מריבה בין נהג אוטובוס לנהג מונית

Brendan of DNA

New member
מריבה בין נהג אוטובוס לנהג מונית

אזברגה קאמל הועמד לדין בגין עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש לפי סעיף 380 לחוק העונשין. בית המשפט השלום ברמלה (כבוד השופטת נ. קפלינסקי) זיכתה את הנאשם וזאת מחמת הספק. אני מביא כאן את הסיפור על-מנת שנוכל כולנו ללמוד משהו מתרבות הנהיגה בישראל. על-פי הנטען בכתב האישום ביום 7.9.00 בשעה 10.30 לערך, ברמלה בעקבות סכסוך נהגים בכביש, קאמל שהנו נהג מונית תקף את עזרא נגתי שהנו נהג אוטובוס בכך שיצא מהמונית ובידו אלה והכה את עזרא באלה בידו השמאלית ובכתפו. נטען כי כתוצאה ממעשי קאמל נגרמה לעזרא חבלה של ממש שהתבטאה בסימן חבלתי, נפיחות באמת יד שמאל, סימן חבלה בסקפולה וירידה בתחושה באצבעות יד שמאל ורגישות בהנעת כתף ומרפק שמאל. עדותו של נהג האוטובוס: ביום האירוע נסעו לפניו 2 מוניות במהירות אפסית כשהוא זוחל מאחוריהן. קאמל, שנהג את אחת המוניות, עבר את פסי הרכבת ועצר. לאחר קאמל החל להתקדם, גם הוא החל לנסוע, אולם עצירה נוספת של קאמל אלצה אותו לעצור כשחלקו האחורי של האוטובוס על פסי הרכבת. בהמשך קאמל חסם אותו והוא עקף אותו משמאל. קאמל עצר וגם הוא עצר. המונית השניה עקפה אותו וחסמה את דרכו ולכן קם מכיסאו ועמד על מדרגות האוטובוס. בטרם הוא הוציא מילה מפיו, קאמל הוציא אלה, התקרב אליו והנחית אותה על מרפק יד שמאל שלו. נהג האוטובוס דחף את קאמל שלא ימשיך להכותו שכן קאמל רצה להכותו בפניו וכנראה המכה פגעה בכתפו. הגיע אדם נוסף מהמונית השניה שאף הוא החזיק בידו דבר מה והכה אותו בגבו מאחור. לטענת נהג האוטובוס, לאחר שקיבל מכה ביד הוא ירד מהאוטובוס. הוא העיד כי הגיע נהג מונית שלישי שגם הוא תקף אותו מאחור. ברשותו היה נשק והוא שם לב שמישהו מנסה לקחתו ממנו. לפיכך, הוא שלף את הנשק והחזיקו ביד והתוקפים חדלו. לטענתו, שלף את הנשק כי היה בסכנת חיים. לטענת המתלונן הוא מזהה את הנאשם כנהג המונית שתקף אותו. לדברי המתלונן הוא עלה לאוטובוס והמשיך בנסיעה. לאחר מאה מטר הבחין במחסום משטרתי והוא עצר וסיפר לשוטרים את שאירע. גירסתו של נהג המונית (הנאשם): גרסת הנאשם בבית המשפט הייתה כי נהג האוטובוס ניסה לעקוף אותו והוא השתדל לברוח. בהגיעו לצומת המרומזר שלפני צומת הקרח הוא פנה שמאלה ועצר בשוליים. נהג האוטובוס חסם דרכו, ירד מהרכב עם אקדח, שרט אותו והוא ניסה להגן על עצמו. לטענתו לא היה בחזקתו מקל ובמונית היו נוסעים. הוא הכחיש בחקירה נגדית כי יצא מדלת הנהג וטען שיצא מהדלת השניה. פ 001081/03
 

ofir_y

New member
מה הקשר לתרבות הנהיגה?

מדובר פה על תרבות נטו. אם זה לא היה על הכביש, זה היה בכל מקום אחר. ואם אלה לא היו רכבים, אלה היו סכינים או כל דבר אחר. פשוט מביאים את התרבות לכביש, אף אחד לא נהיה פתאום בן אדם אחר שהוא עולה על הכביש.
 

Brendan of DNA

New member
לצערי הרב גם זה נכון

אולם בארוע "התרבותי" התרחש בהקשר נהיגתי ולכן ראיתי לנכון להביא את הסיפור כאן
 

Brendan of DNA

New member
אני לא מבין משהו....

יש כאן סיפור על אלימות בין נהגים על רקע שימוש בדרך. לא ניתן ללמוד על זה משהו בכל מה שנוגע לתרבות נהיגה?
 

AvihayA

New member
נהג מונית ... והכביש של אבא שלו

באחד הערבים, מסייר לו צוות מתנדבים בניידת אור ירוק בתחנה המרכזית בלוד. עם הגיעו למבואות התחנה המרכזית מכיוון השוק הוא נתקל בעומס תנועה מכיוון רחוב הרצל. בעומס מעורבים מספר כלי רכב כולל 2 אוטובוסים שלא יכולים לעבור את איזור המסעדות וזאת רק בגלל שנהג מונית טרנזיט עצר בסמוך לאחת מהמסעדות וחסם את כל התנועה. מאחר וראש הצוות רצה לבדוק על מה ולמה המהומה, הוא החליט להוריד את חולצת המשטרה, להשאר רק עם חולצת טריקו ולבקש מאותו נהג חצוף להזיז את הרכב ולפנות את הדרך. הוא ירד מהניידת בעוד שאר הצוות (במדים מלאים) נשאר לנהוג בניידת ו"לאבטח" את ראש הצוות. וכך בבגדים אזרחיים פונה המתנדב אל הנהג ומבקש ממנו להזיז את הרכב מכיוון שהוא חוסם את ציר התנועה, מעכב את הרכבים והאוטובוסים וגורם לעומס תנועה גם ברחוב הרצל. הנהג מעיף מבט חטוף ועונה בזלזול: "מצדי תזמין משטרה, הכביש של אבא שלי !!!" המתנדב לא היה צריך אפילו לקרוא לחבריו, הוא חזר לניידת (שבינתיים התקדמה והיתה במרחק של 4 רכבים מהרכב המפריע), לבש את חולצת המשטרה, חבש את הכובע, קרא לאחד מחברי הסיור ושב אל המסעדה לבקש מהנהג את תעודותיו ורשיונותיו כדי למלא דו"ח. הנהג ניסה להסביר שהוא רק כרגע הגיע והוא כבר מזיז את הרכב והוא בכלל מתנצל על העומס שיצר "בלי כוונה" ואותו מתנדב ענה לו: "אבל אמרת לי קודם שהכביש של אבא שלך !!!". באותו רגע אחד מעובדי המסעדה אמר לנהג בערבית "תברח, לא יעשו לך כלום", והמתנדב (שהוא בעל חזות בהירה אבל בן לאב יוצא מדינה צפון אפריקאית) ענה לנהג בערבית: "לא בטוח, כבר רשמתי את מספר הרכב ובריחה משוטר תהווה לך עוד עבירה ... אבל קודם כל תזיז את הרכב כדי לא להפריע לתנועה". לאחר שחרור העומס, ותוך כדי כתיבת 2 דוחו"ת (1 על חסימת תנועה + 1 על נהיגה ללא רשיון רכב בר תוקף) הגיעו 2 נהגי האוטובוס שעמדו ב"פקק" וסיימו את נסיעתם והתעקשו להרשם בדו"ח כעדי ראיה ... הם סיפרו שתמיד אותו נהג ונהגי מוניות נוספים חוסמים את התנועה ונהגי האוטובוס נשארים חסרי אונים ומקווים: "הלוואי והיתה כאן משטרה כרגע". חבר'ה, נוכחות של כל אחד מאיתנו במדים יכולה להוביל לצמצום התופעה המכוערת הזו ... נכון, אנחנו משלמים מסים ואומרים שזו תפקידה של המדינה לדאוג לנו לנוכחות משטרתית ולבטחון בכבישים ... אבל לצערי למדתי דבר אחד במדינה, אם אנחנו לא נקום ונעשה אנחנו לא צריכים להתפלא אם לא יעשו את זה בשבילנו ... אתם יודעים ... מדינה שכזו ... בה הכביש הוא של אבא של כולנו. שלכם באהבה, אביחי ארביב
 

Brendan of DNA

New member
בנוגע לפיסקה האחרונה

אלה מסוג הדברים שפקידי האוצר,ובראשם ביבי, נהנים לראות ולשמוע. כמה שיותר מתנדבים (במשטרה, במוסדות רווחה, בית חלים ועוד..) כך ניתן יהיה להקטין את התקציב ולקצץ עוד ועוד. מצד אחד זה הדבר הנכון לעשות ואף עשיתי זאת בעבר עד שהבנתי שאני לא מוכן להיות הפראייר של משרד האוצר בכך שהוא מנצל אותי ודומים לי לכיבוי שרפות בכל מני חורים שנפערו בשל מדיניותם הקפיטלסטית החזירית. יום יבוא ואני או הקרובים לי ניהיה זקוקים לתרופה שלא נמצאת בסל הבריאות או לשירות יקר אחר שלא ניתן ע"י המדינה וכי אז יזרקו אותנו לכלבים. כאשר מנווטי המדינה חותרים ליישום שיטת ממשל המבוססת על קפיטליזם חזירי הרי שלא יתפלאו כי רצון האזרחים לתרום מזמנם למען הקהילה יקטן עד אפס.
 
קשור ועוד איך קשור לתרבות הנהיגה...

נהגי מוניות,הנהגים הכי חוצפנים על הכביש. אלה שלא יודעים מהי זכות קדימה,אלה שלוקחים ולא מקבלים,אלה שחותכים מנתיב שמאלי קיצוני עד לנתיב יציאה מהמכביש המהיר,אלה שמנסים כל הזמן לחתוך את הפקק מימין או מנתיב פנייה שמאלה/ישר בכדי להיכנס ימינה. ועוד ועוד. אז גם פה,בא נהג מונית שהפריע לדרך נסיעתו של נהג אוטובוס,כאשר הדבר הכי מסוכן לאוטובוס,זה להישאר על פסי רכבת,כאשר בא והעיר כנראה לאותו נהג מונית,שבטח הכביש שייך לאבא שלו,יצא זה מהמונית והחל להכות את נהג האוטובוס,עם או בלי חברים נוספים. ידוע שבכל עיר יש מלחמה בין אוטובוסים למוניות על קווי נסיעה ונוסעים. בלוד לא חסרים מקרים,בהם נהגים מותקפים על עצם רצונם לנהוג בצורה נורמאלית על הכביש. אם ורק היה ניתן לעקוב אחרי נהגי מוניות,הם היו ממלאים את קופת המדינה בדו"חות שהם כולם צודקים לכולם. נהגי המוניות,הם אלה שעושים את הכי הרבה עבירות על הכביש. וכנהגים שנמצאים כל הזמן על הכביש,הייתי מצפה דווקא מהם להיות הכי שקולים וזהירים ובמיוחד הכי הכי בעלי מודעות לכביש. חבל שהם לא.
 

Brendan of DNA

New member
../images/Emo51.gif ../images/Emo45.gif

והגרועים ביותר הם נהגי מוניות השירות שיש להורידם מהכביש לאלתר וטובה שעה אחת קודם. הורדתם מהכביש תחסוך למשתמשי הכביש בריאות, זיהום אויר ותאונות מסוכנות.
 

wil

New member
../images/Emo45.gifהתנהגות נהגי המוניות מחפירה.

והשופטים וקציני המשטרה לא שוללים להם רשיונות כמעט אף פעם - בגלל תירוץ ה"פרנסה" השחוק.
 
למעלה