מרוב התחשבות במגזרים השונים,,,,,

מרוב התחשבות במגזרים השונים,,,,,

אולי קצת לא פוליטקאלי קורקט, אבל מכל הלב.
שרות לקוחות ובעיקר זימון תורים, מספר מוקדי שירות ברחבי הארץ,
אוכלוסיית העובדים (לרוב עובדות) מגוונת מאד ומתרכזת בשלושה מגזרים בולטים:
המגזר החרדי, (מוקד נפרד בבני ברק)
המגזר הערבי,
ומגזר של כל השאר (חילוניים, רוסים, דתיים, אתיופיים וכו').
וטוב שכך, אין לי בעייה עם עידוד העבודה בכל המגזרים ואפילו אני גאה בזה שאצלנו יש יצוג מאד מכובד של שני המגזרים האלו)
אבל,
כולם עושים משמרות ערב עד 22:00, כולם עושים לילות עד 02:00 , (צוות מצומצם גם עד 6:00 בבוקר או סופ"ש)
כולם עושים סבב מוצ"ש (מיציאת האחרי יציאת השבת) או סבב שישי/ערב חג,
כולם,,, כלומר כולם חוץ מהמוקד החרדי:
שם אין ערב אחרי 20:00, אין לילה, אין מוצ"ש, גם ערבי חג ככה ככה (יש הכנות בבית)
זאת ועוד:
מה לעשות שכולם קיבלו הודעה שאין לקחת יום בחירה בט' באב כמקובל במשק (אפילו ע"ח העובד/ת)
כולם?? כלומר חוץ מהמוקד החרדי.
והנה עוד שמחה מתקרבת: חג הרמדאן שבו המגזר הערבי נעדר בחג עצמו ובשאר הימים הנוכחות מצטמצמת ובעיר במשמרות ערב ולילה, (ומגזר זה מהווה אחוז נכבד ממצבת כח האדם בחברה),
ושוב על מי נופל כפל העומס? ומניעת חופשות בדיוק כשהילדים בחופשה?
נכון, על כולם, חוץ ממגזר "האחרים"
בזמן שלימור הקטנה תטחן משמרות ערב לילה ומוצ"ש,,, ויהלי הקטן ומעיין הקטנה יבכו שרוצים ללכת לבלות עם אמא,,,,,,
ג'מילה ואסעד הקטן וסמירה החמודה יבלו יחד ויתכננו את ארוחת ה"אפטאר" (הארוחה מפסקת הצום) והממתקים שאחרייה,
ובאותו הזמן גם רוח'ל שיינדל תראה את יהודה-חיים הצדיק ואת חנה-לאה הבונבונית ותשחק איתם (או תקריא להם מסיפורי המקרא)..
ושיהיה עוד יותר מעניין?
גם במוקד הרגיל יש כמה חרדיות , לא רק במוקד החרדי בבני ברק, והן כן עושות משמרות ערב וכן מגיעות למשמרות מוצ"ש,
מה? הן פחות חרדיות? או שלהן פחות מלקקים מאשר לבנות מוקד בני ברק?
והכל בשם השיווין ........
עאלק שיוויון?



ושלא תהיה אי הבנה - חג זה חג ודת זה דת ומגיע חופשות בהתאמה, הדיון הוא אך ורק על חלוקת העומס בין העובדות אחרות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כסטודנטית שמחתי לעבוד לילות, סופ"שים וחגים

כי אלה היו הזמנים שבהם גם אני הייתי זמינה, שילמו עליהם יותר ולרוב גם המשמרות היו קלות הרבה יותר. win-win מבחינתי.

מנגד, שמחתי שהיו אצלנו ערבים במוקד שנשארו לעשות משמרת בליל הסדר בזמן שהייתי עם משפחתי סביב שולחן החג.
כל עוד שומרים על איזון בכמויות העובדים של האוכלוסיות השונות ובין הצרכים של כל אוכלוסיה, כולם מרוויחים.
 

idos2

New member
אני לא כ"כ מסכים עם זה

צריך להתחשב בכל האוכלוסיות, אחרי הכל לאדם חילוני אין משמעות מיוחדת או סיבה מיוחדת לקחת חופש דווקא בט' באב, לחרדים לעומת זאת כן.
לגבי עבודה בערב/לילה/מוצ"ש, בדר"כ מעורבים בזה גורמים נוספים כמו עלות החזקת המוקד הנ"ל באותם שעות והאם יש לכך הצדקה.

לגבי זה שהרמאדן יצא בזמן החופש הגדול... אכן נושא בעייתי ופה כן לדעתי היה צריך להתגמש לטובת העובדים ה"רגילים", (אבל לא לשכוח שגם הילדים של הערבים בחופש באותו זמן)
מצד שני אני מצפה שבחגים היהודים המוקד הערבי יעבוד בתפוקה מלאה על מנת לשחרר כמה שיותר אנשים לחופש.

וסתם כנקודת השוואה, אני גר בחו"ל ועובד במוקד שתומך בלקוחות ממדינות מסוימות, ובכלל זה ישראל, מאחר ואני תומך בלקוחות ישראלים, ימי העבודה שלי הם ראשון-חמישי ויש לי חופשים בחגים הישראלים ולא בחגים המקומיים.
כמובן שהמשמעות של זה היא שאם ביום ראשון צריך לתמוך בלקוח גרמני למשל, סביר מאוד להניח שאנחנו נעשה את זה, כנ"ל לגבי לקוח ישראלי שיתקשר ביום שישי ויקבל תמיכה ממי שעובד באותו היום (אמנם באנגלית, אבל בטח עדיף מכלום אם מדובר במקרה דחוף)
כנ"ל לגבי החגים, בחגים הישראלים שאר חברי הצוות מגבים אותנו, בחגים הנוצרים/מקומיים אנחנו עוזרים לשאר חברי הצוות לפי הצורך מאחר והם עובדים במתכונת מצומצמת, אז בחגים שלהם לנו יש יותר עומס ובחגים שלנו להם יש יותר עומס, כל עוד זה הדדי נראה לי תקין לחלוטין.

בקיצור, זה אולי קצת מעצבן, אבל למטבע יש 2 צדדים.
 
למעלה