלי חברותית מאוד, עוד לא בבית ספר. עבורה אני מקווה שיהיו לה כמה חברות טובות - שלא תסבול מהתעללות משום צד (לא בתור מנהיגה ולא בתור השאר). מעדיפה שלא תהיה מלכה ולא בודדה.
 
למעלה