מקסימום נוחיות במינימום אמצעים

idanshaf2

New member
מקסימום נוחיות במינימום אמצעים../images/Emo38.gif

אז לאור התהליך שקורה בימים אלו בתנועה, תהליך שנועד לשלב בין נושא המחנאות לנושא ההדרכה ולשים דגש רב יותר על הדרכה מחנאית לחניכים ולבוגרים החלטתי להעלות לכם את השאלה: איזה נושא אתם חושבים שצריך לשים עליו יותר דגש כשאר מלמדים חניכים מחנאות? או באיזה דרכים הייתם רוצים ללמוד מחנאות (חניכים ובוגרים)? והשאלה האחרונה, דוגמאות או סיפורים מפעולות מחנאות טובות או רעות שעברתם בתנועה. אשמח לקבל את שיתוף הפעולה שלכם....
 
ימפפו ../images/Emo151.gif

אני באופן אישי, לא אוהבת את הפעולות של ה'טכני', אולי בגלל שרק אצלנו הן מועברות גרוע או כנראה שאני באמת לא מתחברת לקטע (ומתחברת לקטע', איזה משפט מטומטם
) באיזה דרכים הייתי רוצה ללמוד מחנאות? הייתי שמחה אם היו עושים לנו קצת מעבר להסבר ולהדמה. ז"א, בפעולות הטכני עד היום הראו לנו, נגיד, קשר מרובע (שכחתי... כפיתה מרובעת? כותבים את זה ככה בכלל?
), ואז חילקו אותנו בזוגות, נתנו לנו להתיישב ולעשות כפיתה מרובעת וזה היה גרוע... אני יודעת שאני מעבירה ביקורת קפדנית מדי (
) כי זה בעצם מה שצריך לתת לנו לעשות, אבל לפחות תרכיבו פעולה כמו שצריך, משהו עם מטרה, לדוגמא - עם אתם רוצים ללמד אותנו קשר מרובע (וכבר סיכמנו שאני לא זוכרת איך כותבים את זה), אז בסוופ של דבר בנצטרך לבנות משהו, להרכיב משהו עם כל הקירות, שנלך לכיוון מטרה מסוימת, או לפחות לנסות להעביר לנו את זה בצורה שנזכור. אני בספק אם יותר מחצי מהכשבה שלי תזכור איך לעשות את זה בכלל. אני לא מדריכה ואני לא בצוות טכני (ובעצתם אני לא בכלום כי אני בסה"כ חניכת ו' אומללה
), ואין לי מושג כמה זה קשה או מורכב להתחיל לבנות פעולות ועוד טכני, אבל מה לעשות - ככה אני חושבת... ולגבי פעולות טובות / רעות... ביו"פ הקודם הייתה לנו פעולת טכני, אחת מהטובות דווקא. בד"כ מעבירים לנו את הפעולה שניים או שלושה בחורים שמדגימים לנו כל מיני דברים עם חבלים וסנדות (ככה כותבים את זה?!
), והשבוע הדריכו אותנו שתי בחורות מהצוות ובנינו מפלסטלינה דמות אל... לא משנה... אבל זה היה על הכיפאק... כי הן הרכיבו פעולה והיא הייתה הרבה יותר שונה משאר הפעולות של הטכני.
וכאן מסתיים הנאום
 

assafein

New member
אממ... לפה לא נראה לי שיש מה להגיב.

כי אני עדיין לא עברתי פעולת מחנאות במסגרת הסניף, אבל עכשיו עם קבלת התפקיד החדש בסניף(ראש טכני/סדנאות), אני יוכל ללמוד הרבה מהשירשור הזה
טיפה מנצל"ש.... במילון מונחים של הפורום כתוב תחת הגדרה של "מחנאות" את המשפט הבא... "ובתקופה הקרובה יכנס גם נושא הניווט." רציתי לשאול איך זה יתבצע?
 

idanshaf2

New member
בעיקרון...

בימים אלו אנו עורכים חוברת מחנאות חדשה ובה יהיה פרק שלם על ניווט.. וחוץ מזה החשיבה היא בשנים הקרובות להכניס את נושא הניווט לבחינות הדרגה... כיום גם מנסים להכניס את הניווט לפעילות התנועתית, לדוגמא במירוץ בוגרים השביעיות עשו יום שלם ניווט לבד ועברו במהלך הטיול שיעורי ניווט.. הנושא כרגע בתהליכי כניסה...
 
אבל..

שיפרסמו מהר כמה שאפשר את המידע על הבחינות, כדי שאנשים יוכלו ללמוד ולהיבחן בקורס העשרה.
 

assafein

New member
אממממ, נשמע נחמד מאוד!!!

בכתה שלי יש הרבה נווטים מהטובים בארץ(8 ילדים מהכתה טסים השנה לאליפות העולה
), וזה ממש מעניין אותי
 

cenas girl

New member
אז ככה..

בקורס מדריכים (2005) עברנו פעולות ל-ג' בצורה מתודית... זה לא היה סתם "תכפתו, תקשרו, תבנו מגדל יהלום" זה היה הרבה יותר מגניב. בנינו משולשים כאלה מסנדות (כפיתה מרובעת) ואז עשינו איזשהו מירוץ (מחלקה 13 לשלטון) קיצר זה היה אחלה.. בסניף, לעומת זאת, זה טיפה שונה. פשוט מלמדים כמו בבצפר איך כופתים ואיך קושרים. תקנו אותי אם אני טועה, אבל זה אמור להיות הרבה יותר מאגניב, לא? עם כל הקטע של החינוך הבלתי-פורמלי.. אני חושבת שאפשר לשפר את ההדרכה המחנאית בצורה הרבה יותר מתודית.
 

shaialbelda

New member
דווקא לא...

בינתיים הייתה לשכבה שלי פעולת מחנאות אחת (לא כולל יום מחלנאות ושדאות בט"ו בשבט), ודווקא אלו שהעבירו את הפעולה עשו משחקים די מגניבים עם סנדות וכופתים! לדעתי, צריך להכניס יותר חזק את השימוש השוטף במחנאות בתנועה, ככה שנוכל להעלות את הרמה המחנאית שלנו. למשל, הפעילות שהייתה בסמינר מיון לצוות קורס הייתה ממש ממש כיפית! ODT אם אני לא טועה?!
 
למעלה