מקס למאיה?

drorlazar

New member
התפלק לי הENTER, הנה משהו קצת יותר עמוק.

אפשר לייצא FBX מהמקס ולפתוח אותו במאיה. http://www.christopher-thomas.net/pages/free_tutorials/tut_3dsmax_to_maya_transfer/ct_tut_max_to_maya_mesh&camera_transfer.htm רצוי ל"גהץ" כמה שיותר כל מיני סוגי אנימציה מתוחכמים במקס ובמאיה החדשים ישנה אופציה לעבוד עם Point Cache של אוטודסק, הם טוענים שזה מאפשר העברות בין התוכנות, אם זה עובד זה יבטיח מעבר נכון של האנימציה, מאחר והוא מקליט איפה נמצא על ורטקס בכל פריים. ישנו פלאג חיצוני של PC http://www.ef9.com/ef9/PO.htm אני חושב שאפשר להוריד משם איזה דמו או משהו כזה. אם בחרת לעבוד עם PC כדאי להוריד את כל הMeshsmooth ו-turbosmooth ולהוסיף אותם מחדש במאיה כדי לצמצם את כמות הוורטקסים הנשמרים. ישנו את הכלי הזה לייצר point Cache יותר טובים http://www.maxplugins.de/r6_files/burnett/PointCache2_R6.zip שהוטמע לתוך גרסאה 9 של מקס. מעבר לזה אפשר לייצא את הסצנה מהמקס כ-3DS ולפתוח אותה במאיה בעזרת http://www.highend3d.com/maya/tutorials/import_export/245.html או להוריד את כלי הבונוס מהאתר של אוטודסק לגרסאת המאיה בשימוש. תאורטית אפשר להשתמש גם בכלי הזה לייצא קבצי MA ישירות מהמקס http://www.highend3d.com/3dsmax/downloads/plugins/utility_external/export/2707.html אני משער לעצמי ששילוב של האופציות הנ"ל יאפשר להעביר את הסצנה מתוכנה לתוכנה ללא איבוד של מידע בדרך. שיהיה בהצלחה.
 

gilig

New member
בקשר ל- POINT CACHE - שאלה

אחרי שיצרתי במקס קובץ point cache לאנימציה, ייבאתי את האובייקט למאיה איך אני מכיל עליו את קובץ ה Point cache במאיה? - לא מצאתי את הפונקציה הזאת במאיה
 

drorlazar

New member
תנסה...

יש לי מקס 2008 ומאיה 8.5 מותקנים, אבל נראה לי שזה זהה. במקס 9 תשים על האובייקט cache point (WSM) ותייצא החוצה את האינפורמציה גם בXML וגם בPC2 תייצא את המודל כOBJ/3DS/FBX (תשחק עם שלושתם) במאיה 8 תייבא את המודל שנראה ומתנהג מבחינת גודל/סיבובים וכו' בצורה הטובה ביותר. על גביו תחת מודול animation בתפריט Geometry cache תבחר Import ותכוון אל שני סוגי הקבצים (גם שם תבחר את הקובץ שמתנהג נכון יותר) וזה אמור לעבוד.
 
למעלה