מקרגור 26

אלון ו

New member
מקרגור 26

אני מעוניין במידע על הסירה הזו הבנתי שיש בחור בשם אלי שיש לו או הייתה לו אחת אשמח לקבל מידע או האם הוא מעונין למכור אם מישהו יודע פרטים על המודל הזה ובאם הוא מתאים למדינתנו... תודה מראש
 
מקרוגר מתאימה לישראל

הספינה מאוד מתאימה לארץ,היא משמשת גם כמנועית וגם כמפרשית,הקיל עולה,אפשר לעשות החפה בכל חוף ים,במידה והארוח יורדת,מוצאים מים בבידוניים ומשמשת כמנועית,מורידים את החרב,ממלאים מים בבדונים תוך כדי הפלגה והספינה הופכת מפרשית
 

אלון ו

New member
תודה על ההענות

מישהו יודע על בעלים מאושר של אחת כזו בארץ ואיך אני יוצר עימו קשר?
 

Alex33

New member
סירה שנבנתה כדי לאפשר יכולת גרירה שלה..

מאחורי מכונית, מאתר שייט אחד לשני בארה"ב, לרוב אגמים..זו הסיבה המרכזית לדעתי לקיל התקפל, ולא הרצון בהחפה... וכשהרוח נופלת,בשילוב המשקל העצמי הנמוך והגוף היושב גבוה במים, בעיקר ללא ה water ballast , אפשר להשתמש בה כסירת מנוע..די מהירה.. נפח פנימי גדול לאורך הכללי(נוחיות), אך מבחינת מוצקות/חוזק הבניה של הגוף ושל המערך הואנטות/תורן, היא תוכננה ומתאמה יותר לדעתי לאגמים ומים מוגנים.. וזה לא מה שיש לנו בים התיכון..
 

8371

New member
אחת כזו מפורסמת ביד 2

ולסירה כזו ניתן להלביש מנוע 60 חיצוני והיא טסה... יושב טוב עליה וכמובן ניתנת לגרירה עם רכב הייחוד בה הוא שהכל מתקפל גירסה 19 טובה גם בים אין הרבה סירות כאלו בארץ ומחירה יחסית זול
 

1שריל

New member
מקרוגר 26 -מדהימה בקיבולת הפנימית

שלה, ממש סלון ביתי, מבחוץ אתה לא מאמין איפה הכל נכנס ,מפליגה במפרשים לא רע בכלל,לזאת שהפלגתי חלוץ ענק, (נדמה לי 130% ) עם גיברולר איכותי , על מנוע היא טסה, אפשר גם להרים סקי ולטעמי היתרון הגדול שלה טמון בשוקע שלה- אתה יכול להרים/להוריד אותה מהטריילר בכל מקום כנרת, אילת וכ"ו אתה מקבל איכות של יאכטה בעלת יכולת גישה לכלרמת/גובה מים כולל הכל ואם תלות במרינה מעצבנת אותך אזי הרווחת בגדול מאוד ממליץ בתור כלי למימי חופי ארצנו - בדוק היטב בקטלוג של היצרן עבור מה אתה מקבל בעסקה, ועבור מה אתה צריך להוסיף. בהצלחה
 

Alex33

New member
קיבולת פנימית מדהימה לגודלה, נכון, אבל...

אם נחזור למקורות, אולי בן האדם מחפש קודם כל..מפרשית טובה, בטוחה ונעימה לשימוש בים התיכון ?? כמי שהפליג פעם בכזו( וגם ..למדתי משהו עם השנים על סירות..
וגם קראתי לא מעט עליה במשך השנים) ..היא לא ..בנויה באמת לים הפתוח, מכות רוח לא חזקות במיוחד יכולות להשכיב אותה, באשר הballast - שכולו מים בתחתית הסירה- לא ממש מספק את ההתנגדות הרצויה להטייה כפי שמקובל במפרשיות דומות באורכם מהסוג הסטנדרטי... מבנה התחתית שלה, הדומה יותר למנועית, עושה אותה "קופצנית" בגלים. בעצם, במבנה שלה וביכולות שלה, היא יותר..מנועית קטנה ( וכזו, די "פושטית" באיכות ובמוצקות הבניה והאיבזור ) , די מהירה על מנוע , אבל עם מערך מפרשים שהוא די מוגבל ביכולתו ובעמידותו וכנראה מישני בחשיבותו בסירה יחודית זו , יחסית למפרשית הבנויה להפליג בנוחיות ובבטיחות במגוון תנאים של ים. לפני שתקח החלטה בקניית סירה שהיא "סירת נישה" מאוד יחודית, שנבנתה בקונצפט וסדר עדיפויות..שונה ממפרשית רגילה ושבאה לענות לצרכים ספציפיים ( נגררת וניידת, זולה, קלת משקל, למים שקטים, מהירה על מנוע חיצוני) וכצפוי היא עושה זאת על חשבון תכונות אחרות המקובלות במפרשית רגילות מן השורה, הייתי ממליץ לך "לשוטט" באתרי ופורומי שייט בחו"ל, בעיקר כאלה בארה"ב שם היא נמכרת, לקרוא התייחסויות וחוות דעת של שייטים רבים, בעלים לשעבר שלה,.אפילו לשאול שאלות עליה שם, במקום שיש איתה נסיון רב..ובמקום שתוכל לקבל כמות ומגוון גדול של התייחסויות. אתר החברה המייצרת, אתרי בית של בעלי סירות כאלה,אתרים וחוות דעת של מתווכים ושל מוכרים..כמובן שאלה רק יהללו אותה..לאלה תתייחס בסקפטיות הראוייה..
 

Alex33

New member
מרשה לעצמי לצטט כאן סיכום ממאמר "מאוזן"

ואוביאקטיבי לדעתי , שמצאתי בנט , סיכום המסמן את קהל היעד האפשרי ומסכם בקצרה את היתרונות ואת החסרונות של סירה זו. כניראה ששתי השאלות המרכזיות שקונה פוטנציאלי צריך- לעניות דעתי- לשאול עצמו בהקשר סירה זו הן: 1. האם אני זקוק ואשתמש ביכולת הגרירה/ניידות מאחורי מכונית של סירה זו ?.. (כי אחרת אין טעם בפשרות בתכונות האחרות..) 2. האם אני רוצה ונהנה בסירה בשל תכונותיה כמנועית בעיקר..?..או מפרשית בעיקר..?, ( בסירה "מעורבת" זו שתכונותיה כמנועית מאפילות ובאות על חשבון אלה של מפרשית). Who Is This the Right Boat For ? The MacGregor 26M is an inexpensive boat and is often a starter boat for new sailors. Aside from those tempted by the lower cost, who might buy the 26M? This may be an ideal boat for a powerboater becoming interested in sailing or the rare sailor looking for a powerboat. It’s also a good choice for someone who wants to trailer to distant places, stay onboard a few nights, and be able to race back into port if the weather starts to look iffy. If that’s you, you might add it up this way: Pros Less expensive than most sailboats its size Lightweight and easily trailerable Capable of motoring very fast Acceptable sailing characteristics Roomy interior Attractive (to those who like “Euro-styling”) Cons Less stable than traditional keelboats in rough conditions Planing “powerboat” hull compromises optimum sailing performance Not as strongly constructed as heavier sailboats Ugly (to those with traditional salty tastes) Specifications Length: 25’ 10” Beam: 7’ 10” Draft: 10” (with daggerboard and rudders up) Displacement: 4380 lbs with engine and full ballast, 3180 lbs with engine, without water ballast, 2626 lbs without engine and water ballast Fuel tank: 24 gallons Speed: 21 mph under power
 

1שריל

New member
אלכס איני חולק על מה שנכתב/כתוב -ובוודאי לא

בא להתווכח - יצא לי בפועל להפליג עם הסירה לעכו וחזרה וגם לישון שם ללילה והסירה הולכת במפרשים נחמד מאוד , במפרץ חיפה חטפנו רוחות חזקות, ונאלצנו לצמצמם- כמו כל סירה שנדרשת לכך בהתאם לעוצמת הרוח - אולי כאן נידרש לצמצמם טיפה מוקדם אבל זה בהחלט לא מוריד מאופי הכלי כמפרשית ואולי גם ככלי ראשוני/לימודי. על הנוחות המדהימה הפנימית אין מה להוסיף - לגבי החזרה - היות וליוונו סנוניות ממשט ובאזור עתלית "נגמרה הרוח "- הורדנו מפרשים ביצענו משולש גרירה בירכתיים קשרנו הסנוניות והן נגררו בכיף - בקיצור בהחלט כלי מיוחד , נותן מכל העולמות,הבניה היא אמריקאית בסה"כ בטוחה ואמינה ,ה "בלסט" בהחלט נותן יציבות , והחרב גם היא בירידתה מטה מתמלאת במים ומוסיפה,כלי נוח/נעים לאירוח כבר אמרנו - לא נמצאת אולי ראשונה בראש הפירמידה בגדלים אלא - אבל בהחלט כלי שייט לכל דבר ועניין- אני אפילו נהניתי . בכבוד
 

Alex33

New member
זהו ש..אדם שמתעניין , אבל איננו מכיר את הסירה

סביר גם ששייט מתחיל, צריך קודם כל לקבל איזה שהם.. נתוני יסוד על יכולות ונתוני הסירה וניתוח טכני שלהם בצורה תכליתית ועניינית, אולי גם לקרוא "מבחן דרכים" של מקורות פומביים, אוביאקטיביים ולא "מטעם" , באם יש כאלה. זה דבר חיוני וראשוני, לפני התרשמויות וחוויות סוביאקטיביות של אנשים פרטיים , מהם הוא ימצא בעד ונגד כמעט לכל כלי שייט , על כל רציף , בכל מרינה....חלקם גם "בעלי עניין". ובעיקר מסוכן הדבר לגבי סירות..מיוחדות בעיצובן, שתוכננו לקונצפט מסויים ולא מיועדות בהכרח לצרכי "השייט הממוצע" , ובמיקרה זה ,קונצפט הרחוק בתכלית המרכזית שלו מצרכי והרגלי השייט הישראלי הים תיכוני "הממוצע"..
(נ.ב. יצויין כאן שאין לי שום עניין ואינטרס עסקי בענף השייט, גם לא בסירה או באנשים שאולי קונים/מוכרים סירה זו, או מפירמה זו..
)
 

8371

New member
גם לי אין אינטרס כלשהו

אך הפלגתי במקרגור ונהנתי מאוד יופי של סירה שכיף להפליג בה אני נהנתי. כסירה משפחתית לשייט חופי דו שימושי יכולה להיות טובה-צריך לזכור כשקונים סירה מה המטרות מה הנסיון-והיא דורשת נסיון-כסירה ראשונה לא הייתי ממליץ. אך למי שיש נסיון ומעוניין בשייט חופי היא יכולה להוות אופציה טובה מה גם שהיא יושבת טוב על עגלה-חיסכון בבעיות עגינה כך שצריך לעשות את השיקול ובכל מקרה בהצלחה.
 

elie19

New member
היי לי היתה מקגרגור

אני אלי והיתה לי מקגרגור תפנה במסר אישי נדבר
 

Alex33

New member
למי שאכן מתכוון לגרור אותה כל פעם...

לאתר שייט ולחסוך דמי עגינה קבועים, בתנאי שיש לו מקום נוח ושמור יחסית "להניח" ביבשה את הסירה+ נגרר, יש לסירה זו אכן יתרון משמעותי, היתרון והמטרה המרכזית שעבורה ולאורה תוכננו כול מרכיבי הסירה..( בנוסף למחיר הזול ,למרחב הפנימי ולשימושה גם כמנועית העולה ל planning ..). האמת היא שהבעלים של החברה, איש ושמו אכן מק גרגור, אומר באחד הכתבות שקראתי בנט שסירה זו תוכננה ויועדה להפלגה באגמים והפלגות חופיות קצרות, עם מבט זהיר למזג האוויר.. רק כקוריאוז, חברה זו יצרה בשנות ה 90 גם סירה בקצה השני של הסקאלה, "macgregor 65 ", יאכטה מפרשית תחרותית מהירה וקלה מאוד ( ULDB) שאומנם אורכה כ 20 מטר, אבל רוחבה רק 3.66 מ .. ההתעסקות שלהם בכך הייתה קצרת ימים והם המשיכו וממשיכים לעסוק בעיקר בנישה המיוחדת הזו של סירות היברידיות נגררות, קלות משקל וזולות במחיר שנמכרו בארצות הברית באלפים, לשייטים הרבים שאכן מעדיפים ( ואולי חלקם נאלצים)שם לגרור את סירותיהם מאחורי המכונית בין מבחר גדול ומגוון של אגמים, מפרצים ואתרי השייט אחרים..
 

pre sario

New member
כבד מדי לגרירה

משקל מקסימלי לגרירה ע"י רכב מסחרי הוא עד 1,500 ק"ג. אני מניח שהסירה והנגרר שוקלים יותר. בארה"ב - ארץ האפשרויות זה סיפור אחר. דני
 
למעלה