מקפיץ

תמתמ1

New member
אני מכירה את התוכנית +דרושים

בה כבר 3 שנים ,ואגב מחפשת עכשיו מורים להוסטלים שבהם אני מרכזת את התוכנית באזור פרדס חנה וחדרה. אז בהזדמנות הזו אפרסם את המודעה. להוסטלים של נוער מנותק בפרדס חנה ובחדרה דרוש/ה מורה. הדרישות: 1. תעודת הוראה. 2. רקע בחינוך מיוחד. 3.נסיון בעבודה עם נוער מנותק. 4. יכולת ללמד לא רק על פי הסילבוס אלא לענין ולגרום לרצון ללמוד בקרב הנוער. מקצועות הלימוד:יהדות , אזרחות , היסטוריה , גאוגרפיה,. כל המעוניינים , ניתן לשלוח אלי מסר. יום טוב , תמי
 

תמתמ1

New member
מה? אני כבר בדף 2?

מק
לעצמי , כדי לראות אולי מישהו יגיב...
 
למה צריך תעודת הוראה?

הרי מדובר בנוער שלא צלחה דרכו במערכת החינוך הרגילה. למה האוריינטציה של התוכנית כל כך ממלכתית. אולי הוראה מסוג אחר, לא זה שמוציאים תעודת הוראה כדי ללמוד היא התשובה להרבה מבני נוער אלה?
 

תמתמ1

New member
יש צורך בתעודת הוראה מכמה טעמים

1. למרות שהנוער הזה לא הצליח בבית הספר , עדין מוסד הלימודים נתפס בעיניהם כמקום נורמטיבי ,שבו הם יוכלו להתחיל את השינוי.ועל כל תעודת הוראה שמוקנת למורה (לאחר עבודה מעשית במקום דומה)יכולה לאפשר לו ללמד בדרכים מגוונות שיצליחו לעניין את הנער. 2. תעודת הוראה , הניתנת לאחר 4 שנים של לימוד+סטאז' ועבודה מעשית , נותנת רקע לעוסקים במלאכה , וכן מקנה את הכלים לעבודה נכונה יותר:הצבת מטרות , בניית מערכי שיעור. סיכום-לילדים האלו נמאס שמתייחסים אליהם באופן מיוחד הם מחפשים את הנורמטיביות , ורבים מהם לא הצליחו במערכות הרגילות בגלל הגישה של המורים והמערכת. מקווה שעניתי על שאלותיך , תמי
 
ומה שונה בגישה של המורים שלכם?

הם מגיעים בדיוק מאותו רקע של המורים שנכשלו כבר עם הנוער הזה בעזרת אותה הסמכה בדיוק. לימודים זה בהחלט נורמטיבי. אולי הלימודים אצלכם דורשים הכשרה אחרת. אגב, אם תעודת הוראה הופכת את האדם למורה כל כך מוכשר אז: 1. למה מערכת החינוך שאויישת כמעט ורק בבעלי תעודות הוראה היא כישלון כה חרוץ לדעת שרת החינוך, יו''ר ועדת החינוך היוצא, חוקרים ובוחנים בן לאומיים? 2. למה מעמד המורה כל כך נמוך בציבור בתלמידים וההורים? 3. למה פחות מ40% מהנרשמים לכיתה א' משיגים תעודת בגרות שהיא מטרת המערכת? אגב, אמרי לי אם התשובה שלי מראת לך שגויה ולמה: לימודים לתעודת הוראה מקנים לאדם המון תפיסות שגויות ולא רלוונטיות שמכשילות אותו במקצוע ההוראה. זו דעתי. בכל מקרה, שיהיה לכם בהצלחה עם הנערים.
 

תמתמ1

New member
הכל מתחיל במניע ללכת ללמוד הוראה

אם סטודנטים להוראה מגיעים למכללות ללמוד בגלל נוחות , כך נראית מע' החינוך , ואם סטודנטים מגיעים מתוך שליחות של לשנות ולעזור לנוער אז הכל נראה אחרת. אני ממש לא מצדדת בדעה שאדם עם תעודת הוראה הופכת אותו למורה טוב יותר , אני יודעת שאלו חלק מהדרישות של המערכת , ישנם המון אנשים טובים ומוכשרים שיכולים לעשות את העבודה פי אלף יותר טוב מאדם עם תעודת הוראה. סטודנט שלומד הוראה צריך להפעיל שיקול דעת ולא לאכול את התכנים שמלמדים במכללות כתורה מסיני. אני מחפשת מורה שיהיה/תהיה קודם כל בנאדם שיודע להקשיב ולהכיל ורק אחר כך ללמד , ועובדה שנערים שלא הצליחו בשום מסגרת לומדים אצלנו בהוסטל , אנחנו לא מלאכים , אנחנו אנשים שאוהבים את הילדים מכל הלב וזו כל התורה.
 
זה כבר נשמע יותר טוב.

לא שאני אומר אמן אחרי כל מה שאמרת. לדעתי, למשל, גם אנשים מצויינים שאיכותם שרדב את הסמינר למורים יכולים בקלות להתקלקל במערכת שלא מתגמלת עובדים על פי איכותם ואפילו אדישה אליה. בכל מקרה, זה כבר נשמע לי יותר טוב.
 
אשמח להתייחסות מצידך לתוכנית

מצד הנוער- לא המורים. אני מחפשת מידע לאחר ששמעתי על התוכנית מחברה (עובדת סוציאלית) וזאת באשר לבני שהוא ADHD ולקוי למידה,הלמידה בכיתה קשה לו מנשוא. כל מקצוע/מבחן/נושא שלומד במרכז הלמידה של ביה"ס (אחד על אחד או בקבוצה קטנה), מצליח בו. מה שבכיתה- כמה שנאבק- לא מצליח או ציונים ממוצעים ומטה. הנער עולה השנה לכיתה ט' והוא בן 15. אשמח אם תוכלי להרחיב.תודה מראש! ותודה לעדו
 

תמתמ1

New member
התייחסותי לנושא

התוכנית לא מיועדת לילדים שלומדים בבית ספר , אלא לכאלה שנפלטו מהמערכת ותפקידה היא להשלים להם את הפערים הלימודיים שנוצרו בגלל תקופת מה שהם לא למדו(מחודש ועד ל3-4 שנים שלא היו במסגרת של מע' חינוכית). אבל האם לבן שלך יש הקלות? האם הוא מאובחן? אם כן הוא זכאי להקלות במבחנים , להמרה של מבחנים בעבודות ועוד. אשמח לענות ולעזור תמי
 
המסגרת מאוד תומכת, אך כל זה אינו

מספיק. שעות התמיכה אינן בכמות מספקת.אינן מותאמות מספיק אליו ולליקויים שלו. הלמידה בכיתה קשה מאוד.האבחונים לא עזרו במיוחד. שיטות התמיכה של ביה"ס קובעות והם לא מסתכלים על האבחון אלא לשם האישור להקלות ושעות תמיכה ולא ע"מ ליישם ההמלצות ששם.גם לו רצו, לא נראה לי שיש התקציב לכך. חשבנו לחפש מסגרת מותאמת ואישית יותר. הוא מדבר על עזיבת הלימודים ואני לא מוכנה לכך בשום אופן. לכן- השרביט כעת בידיי, במקביל לפעולות שכנוע והרגעת המצב, לחפש מסגרת שניתן להתאים לילד ולא את הילד למסגרת. אילו יכולתי להרשות לעצמי, הייתי הולכת על חינוך ביתי או נוסעת איתו ללימודיה בי-ם כל יום. אבל זה בלתי ניתן ליישום. אם לא אמצא פתרון יזום- הוא אכן ייפלט במהרה מהמערכת
....אז...
 
נשאלת שוב ושוב השאלה על לימודיה

מחוץ לירושלים. אולי אפשר לאגד הורים ולהקים לימודיה כזו לאור המודל הירושלמי?
 
נראה לי כמעט בלתי אפשרי

לאם כמוני. אולי אפשרי יותר לעמותות או ארגונים הנמצאים בתוך זה. מאוד מתסכל שהמערכת החינוכית בארץ אינה תורמת את חלקה עד תום בנושא. מתסכל שפרויקטים כאלו הינם נחבאים וקשה מאוד להכירם. רק מאוזן לאוזן, או במקריות מוחלטת. כאילו לא רוצים שיידעו- שלא תהיה הצפה. הצוות בחטיבה שמע ממני את כל הלבטים האלו. ביקשתי עזרתם וכמובן- כלום. בתי ספר כמו הבית של תמר נראו לי מעניינים אבל הילד חבר של כמה ילדים משם ושולל את המקום מכמה סיבות שהן נכונות עבורו ומקובלות עליי מאוד. האופציות מעטות והידיים העוזרות עוד פחות. ואתה עדו- רואה כמה זמן אני כבר מסתובבת עם הסיפור הזה ובינתיים עוד שנת לימודים מתחילה וכל שנה יותר קשה לו לימודית. הלוואי והיתה לימודיה באזור שלנו! הלוואי ויכולתי למצוא דרך להגשים חלום כזה! כמה עצוב שדבר כזה צריך להגדיר כחלום, אך המלחמה האין סופית למצוא מידע וכיוון והכוונה מתישים עד אין קץ.
 
אני עוקב אחרי הסיפור ולא מבין איך

את מצליחה לשמור על חיוך נצחי. ממש כל הכבוד לך. אישית, גם כשמצאתי פתרונות מאוד יצירתיים לי ולבן שלי, התקשתי לשמור על החיוך. אולי תפרסמי מודעה ותחפשי סטודנטים שנוסעים מאיזור המרכז לאוניברסיטה בי-ם בבוקר וחוזרים בערב כדי שהם יהיו מקפיצים קבועים של הילד ללימודיה בי-ם. כשהאוניברסיטה תהיה בחופשה, תקפיצי אותו בעצמך.
 
בלי לחייך ולהיות אופטימית, החיים

נראים לי משהו שקשה יהיה לעבור אותו בהנאה. לפני פתרונות קיצוניים- אני מרגישה מחוייבת לבדוק ממש לעומק כל דבר. אשמור הצעתך בראשי. הוא זקוק לשגרה ולכן לפני מסגרת שתלויה בי או בטוב ליבם של סטודנטים, אבדוק עוד אפשרויות. חבל לי מאוד שקשה לגרום לאנשים מהתחום להגיב ולתת מידע והכוונה. אבל אני בהחלט עדיין אופטימית. עוד נצליח! ותודה עדו שאתה כאן!
 
מה עם בית ספר חלופי?

יש תהליך לפתיחת בי"ס דמוקרטי חדש בתל אביב, פרטים בלוחות אולי כדאי לבדוק אותו? הוא אמור להיות קצת אחר ממה שאנחנו בדרך כלל מכירים. מה עם בי"ס אנתרופוסופי? יש המון אפשרויות והן מגוונות. השאלה היא: מה מתאים לילד? והאם אתם פתוחים גם לשינוי מקום מגורים לצורך העניין.
 
מצטערת על איחור בתגובתי,

בי"ס בת"א לא יעזור כרגע, כפי שירושלים לא. בכל זאת יש עוד 3 ילדים, אשר אינם רוצים לשנות את סביבתם. אולי נלך לכיוון פנימיה אם נמצא משהו מתאים. חשיבות רבה למסגרת עם תלמידים בקבוצות לימוד קטנות. גמישה, המתאימה שיטה לתלמיד ולא- ההיפך. הילד זקוק להמון תיווך בלמידה עקב ליקויי הלמידה. אסטרטגיות למידה אינן עוזרות איתו ולכן התיווך מקבל תפקיד חשוב יותר.כמו גם צורך בהקראה, מבחנים עם הארכת זמן ועוד התאמות. ליקוט המידע הוא השלב כרגע, ועדיין לדאבוני אין אפילו קצה חוט פרט לבי"ס מרום, אשר אנו אמורים לנסוע לראות. רעיונות בהחלט יתקבלו בברכה.
 
למעלה