מקווה שאני בפורום הנכון-זקוקה לעצה דחופה

מקווה שאני בפורום הנכון-זקוקה לעצה דחופה היום בבוקר בעלי הביא את הילד לגן (בן שלוש) ולהפתעתו הרבה גילה שהחלה בגן קייטנת קיץ, מה שאומר שלפתע פתאום נוספו להם לגן ילדים בני ארבע ואפילו בני שבע!! כמובן שאף אחד לא טרח חלילה לשאול לדעתנו או אפילו לעדכן אותנו. כנראה שבצע הכסף חשוב יותר מכל דבר אחר. נראית לי חוצפה שלא תתואר לעשות דבר כזה - מדובר בגן פרטי, עם תינוקיה וילדים בני שלוש-שלוש וחצי לכל היותר, וגם ככה צוות הגן היה לא מספק, מבחינת כמות ומבחינת איכות (אבל זה כבר סיפור אחר ). איך עושים כזה דבר?? איך מכניסים ילדים כל כך גדולים לקייטנה בגן של ילדים קטנים מהם? אני פשוט רותחת, לא יודעת מה לעשות חוץ מלהביע את מורת רוחי בפני הגננת אחר הצהריים. דברתי עם עוד אמא מהגן עכשיו והיא מרגישה בדיוק כמוני, וגם היא לא יודעת מה לעשות. פשוט חוצפה! אני מרגישה חסרת אונים וחסרת כוח. אם רק היה לי איך, הייתי מיד מוציאה את הבן מהגן, אבל שנינו עובדים, אין סבא וסבתא בפנסיה. שנה הבאה הוא כמובן בגן חדש, אבל נכון לעכשיו זה ממש לא מרגיע אותי. מה אפשר לעשות? האם אפשר לאיים/להפעיל על הגננת אמצעים משפטיים כלשהם? אגב, לפי מה שידוע לי, היא לא נמצאת בפיקוח של אף גוף (למרות שכשנרשמנו לפני שנה פלוס אמרה ששיכת לח.י.ב.ה אבל בוודאות היא לא). אודה על כל עצה!
 

hedvalib

New member
שילוב ילדים בוגרים עם ילדים צעירים את צודקת בכעסך, אבל...........את מרגישה מרומה, את מרגישה שלא שאלו לדעתך ולכן גם לא התחשבו בדעתך, אבל.........בואי ונראה מה אינטראקציה עם בוגרים תוכל להועיל לבנך. אני מניחה שבנך בערך בן 3 +-. שהייה עם ילדים בוגרים עשויה לתרום לשיפור איכות המשחק, השיחה, העשייה. לחשיפה לפעילויות בגוון שונה. כדי להעסיק את הילדים הבוגרים, סביר להניח שהנהלת המסגרת החינוכית/גננת לרכוש/תגיש פעילויות שמותאמות לילדים הבוגרים. מאינטראקציה כזאת יכול לצמוח רק דבר טוב. הבוגרים זקוקים לפעילויות של חקר/התנסות/משחק דידקטי יותר משוכלל/בנייה עם אביזרים ושימוש בחומרים שונים מאלה של הצעירים. זה בתנאי שבנך אכן בסביבות גיל 3 , אם הוא צעיר יותר, אכן אין כל הצדקה להסכים עם קליטת הילדיםה בוגרים. עכשיו תורי לאשול, הכיצד ההורים של הילדים הבוגרים הסכימו שילדיהם ישהו עם הצעירים? אולי הובטח שתהייה קבוצה נפרדת לבוגרים? אולי הובטח שרק במקרים מסויימים תהייה אינטראקציה עם הצעירים (קליטה בבוקר)? אולי הובטח שלקבוצה הבוגרת יוקצה איש צוות מקצועי ומיוחד? איני יודעת. רק מנסה להעלות השערות. גם אם כל שנאמר לעיל צודק ונכון, אתם הורי הילדים שביקרתם במשך כל השנה במסגרת הייתם זכאיים לקבל מידע מקדים ולהיות שותפים להחלטה. הרבה אין לך מה לעשות אם אין באפשרותך להוציא את בנך מהמסגרת עתה. נסי רק להפגש עם הורי הילדים הבוגרים ולשאול אותם כיצד זה שהם הסכימו, הרי הם משלמים עבור שירות זה. כדאי לך להרגע ובדוק את כל האפשרויות וההבטחות שהובטחו. שתפי אם יחולו התרחשויות, חדוה../images/Emo175.gif
 
תודה חדוה כן, אני מרגישה מרומה מאוד. הבעיה היא שאני מרגישה מרומה מזה זמן רב - אני מאוד לא מרוצה (בלשון המעטה) מהגן ומהגננת בפרט וכבר הרבה זמן בולעת הרבה דברים מתוך ידיעה שבשנה הבאה הילד הולך לגן חדש (כמובן שלא מדובר בהתעללות בילדים בגן, שהרי אחרת מייד הייתי מוציאה אותו בלי למצמץ. בסך הכול הילד אוהב ללכת לגן ונהנה לשחק עם חבריו). גם בעניין הזה, כמו בהרבה דברים אחרים, לא שאלו, לא שיתפו. היה מובן מאליו לגננת שזהו הגן הפרטי שלה והיא יכולה לעשות בו ככל העולה על רוחה מבלי ליידע את ההורים, כולל להכניס לגן ילדים בני 5 ו-6. שאלתי היום את הגננת - היא טוענת שהילדים יהיו יחד רק בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים (אחרי השינה), וביתר שעות היום לא יהיו יחד אלא ישהו עם מטפלת נפרדת בחדר נפרד. מה לעשות שאני לא כל כך מאמינה לה...בהחלט מתכוונת לבדוק אותה בעניין הזה בימים הקרובים, ואף בקשתי ממנה די בתקיפות לצמצם למינימום את זמן השהייה המשותף של הגדולים עם ילדי הגן הקבועים (קבוצה המורכבת מילדים בני שנתיים פלוס עד שלוש פלוס). אני לא מכירה את הורי הילדים הגדולים, אבל לדעתי (אולי האישית מדי) הורים המוכנים להכניס לחודשיים מלאים ילדים העולים לכיתה א' לגן של ילדים בני שלוש לא ממש מתעניינים במה ילדיהם עושים בחופשת הקיץ, אלא רק מחפשים פתרון קל וזול יחסית לחודשים הללו. לכן אני לא בטוחה ששיחה איתם תפתור את העניין. אני כועסת מאוד (וכך גם עוד שתי אמהות ששוחחתי עמן) אבל מצד שני פוחדת לעורר יותר מדי מהומה כדי שלא יתנכלו לבני בחודשיים שנותרו לו בגן הכל כך גרוע הזה.
 
למעלה