מקרה מהיום - פגיעה בענף שלכם

Yemeth

New member
מקרה מהיום - פגיעה בענף שלכם

שלומות


היום בצהריים יצאתי עם האוטו ועמדתי בצומת נחשון בפניה שמאלה לרמלה מכיוון דרום.
אחרי מספר שניות הבאים מכיוון בית שמש קיבלו ירוק והתחילו לנסוע - 2 מכוניות שמאלה לכיוון דרום ומשאית אחת שהמשיכה ישר לרמלה.
*באותו הזמן*, אדיוט גמור (רוכב עם קסדה אווירודינמית, אופניים אדומים כלשהם) יצא מהצד השני ישר אל התנועה, בין המכוניות והמשאית - ולאחר שהמשאית עברה פנה שמאלה ללטרון.
כרוכב אופנוע ביום יום, אני רק יכול לשאול - למה? למה רוכבי אופניים שמים שלט שאומר "תדרסו אותי בבקשה" על הגב בכל רכיבה?

כמו כן, כמה דקות לאחר מכן בצומת ליד מחלף נשרים קבוצה נוספת עברה ללא בושה באדום כשהייתה תנועה מכיוון ישובי גזר. אם אחד הרכבים היה לוקח פניה רחבה...נו.
לפעמים אני נדהם שאינסטינקט ההישרדות שאני ורוכבי דו"ג ממנוע אחרים מפתחים מדלג לחלוטין מעל רוכבי אופניים.

כל מה שאני מבקש זה שאם אתם רואים רוכבים כאלו, התעקשו עימם שיתנהגו בהתאם על הכביש. אני גר מטר מטל שחר ורואה את הדברים הללו מספר פעמים בשבוע.
 
ייתכן וזה מפתיע אותך משום שאינך לוקח נתון חשוב בחשבון...

(באופן כמעט מוחלט) רוכב אופניים הוא נהג.

התנהגות הכביש לא משתנה כשרכיבת אופניים נבחרת כתחביב, אפילו לא כשהיא נבחרת ומצליחה כמקצוע ואני מקווה שלא אפיל אותך מהאוכף (ציינת שאתה רוכב אופנוע) כשאקבע שאפילו דרך חיים של רכיבה על אופניים לא תשנה מבנה אישיות של אדם, אפילו לא של חווה, אלא במקרים נדירים עד כדי שראוי להעניק להם סיפור, סרט, ספר, אולי אפילו משואה ביום העצמאות הבא עלינו ויש אומרים אפילו לטובה.

התנהגות כביש היא תוצרה של מבנה האישיות, כמו התנהגות בתור, במרחב ציבורי באשר הוא, במטוס, בחנייה של בית המלון ובתוכו.

לא חושב שאמלא אותך תהדמה של ערב שבת ומעשים טובים כשאגלה לך שאנחנו חיים מדינה וחברה רוויות אלימות, לא רחוק היום בו אי אפשר יהיה להתנהל ביום יום ללא אלימות כמובנית כהתנהגות לגיטימית והכרחית לקיום חיים באשר הם.

כבישי ערץ זבת אינם מרחב בו מי מבעלי מבני האישיות האלימה מקבלים איזו הארה ההופכת אותם לחוסים בצל הילת מלאכים בעלי גינוני בית ספרה של חנה בבלי, או לאה פלטשר.

רוכבי אופניים, כרוכבי אופנעים, נהגי מכוניות משפחתיות, מוניות, אוטובוסים מביאים את התנהגות היום יום, כתוצר מבנה אישיות שלהם, לאחיזת ההגה.

אחרי כל הקשקשת, אשר לדעתי יצרכו רק ארבעת קוראי הנאמנים (אין להם מושג כמה אני מעריך את עקשנותם ואהבתם הבלתי תלויה), ארשה לעצמי להוסיף:
רוכב אופניים הוא המשתמש השני הכי חלש על הכביש, אם תרצה הפריט השני מלמטה בשרשרת המזון).
אם נהג מכונית פוגע בו (רוכב אופניים), אפילו לאחר שרוכב האופניים בצע עבירה, כנראה חלקו בגרימת התאונה, קיים, לרוב לא פחות ואף גדול יותר משל רוכב האופניים.
אין דבריי באים להצדיק התנהגות פרועה של רוכב אופניים, נהפוך הוא - הם (כוונתי) רק מחדדים את המקרים הנוראים בהם נפצע רוכב אופניים בסופה של שרשרת עבירות תנועה ובמקרים הטראגים זה גם מסתיים במותו... של רוכב האופניים, ועד כמה שאני זוכר לא תועד מקרה בו רוכב אופניים דרס למוות, אפילו לא לאשפוז, נהג רכב ממונע.

שבת שלום ותודה ששתפת, פנייתך חשובה לנו, מקומך בתור בלתי קשור (קצת הומור, גם אם זה מצחיק רק אותי).
 

ItsikH

Member
אתה בטוח שאתה יודע מה המלצות הבטיחות לרוכבים?
[סביר שגם הרוכבים האלו לא, רכיבה בקסדת נג"ש בכביש פתוח תעיד]
 

bike3

New member
רוכב שעובר באדום עובר על החוק

מסכן את עצמו ואחרים וצריך למצות עמו את הדין. גם אותי מכעיס לראות דבוקה שחוצה צומת אדום (ואני לא מדבר על כביש פנימי בקיבוץ של סבתא אלא צומת מרכזי, כמו הנ"ל).
עם זאת, כשם שלא כל נהג רכב שעובר על החוק מייצג גם אותי (כנהג), או כל רוכב אופנוע או שליח פיצה עבריין מייצג אותי (כרוכב קטנוע), שלא לדבר על הולכי רגל, כך גם לא רוכב אופניים דביל וחסר אחריות מייצג אותי. אני מקווה בכל המקרים כאלה שתהיה פגיעה בכיס של העבריינים ע"י דוחות, אולי ככה ילמדו.
 

ItsikH

Member
יש סיבה שלא עושים את זה, והיא שלשוטרים אין מושג ירוק
בפרטי החוק בנוגע לרוכבים, ואם לא די בכך, לא למחוקק ולא לשוטרי התנועה [כולל הבוחנים] אין מושג ירוק בבטיחות רוכבים, ומבחינת כולם עדיף שנתאייד.
מה שכן, שיקולי הבטיחות לבדם מחייבים דבוקה להמנע בכל מחיר מלעבור רמזור אדום: אחריות המוביל בכל רגע נתון להשגיח לא רק על מכשולים בדרך אלא גם על תנאי הדרך, והוא זה שאחראי לסמן לדבוקה לעצור - כל הרוכבים שאחריו תלויים בו, זה הרעיון ברכיבהקבוצתית.
על רוכב בודד בצומת שתואר [צומת טי] אני יכול לאתגר אותך, יתכן שיעבור ברמזור אדום מבלי לעבור על החוק ולא רק ללא סכנה אלא אף ביתר בטיחות מאשר אם יקפיד לחכות בין המכוניות לירוק.
 

nachshon4

New member
איציק, במחילה

אי מיצוי הדין או אכיפת החוק עם הרוכבים לא קשור בסיבות שהזכרת.
לא אוכפים את החוק ולא ממצים את הדין עם עבריינות בארץ בכלל, החל מנהגים-רוצחים בפוטציה על הכביש, וכלה בגנבים, מטרידים מיניים ואנסים.
אין תרבות של שמירת חוק בארץ, ועל הכביש זה בא לידי ביטוי בכך שלהערכתי 95% מהנהגים עוברים עבירות תנועה באופן מודע, בכל פעם שהם עולים על הכביש. רק לדוגמא, בכבישים שאני נוסע בהם, בין אם זה מועצה איזורית אלונה או כביש 6, וכל מה באמצע, כולם חוץ ממני נוסעים הרבה מעבר למהירות המותרת בחוק, בלי להניד עפעף. אני יכול לתת לך עוד רשימה ארוכה של עבירות רק בתחום הנהיגה, ועוד רשימה נוספת בשלל תחומי חוק אחרים.
אני חוזר, החוק בישראל הוא המלצה בלבד, הן בעיני האזרח והן בעיני רשויות אכיפתו (שעוסקים הרבה פעמים בזוטות במקום לעשות את עבודתם).
 

ItsikH

Member
אם הרמזור מתחלף כשהרוכב המוביל ממש לפני הצומת, ויבלום
בהכרח צפויה תאונת שרשרת של הרוכבים מאחוריו - במצב כזה הנכון בטיחותית יהיה להמשיך. אם, לעומת זאת, ראה את הרמזור האדום [ואפילו צהוב] מרחוק ובחר להמשיך למרות זאת - שאלת החוקיות מינורית ביחס לשאלת הבטיחות, בבחירתו להמשיך, ולא לסמן לכולם בזמן - שיש לרשותו בשפע - לעצור, סיכן לשווא את כל הדבוקה.

לגבי הטענה ש"אם אחד הרכבים היה לוקח פניה רחבה" - רוצה לומר, אם אחד הנהגים היה מתרשל בעליל, סוטה מנתיבו מעבר לפס הצהוב ובניגוד גמור לחוק... טענה זו נכונה בכל פניה קלה בכביש ישר, ואפילו ללא כל פניה שהיא, ואפילו לא בשוליים - שאלת חוקיות הרכיבה לא משנה לטענה זו כלל. אי שמירה על נתיב היא מגורמי התאונות הנפוצים ביותר.
 

Yemeth

New member
עצור פה

לפני שאתה מתחיל להגיד דברים לא נכונים.
פניה רחבה בתוך הנתיב שמאלה - לא מעבר לפס הצהוב, להזכירך בנתיב הימני בצומת בד"כ יש הרבה מקום בגלל גודל הצומת - ורוכבי האופניים גם הם היו בתוך הנתיב שלו - לא מעבר לפס הצהוב.
&nbsp
כמו כן, ברור שאין טעם לעצור 5 מטר מהרמזור כשהוא מתחיל להבהב. לא על זה מדובר.
&nbsp
 

ItsikH

Member
אם אין שול, כל הדיון לא רלוונטי, אבל אם ישנו, הרוכבים
מחויבים לרכוב בשול במידת האפשר [לשיקול דעתם לפי תנאי הדרך ומהירותם] וסמוך ככל האפשר לימינו. לכן גם אם יש שול בצומת אבל הוא צר מכדי להכיל את הרוכבים, וגם אם אין שול כלל בצומת, אחריות המוביל לסמן לבאים אחריו להאט לקראת הצומת, ללא תלות במצב הרמזור, וכך לפתור את הבעיה.

"ברור שאין טעם לעצור 5 מטר מהרמזור כשהוא מתחיל להבהב" - שים לב היטב, דבוקה ב-40קמ"ש [מהירות סבירה לחובבים במישור שהזכרת], רמזור ירוק מתחיל להבהב, מרחק העצירה האפשרי הוא עשרות מטרים - כאמור, אין המדובר במרחק העצירה של רוכב יחיד, חובה בטיחותית על המוביל לפני כל נסיון בלימה, לאותת לבאים אחריו שיש לבלום. במהירות זו, סביר שהרוכב הראשון יעבור בירוק בשעה שהאחרון יעבור באדום - וזה ממש כמו משאית שעוברת רמזור - ההתייחסות לרוכב בודד בדבוקה כבלתי תלוי שגויה בטיחותית ומעשית.

שוב, איני יודע את פרטי המקרה במדויק, אני מתאר מה נדרשים מוביל ודבוקה לעשות בטיחותית למיטב נסיוני והבנתי - אפשרי שאחרים סבורים אחרת ואף ינמקו היטב, המחוקק והחוק כלל לא רלוונטיים [אולי לצערי, אבל מנגד - חובה על משתמשי הדרך להפעיל שיקול דעת, החוק לבדו לא מסדיר הכל, אחרת היו כל משתמשי הדרך יוצאים לדרכם מצוידים בספר חוקים עדכני ולא בשכל ישר ושיקול דעת. אפילו החוק עצמו אומר זאת].
 

Yemeth

New member
בסה"כ אנחנו מסכימים

המקרים שראיתי הם בדיוק המקרים שאין בהם היגיון, לכן אני אומר שאם אתם מכירים אנשים שפועלים כך, עשו מאמצים לשנות את דרכיהם.
 

אילון22

New member
תגובה קצרה: Yemeth תודה על הערותיך. הלוואי וירבו כמוך

העבירות האלה ברורות ובוטות- והן על אחריות הרוכב !
אולי כמה תמונות היו עושות Shaming לרוכב הזה ומשהו היה משתנה
 

ariasdo

New member
שטחי המחיה של הרוכבים במרכז מצומצמים ועמוסים יחסית

הכוונה לאזור המשולש רבתי :
החלק הצפוני בין שמן , נשר, רמלה
החלק המערבי גדרה, רעם , מלאכי
החלק הדרומי בית ניר,גברין ,לכיש
החלק המזרחי צובה, צור הדסה ,
בערך באזור המרכז נמצאת לטרון , נחשון וטל שחר אלו בסיסי יציאה והחזרה .

בכל המתחם הזה יש הרבה כבישים צמתים ורמזורים חלק מהכבישים מתאימים ובטוחים יחסית לרכיבה .
אבל כדי להגיע לכבישים המתאמים הרוכבים נאלצים לעבור במקומות שלא מתאימים אידיאלית לרכיבה , אפילו מסוכנים עם הרבה נקודות תורפה .

שורש הבעיה נובע , שהיעוד לרכיבה זה אימון והוא במקום הראשון בסדר העדיפויות כך מסתערים רוכבים בודדים או קבוצות על כל קטע כביש , כולל באזורים שיש בהם יותר בעיה וסיכון .

לכן אתה רואה גם רוכבים שאין להם הקפדה על כללי הזהירות והבטיחות כי זה פחות חשוב בסדר העדיפות שלהם מאשר לשמור על קדנס רציף ולא לאבד מיקום בפלטון אחרת קשה לצמצם את המרחק .

יש הרבה כבישים יותר טובים ובטוחים מאזור המשולש רבתי , הבעיה הצפון רמת הגולן רחוק הדרום רחוק וחם , והמזרח זה אזור במחלוקת . וכך הרוב מתרכז במרכז העמוס והמסוכן יותר .

באופן סטטיסטי תראה שם יותר בעיות , וגם יותר תאונות .
רוב רוכבי הכביש די מקפידים על הכללים ובכל קהילה יש גם חרגים ואם זאת אנחנו הרוכבים צריכים לבדוק גם את הדבשת שלנו .

אבל אתה תמצא הרבה יותר נהגים בעיתיים מאשר רוכבים בעיתיים במציאות הקימת בארץ .

אריה סדובניק
 

tulkin

New member
באותה צומת, קצת יותר מוקדם, נצפתה דבוקה של כ10 רוכבים

חוצים את הצומת באדום (מכיוון לטרון, שמאלה לכיוון צומת שמשון), בזמן שהתנועה זרמה מכיוון רמלה לשאר הכיוונים. לפחות שני כלי רכב נאלצו להאט/לעצורבאמצע הצומת כדי לא לפגוע ברוכבים העבריינים שהמשיכו כאילו כלום לא קרה והכביש כולו שלהם. חוצפה שכזו.
 
למעלה