הנה טיפ נחמד שעוזר לי:
לכל מרווח תחשוב על שיר שמתחיל באותו מרווח ואז זה יתפס טוב יותר בראש (או באוזן אל הראש). אפשר גם לפי תחושה שההרמוניה גורמת לך. הנה כמה טיפים למרווחים מסויימים (כמובן אפשר גם למצוא לגבי שאר המרווחים): טרצה קטנה- מינורית, עצובה. אם תשמע את השיר-יצירה של פינק פלויד Shine on you crazy diamond חלק שני, אתה תראה שהפתיחה שלו היא פשוט נגינה חוזרת של סול, ואחרי מספר תיבות עליה בטרצה לסי במול. טרצה גדולה- בניגוד לאחותה, היא נשמעת מאז'ורית, שמחה. שיר שעולה לי בראש: "על קו הזינוק" של החברים של נטאשה. הפריטה מתחילה בפירוק של אקורד דו מא'זור: דו-מי-סול (דו ומי בטרצה גדולה). קווינטה- זה מרווח עם קונוטציה שדי קל לי לזהות: תרועת קרב. אם תנגן מרווח של קווינטה בין שני תווים אתה תשמע תרועת קרב, משהו כמו בשר הטבעות. יש עוד הרבה אפשרויות. תנסה ללכת לפי השיטה שלי, זה די עוזר.