מרחקי ההחלפה לקו האדום לעומת אמסדרדאם והאוברדראונד

Ccyclist

Well-known member
בהמשך לפוסט על המרחקים בסבידור, ובלי להציף אותו , הנה מרחקי ההליכה מתחנות רכבת ישראל באיילון לתחנות הרק"ל. הייתי נדיב וסימנתי גם מרחקים של כ 500 מטר בקו אווירי אלכסוני, אך סימנתי גם מסלולי הליכה ריאליים עם פנייה של 90 מעלות מרחוב לרחוב. בעזריאלי סימנתי את מסלול ההליכה המשוער דרך הקניון מהשלום לגשר קלטראווה ושאול המלך.

בסבידור הייתי נדיב מאד ומדדתי מהיציאה המערבית של מבנה התחנה, לא מהרציפים עצמם כך שנתתי "הנחה" של 100 מטר.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240403-090211_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-090211_Maps.jpg
    KB 789.2 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240403-090146_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-090146_Maps.jpg
    KB 784.3 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240403-090103_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-090103_Maps.jpg
    KB 776.9 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240403-090050_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-090050_Maps.jpg
    KB 785.6 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240403-090038_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-090038_Maps.jpg
    KB 780.5 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240403-090006_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-090006_Maps.jpg
    KB 507.8 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240403-085956_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-085956_Maps.jpg
    KB 437.1 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240403-085947_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-085947_Maps.jpg
    KB 527.9 · צפיות: 3

Ccyclist

Well-known member
בהמשך לפוסט על המרחקים בסבידור, ובלי להציף אותו , הנה מרחקי ההליכה מתחנות רכבת ישראל באיילון לתחנות הרק"ל. הייתי נדיב וסימנתי גם מרחקים של כ 500 מטר בקו אווירי אלכסוני, אך סימנתי גם מסלולי הליכה ריאליים עם פנייה של 90 מעלות מרחוב לרחוב. בעזריאלי סימנתי את מסלול ההליכה המשוער דרך הקניון מהשלום לגשר קלטראווה ושאול המלך.

בסבידור הייתי נדיב מאד ומדדתי מהיציאה המערבית של מבנה התחנה, לא מהרציפים עצמם כך שנתתי "הנחה" של 100 מטר.

אמסטרדאם - גירסה עברית.

בפוסט השכן ראינו שלמטרו כניסה בתוך אולם תחנת הרכבת והחשמליות עוצרות בכיכר שבחוץ, מטרים מהתחנה. אין מה למדוד כי המרחק אפסי.

כאן אני משתעשע במרחקים שהראש היהודי של חכמי חלם המציא לנו בארץ. ומיישם את עקורנותיהם ה"נשגבים" באמסטרדאם.

כמובן שלפי עקרונות התיכנון הישראלי צריך שהתחנה תהיה מעבר לתעלה מתחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם, אבל איפה? התחלתי עם מדידת קווים ישרים של 200, 400 ו 600 מטר ואז מצאתי מיקום "מושלם" במרחק הליכה קצת מפותלת של כ 450 מטר בגדה בצד של העיר.

מגוכח אבל זה מה שעשו בארץ.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240403-090751_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-090751_Maps.jpg
    KB 907.2 · צפיות: 6
  • Screenshot_20240403-085836_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-085836_Maps.jpg
    KB 989.6 · צפיות: 6
  • Screenshot_20240403-085732_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-085732_Maps.jpg
    KB 919.7 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240403-085748_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-085748_Maps.jpg
    KB 956.3 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240403-085437_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-085437_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 3
  • Screenshot_20240402-213657_Maps.jpg
    Screenshot_20240402-213657_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 4
  • Screenshot_20240403-085215_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-085215_Maps.jpg
    1.4 MB · צפיות: 6

Ccyclist

Well-known member
בהמשך לפוסט על המרחקים בסבידור, ובלי להציף אותו , הנה מרחקי ההליכה מתחנות רכבת ישראל באיילון לתחנות הרק"ל. הייתי נדיב וסימנתי גם מרחקים של כ 500 מטר בקו אווירי אלכסוני, אך סימנתי גם מסלולי הליכה ריאליים עם פנייה של 90 מעלות מרחוב לרחוב. בעזריאלי סימנתי את מסלול ההליכה המשוער דרך הקניון מהשלום לגשר קלטראווה ושאול המלך.

בסבידור הייתי נדיב מאד ומדדתי מהיציאה המערבית של מבנה התחנה, לא מהרציפים עצמם כך שנתתי "הנחה" של 100 מטר.

והנה האוברגראונד.

אלו תחנות שנועדו במודע להיות נפרדות. הקווים שמרכיבים כיום את האוברגראונד מוקדמים יותר ונבנו בעידן הקיטור במחצית השניה של המאה ה 19 בסביבות 1870. תחנות הקו הצפוני הן של קו חשמלי עמוק שנפתח ב 1907. כתוצאה תחנות התחתית נמצאות במיקומים מרכזיים יותר ממש בצמתים העיקריות בעוד שהאוברגראנד חוצה רחובות ראשיים במרחק מה מהצמתים. בעת הקמת הקווים הם היו קווים פרטיים מתחרים. עד היום ההשתייכות האירגונית שלהם שונה.

ועדיין - המרחק הוא כ 350-400 מטר, קרוב יותר מהמרחק בין השלום לתחנות הרק"ל ה"קרובות" אליה.

אציין שבתחנות Upper Holloway מול Archway אין תחרות ישירה בין המסלול ההיקפי של קו הגובלין למסלולים של הקו הצפוני לווסט אנד ולסיטי.

בתחנות Camden Road ו Camden Town לעומת זאת היתה תחרות ישירה בין הקו ההיסטורי של קו צפון לונדון שהיה מסתיים בתחנת הטרמינל Briad Street בסיטי שנסגרה בשנות השמונים שמיקומה ליד תחנת ליברפול סטריט ובין מה שהפך לענף בנק של הקו הצפוני שמחבר את תחנת קמדן טאון למספר תחנות בסיטי. מרחק ההליכה של 350 המטרים היה אמור בין השאר למנוע תחרות על ידי גניבת נוסעים מהאזורים המערביים יותר של האזור, שקרובים יותר לתחנת קמדן טאון.

אז תחנות הקו האדום בשלום, שאמורות ליצור רשת, רחוקות יותר מתחנות שהוקמו במודע במרחקים גדולים כדי למנוע תחרות.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240403-090355_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-090355_Maps.jpg
    KB 957.4 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240403-090316_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-090316_Maps.jpg
    KB 856 · צפיות: 1
למעלה