מריץ ורץ יוצא ריץ-רץ מפררו רושה ומוצארט?

motip3

New member
מריץ ורץ יוצא ריץ-רץ מפררו רושה ומוצארט?

השוקולד מוצארט הומצא ב- 1890, בסיסו מרציפן מצופה בשכבות שונות. הפררו רושה הומצא מן הסתם יותר מאוחר.הוא שם המותג של מוצר של חברת המזון האיטלקית פררו והוא סה"כ עם רעיון דומה, אגוז לוז מצופה בשכבות שונות. אז למה לא לקחת את הטוב משני העולומות ולהרכיב את הדבר הבא, אתם מוזמנים לתת לו שמות.
כדור מרציפן בייתי, מצופה בטבילה בשתי שכבות של שוקולד מריר. עטוף בגנאש אייריש קרים. מגולגל בקראנץ' אגוזי לוז ומצופה בשוקולד מריר.
זה אחד הדברים שהכנתי ליום הולדת של מאי, הם יצאו גדולים מידיי לטעמי (בין 30-40 גרם במשקל). זה אמור להיות קטן יותר בערך 25 גרם. הפקת לקחים לפעם הבאה. אם כי זאת הייתה תלונה של ה- QC (בקרת האיכות שלי), לאורחים זה לא ממש הפריע לחסל אותם ביחד עם הבאונטי המשודרג ועוגת הטרמיסו.
 

y o y o i t

New member
נראה טוב!

עשיתי פעם משהו דומה עם מרציפן מצופה בגנאש נוגט והמרציפן מאוד השתלט על הטעם כמה קטן שניסיתי לעשות אותו... וחיפשתי איך אפשר להוסיף טעם שישתלב
דווקא על אייריש קרים לא חשבתי- נשמע מעולה! ונראה חבל"ז..
אחלה דרך לסיום העונה
 

ofri442

New member
אפשר מתכון?

לגנאש איריש קרים ולקראנץ' אגוזי לוז בבקשה?
 

motip3

New member
בבקשה

מרציפן:
100 גרם שקדים טחונים
100 גרם אבקת סוכר
מיץ מחצי לימון.

במרסק תבלינים מעבדים ביחד את השקדים הטחונים ואבקת הסוכר תוך כדי הוספת כמה טיפות של מיץ לימון כל פעם עד שמתקבל גוש מרציפן. בד"כ מעט פחות מחצי לימון מספיק לכך. אבל בכל מקרה להוסיף לאט ובהדרגה תוך המשך טחינה בין ההוספות

גנאש אייריש קרים:

200 גרם שוקולד מריר
80 גרם שמנת מתוקה מוקצפת
20 גרם אייריש קרים

ממיסים ומטמפררים את השוקולד. את השמנת מקציפים ומקפלים לתוך השוקולד המומס. מערבבים גם את ליקר האייריש קרים. בעזרת שקית זילוף חד פעמית יוצרים נקניקים ארוכים בקוטר 2-3 ס"מ. את הנקניקים חותכים לגלילים ולאחר מכן לכדורים.

שוקולד לטבילה / ציפוי - שוקולד מריר מטומפרר בתוספת 7-10% חמאצ קקאו.

קראנץ (קרוקנט) אגוזי לוז / קשיו וכו' קונים בחנויות המתמחות (ויש גם בסופרים הגדולים).

יוצרים עיגולים מהמרציפן, מבצעים להם פעמיים טבילה בשוקולד מריר על מנת להפריד אותם היטב מהגנאש. לאחר שיוצרים כדור גנאש משטחים אותו לפיתה מניחים כדור מרציפן מצופה בפנים מקפלים ומגלגלים (סטייל קובה וכו'). לאחר מכן בעזרת כפפה מרוחה בשוקולד מצפים את הגנאש בשוקולד ומגלגלים בקראנץ' אגוזי לוז. מניחים להתקשות ולהתייצב ושוב בעזרת כפפה מרוחה בשוקולד מצפים גם את הקראנץ' לוז בשוקוד ושוב מניחים להתקשות ולהתייצב.
 
למעלה