מקווה שזה הפורום הנכון לשאלתי

מקווה שזה הפורום הנכון לשאלתי../images/Emo127.gif

לחברתי הקרובה יש בן, בן חמש וחצי. הוא בגן של בני, שניהם בגן חובה. הבעיה של הילד היא שהוא מדבר מאוד תינוקי עם שיבושי לשון ודיבר מאוד "מתיילד" מלשון ילד. מילא זה, אבל הבעיה היותר גדולה, ואין לי מושג בכלל אם זה הפורום הנכון לענות על זה, אבל אולי, הילד לא עונה ולא מדבר עם מבוגרים. אם מבוגר פונה אליו, גם הגננת, גם הורי ילדים שהוא מתארח אצלם והוא מכיר אותם היטב, לא אנשים זרים בתכלית, כלומר, אנשים מהרחוב או כאלה שהוא פוגש בפעם הראשונה. הוא מביט כמו חרש-אילם, ללא תזוזה באישונים, ללא תנועה באף שריר בפנים, כאילו קופא. אפילו לא מניד ראש ל"כן" ול"לא". הם עומדים עכשיו בפני איבחונים אבל היא בחרדה איומה שמא זו בעיית תקשורת ולאו דווקא חוסר ביטחון ממבוגרים. לאחרונה הילד גם החל להיות תוקפני בגן ולהרביץ לילדים. מה דעתכם על זה? האם למישהו מוכרת התופעה הזו? האם יכולה להיות כאן בעיית תקשורת? pdd?
 
שאלה..

סביר להניח לפי התאור שלך שלא. למרות שאנחנו עושות כאן "שחיה בהתכתבות" וכמובן שצריך לראות את הילד. ילד בעל קושי תקשורתי, בגלל בעיית PDD לא יהיה בהכרח כל כך סלקטיבי אלא יפגין קושי תקשורתי נרחב. העובדה שאת מתארת היא ילד שיוצר קשר עם חוג מסויים- ילדים למשל, משפחתו אני מניחה, ולא יוצר קשר עם אחרים. צריך להבין בדיוק למה, עם מי זה קורה, מתי זה קורה, האם זה עקבי, וכדומה. לפעמים קיים קושי רגשי כלשהו. לפעמים יש סיטואציות של elective mutism בסיטואציות כאלה הילד בוחר לדבר בסיטואציות מסוימות ולא לדבר כלל באחרות. אבל כמובן אם המדובר בגן חובה ניתן להעזר בפסיכולוגית הגן שתצפת על הילד ותפנה את המשפחה והילד לאבחון במידה ויש צורך.
 

77771

New member
לרונית ולגרין

שלום כתבתי לא מזמן בפורום זה מתוך מצוקה גדולה הבנתי שאת קלינאית תקשורת ביום ראשון הקרוב אני הולכת עם בני בן ה10.5 חודשים לקלינאית בשם מיכל שטיימן האם שמעת עליה? האם את חושבת שיש אפשרות לסייע לבני בגיל זה? תודה
 

נונינה1

New member
יש תופעה נוספת הנקראת ...

אלקטיב מיוטיזם - זה כאשר ילד שיודע לדבר לא מוכן לדבר עם אנשים מעבר למעגל קטן מאוד של המשפחה הגרעינית - זוהי בעיה רגשית והטיפול בה הוא רגשי ולעיתים משולב גם תפקודי. ההתנהגות של הילד "מתילד" ותוקפני גם מעידות על קושי רגשי ואני הייתי ממליצה על אבחון רגשי - פסיכולוגי. לגבי שיבושי הלשון - פה צריך להתיעץ עם קלינאית תקשורת. בגדול אני לא רואה פה בעיה מקשת הפדד, אבל זוהי רק תחושת בטן שלי.
 
תודה גדולה, עזרתם לי ואני אמסור לה

שתיכן בעצם אמרתן דברים דומים מאוד. גם הגננת חשבה כך. ואכן הם נשלחו לאבחון. כל כך צר לי על הילד. הוא בא לבקר את בני הרבה פעמים והוא נראה כל כך עצור. הבנתי שהוא גם סובל מאוד מאוד מעצירויות. בהחלט נשמע כמו בעיה רגשית עמוקה. תודה לכם.
 

LeonardoDV

New member
זה לא מצטייר בעיני כ PDD

אני אסביר. הילד לא מתעלם מקיומם של המבוגרים. הקפאון הוא תגובה מאוד רבת משמעות ומכוונת. ילד עם PDD בדרך כלל יתנהג כמו חרש, הוא פשוט יתעלם וימשיך בעיסוקיו. הקפאון שתיארת רחוק מאוד מהתעלמות. מה שחסר לי זה תיאור של הקשר שלו עם ילדים בני גילו, מעבר למכות. האם הוא משוחח איתם, משחק איתם או עם אחיו? בדרך כלל המצב הוא הפוך, ילדי PDD יוצרים קשר טוב יותר עם מבוגרים כיוון שאלו מגלים יותר סובלנות לשוני ויש להם היכולת להתאים את עצמם לילד בניגוד, לילדים קטנים.
 
ליאונרדו

כן. הוא משוחח עם ילדים בגילו ועם אחיו והוריו. אבל מנותק לחלוטין ממבוגרים והמצב של הקיפאון גם נראה כמו פחד מקפיא. הוא ממש מתאבן. לא עונה, לא זז, לא מגיב. בוהה בנקודה כלשהי. הבנתי שגם הגננת לא יודעת כל כך איך להתמודד עם זה. עם זאת, כשהוא בא אלינו למשל, בכל זאת יש פעמים שהוא גם לא מגיב לבני, לא עונה לו. לא שהוא מתאבן אבל לא עונה, או לא משתף פעולה כלכך. אבל עדיין, הוא הרבה יותר משוחרר איתו מאשר עם מבוגרים.
 

גלסטאר

New member
מה היה לפני גיל חמש וחצי ?

האם הבעיה היא חדשה יחסית או שכך היה מאז ומעולם ? איך הילד היה בתור תינוק ? עד גיל 4 ? האם משהו קיצוני קרה במשפחתו בשנה האחרונה ? (פרידה של ההורים / מוות של מישהו קרוב), האם יש לו אוצר מילים ושימוש בהטיות ? האם עונה שקוראים לו ? האם עבר לגן חדש עם ילדים חדשים/גננת חדשה ? בקיצור יש המון שאלות וצריך לפי דעתי איש מקצוע (יכול להיות שגם פסיכולוג ולא רק קלינאית תקשורת) על מנת לשים את האצבע על הנקודה המדוייקת.
 
למעלה