מקרר שמקפיץ את החשמל

רפי1010

New member
שלום
המקרר שלי סמסונג, מקפיץ את החשמל.
טכנאי שהיה אצלנו ובדק את כל הרכיבים (גוף חימום, מדחס וכו') טוען שלאחר שניתק אותם עדיין מקפיץ את החשמל ולכן הבעיה היא בלוח אם או בצמה שמחברת ללוח אם.
טיפול בצמה יקר ולא שווה את ההשקעה (מקרר בן 8).
גם להחליף לוח אם דרך החברה יקר.
ניתן להזמין לוח אם מאמזון ולהחליף.
השאלה היא אם יש דרך לדעת אם הבעיה בלוח אם או בצמה? כדי לא להזמין סתם חלפים.
כמו כן, במידה והבעיה בלוח האם ומחליפים אותו האם נדרש לבצע כיול מסויים למכישר.

תודה רבה!
רפי
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
שלום
המקרר שלי סמסונג, מקפיץ את החשמל.
טכנאי שהיה אצלנו ובדק את כל הרכיבים (גוף חימום, מדחס וכו') טוען שלאחר שניתק אותם עדיין מקפיץ את החשמל ולכן הבעיה היא בלוח אם או בצמה שמחברת ללוח אם.
טיפול בצמה יקר ולא שווה את ההשקעה (מקרר בן 8).
גם להחליף לוח אם דרך החברה יקר.
ניתן להזמין לוח אם מאמזון ולהחליף.
השאלה היא אם יש דרך לדעת אם הבעיה בלוח אם או בצמה? כדי לא להזמין סתם חלפים.
כמו כן, במידה והבעיה בלוח האם ומחליפים אותו האם נדרש לבצע כיול מסויים למכישר.

תודה רבה!
רפי
בהנחה שהמקרר מקפיץ את מכשיר הפחת, הסיבות כפי שרשמת יכולות להיות שונות ו"רבות".
אצלי למשל, מקרר (די חדש שהיה עדיין באחריות), החל להקפיץ את הפחת והבעיה הייתה במחבר שנמצא מאחורי דופן תא ההקפאה... שם נמצא כבל שבהמשכו מתחבר המאוורר, בעזרת מחבר פלסטי. אז המחבר ספח רטיבות ודי היה בכך כדי להקפיץ את הפחת. טכנאי של החברה בא ואטם את המחבר ובזה הסיפור נגמר.

ד"א, יש גם חברות שמטפלות בתיקוני לוחות, וסביר שתיקון כזה יהיה די מהיר והמחיר לא יהיה בשמיים.
ברור שאם תיאלץ לרכוש לוח חדש, בחברה הוא יהיה יקר מאד והזמנה מחו"ל תארך זמן...

לדעתי, מקור הבעיה הוא באחת מהצמות, ואם יש גם צמה שקשורה לאחת מדלתות המקרר (כי לחצני הפיקוד הם על הדלת), די סביר שאחד מהמוליכים שם נפגע (ולעתים זה גם יותר ממוליך אחד בודד). כי כמה מאות אלפי פעמים אתה יכול לפתוח דלת ולסגור אותה, מבלי שהמוליכים ייפגעו?

בעיקרון, לא כל בדיקה ותיקון אמורים להיות "יקרים", אבל ברור שהזמן שהטכנאי משקיע עולה, גם אם מדובר "רק" בהחלפת מוליך בודד. וכמובן, תלוי גם עד כמה הטכנאי אמין וישר. ראה "יצאת צדיק"...
ואולי זה בכלל מכשיר ההגנה מנחשולי מתח? נסית לחבר את המקרר ישירות לשקע החשמל?
 

יוסי זיו1

Active member
השאלה היא את מה מקפיץ? אם את מפסק הפחת אז יש קצר גוף או זליגה לגוף לשם כך יש מכשיר לבדיקת קצר/זליגה שמקרא מגר, לא כל הטכנאים מחזיקים אותו, מנתקים צמה ובודקים אם אם יש פריצה לגוף או לא.
אם מקפיץ את המאמת בלבד יש קצר .
בכל מקרה עם המכשיר הזה ניתן לקבוע היכן הבעייה מבלי להקפיץ את החשמל.
החלפת כרטיס לא מצריכה שום כיול.
 

רשר

Well-known member
מנהל
השאלה היא את מה מקפיץ? אם את מפסק הפחת אז יש קצר גוף או זליגה לגוף לשם כך יש מכשיר לבדיקת קצר/זליגה שמקרא מגר, לא כל הטכנאים מחזיקים אותו, מנתקים צמה ובודקים אם אם יש פריצה לגוף או לא.
אם מקפיץ את המאמת בלבד יש קצר .
בכל מקרה עם המכשיר הזה ניתן לקבוע היכן הבעייה מבלי להקפיץ את החשמל.
החלפת כרטיס לא מצריכה שום כיול.
כשלא מוצאים את מקום התקלה במכשיר מסוים החשוד בזליגה כדאי לבדוק את כל מערכת החשמל והארקה כי יתכן מאוד שהמכשיר המזוהה כזולג תורם זליגה מאוד קטנה ולא משמעותית אשר מצטרפת לזליגות נוספות בבית ובגלל אופי פעולת המכשיר (התנעה וכיבוי אוטומטי) נגרמת סאגת חיפוש ארוך ללא פתרון,

מגר מאתר זליגות ללא חשמל ופעולת המכשיר, מגר לא מאתר כשמגע פתוח מונע ממתח המדידה להגיע למקום התקלה ועלול לגרום נזק לציוד אלקטרוני, מכאן לבדיקה זרמים תחת עומס לאיתור זליגות להארקה,

איתור זליגה ניתן לבצע עם רוב המכשירים הקיימים בשוק למדידת זרם (צבת) בתנאי שיש 2 ספרות אחרי הנקודה (10.01 = 10mA) ברמת דיוק נמוכה אך מעשית:
מודדים ע"י עטיפת מוליך הארקה עם צבת זרם התוצאה היא זרם הזליגה, מתחילים בראשי וממשיכים לפי מכשירים לאתר את הגורם, צריך לשים לב שמא יש זליגה עוקפת ישירות לצנרת מים, לרצפה,,, במדידה של רמות זליגה בראשי פחות מ 0.01A בעצם אין צורך בכל בתיקון למרות שתמיד כדאי למצוא ולתקן ציוד זולג,
מדידה של זרם גבוה יותר תגרום לתופעות ניתוק ניתוק פחת לפעמים בצורה מקרית ללא אפשרות למצוא גורם לזליגה, לכן מחפשים לפי צרכנים עד למציאת הצרכן הזולג,
להגברת הדיוק כדאי להכין כבל קצר עם תקע ושקע כשחלק עטיפת הכבל חשוף באורך כ 10-15 ס"מ שמאפשר מדידת זרם לכל גיד, או לקנות https://ledaelectronics.com.au/product/ht-instruments-ha000951-line-separator-splitter/
במדידה משותפת של פזה ואפס (ללא הארקה) תראה את זרם הזליגה הכולל: התוצאה במצב תקין תהיה "0" זרם זליגה, מדידה שניה רק על הארקה כשההפרש בין המדידות הנו זליגה מהמכשיר לרצפה, להגברת דיוק ניתן להעביר כל חוט פעמיים ויותר בטבעת הצבת, (לחשב תוצאה בהתאם),
במעגל תלת פזי ניתן להעביר צרכנים זולגים לפזה אחרת כדי למנוע ריכוז של צרכנים זולגים באותה הפזה,
 

יוסי זיו1

Active member
במקררים אין ניתוק דו קוטבי מלא, הפאזה מתנתקת בכרטיס פיקוד או כל אמצעי אחר כך שמגר עובד מצוין .רק השבוע במקרר מסחרי שמקפיץ פחת נמצא פלאג שמקצר,הפלסטיק עצמו מקצר בגלל לחות.
 
למעלה