מקווה שאוכל להיעזר בכם

מקווה שאוכל להיעזר בכם../images/Emo140.gif

אני גננת במקצועי, ולאחר מספר חודשי "בטלה", חזרתי לעבוד בגן- ילדים. התחלתי לעבוד לפני כחודשיים וחצי. בתלוש של החודש הקודם הופתעתי לגלות כי נירשמו לי 60 שעות היעדרות (אני עובדת 6 שעות ביום, כך שפירושו של דבר- 10 ימי היעדרות). כמובן שלא היה ולא ניברא. ביקשתי ממנהלת הגן שתבהיר לי מה העיניין, והיא טענה, כי רואת החשבון עשתה זאת לטובתי, כיוון שלא היו לי מספיק חודשי עבודה וכו'. ההסבר היה מעורפל ולא ברור. אני כמובן מתכוונת לברר את העיניין מול המנהלת חשבונות, אבל מאחר ואינני בקיאה בחוקים שתי שאלות לי: א- האם הכנסת פרטים שאינם נכונים חוקית מבחינת הנהלת החשבונות? ב- אני מעוניינת לקבל תלוש מתוקן, שאלתי היא- אם סגרתי עם המעסיק על סכום נטו קבוע בחוזה, האם תשלומי הביטוח אשר מורידים את משכורתי אינם צריכים להיות משולמים על- ידו(במקרה ואכן בשל חודשי אי- העבודה אני מחוייבת בתשלומי ביטוח גבוהים?) יש לציין כי אני נשואה, ובעלי שכיר, ויש לי שני ילדים קטנים. אודה לתגובות מחכימות.
 
מעט תשובות

1. תלוש השכר שהמעביד נותן לעובד אמור לייצג דיווח אמיתי ומדויק על העבודה והשכר שבצידה. זה העיקרון. 2. בתקופה שלא עבדת מחוץ לביתך, אני מניח שעבדת בבית (דהיינו עקרת בית), אם כך לא היית צריכה לשלם דמי ביטוח בנפרד בעבור תקופה זו.
 

שיר ורד

New member
תגובה

1. סביר שלא מדובר בפרטים לא נכונים , אלא באחת משיטות הדווח המקובלות לגבי עבודה במשרה חלקית. משרה מלאה היא משרה של 186 שעות בחודש. אם עבדת במשך החודש רק 126 שעות, זה חוקי ותקין לציין 60 שעות העדרות. שימי לב, שגם הזכויות הסוציאליות הנגזרות מהשכר כמו ימי חופשה, דמי הבראה ופצויי פיטורים יחושבו לפי חלקיות משרה ולא לפי היקף משרה מלאה. בררי זאת עם רואת החשבון. 2 ככלל לא רצוי לקבוע בחוזה שכר נטו, לעבודה שצפויה להמשך תקופה ארוכה, זה מתכון לחיכוחים מיותרים בין המעסיק לעובד ולשחיקה מסוימת בשכרו של עובד ששכרו נמוך. אם קבעת שכר נטו, בתלוש השכר צריך להיות שכר ברוטו גבוה יותר מהנטו שסוכם וממנו יש להפריש לביטוח לאומי ומס הכנסה כחוק כך שהיתרה שתשאר בנטו צריכה להיות בהתאם לשכר הנטו המוסכם. לפי החוק יש לדווח לשלטונות מס הכנסה על כל עובד שנקבע לו שכר נטו. רוב המעסיקים שקובעים שכר נטו לא טורחים לדווח למס הכנסה. תשלומי ביטוח לאומי הם תשלומים חודשיים ואין קשר בין אי עבודתך בחודשים קודמים לגובה תשלומי הביטוח הלאומי שאת חייבת בהם.
 
תודה לכן על התשובות אך...

הן מעלות שאלה נוספת- האם בתום תקופת העסקתי, לא יחייב אותי המעסיק להחזיר את שעות ההיעדרות המצוינות בתלוש בצורת עבודה, או תוך קיזוז המשכורת האחרונה? אם הדבר חוקי ומקובל, מה ימנע ממנו בתום התקופה לעשות זאת? זה חשוב לי מאוד, אודה לתגובות.
 
כוונתי היא שאם מצויינות בתלוש

שעות היעדרות, שמן הסתם ימשיכו ויופיעו בו בתלושים הבאים, מה יקרה בתום תקופת עבודתי במקום? האם המעסיק לא יוכל לטעון נגדי כי על שעות ההעדרות הללו עלי לפצותו כספית?
 

שיר ורד

New member
אם השעות לא רשומות כיתרת חופשה

שלילית, איני רואה סיבה לכך. למה לא תפני למעסיק לקבלת הסבר על מבנה טופס השכר.
 
למעלה