מרתון בוסטון - 10 שנים לפני

Yosik27

Member
היום ה-17/4 יערך מרתון בוסטון במהדורתו ה-127. מישהי משלנו, לנה צ'מטאי תיטול בו חלק. נאחל לה בהצלחה.

נלך 10 שנים אחורה

השבוע לפני 10 שנים ב-15/4/13 ביום העצמאות אצלנו בשעה 14:50 זמן מקומי, שעתיים לאחר שהמנצחים חצו את קו הסיום של מרתון בוסטון, התפוצצו שתי פצצות בכיכר קופלי במרכז בוסטון במדינת מסצ'וסטס בארה"ב בקרבת קו הסיום. 264 איש נפצעו ושלושה בני אדם נרצ חו בהם ילד בן 8 מרטין ריצ'רדז, שכל "פשעו" היה כשהוא בא לעודד את אביו שהשתתף במרוץ.

מרתון בוסטון מתקיים בחג האזרחי של מסצ'וסטס – יום הפטריוטים ביום שני השלישי בחודש אפריל. כמרתון יוקרתי, מונהגים בו תנאי קבלה. מי שמשתתף בו, חייב להוכיח שעמד במרתון עד שנה וחצי לפני בזמן מקסימלי המשתנה בהתאם לגיל ולמין. פטור מזמני מקסימום ניתן לרצים, שגייסו תרומות לאחת משורה של ארגוני צדקה. התקבלות לארגון צדקה קשה לא פחות להתקבל למרתון על סמך תוצאה מקסימלית.

באיזור נכחו באותה עת מתחרים וצופים רבים. מטעני החבלה, שהוסתרו בסירי לחץ, הונחו ברחוב בוליסטון, מקום הסיום של המרוץ. המפגעים היו שני מוסלמים צ'צ'ניים שהיגרו מרוסיה. אחד מהם נה רג במהלך חילופי אש והשני נ פצע קשה.

שלוש שעות לאחר הפיגוע כינס נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מסיבת עיתונאים בה גינה את הפיגוע וקרא לא להיחפז למסקנות, עד שכל העובדות תתבהרנה.

בעקבות הפיגוע הוגברה הכוננות בכל רחבי ארה"ב ובמדינות נוספות ברחבי העולם כולל אנגליה בה תוכנן מרתון לונדון למחרת. בניו יורק ובוושינגטון הוגברה האבטחה המקומות ציבוריים.
כאחד שרץ במרתון בוסטון לאחר מכן הייתי עד לסידורי אבטחה אלו אם זה במקום בו מחלקים את מספרי החזה, אם זה במקום בו נערכת מסיבת הפסטה ואם זה במקום הזינוק בהופקינטום.

איגוד האתלטיקה של בוסטון החליט בעקבות הפיגוע לצאת לקראת הרצים שהשתתפו במרתון, בו נערך הפיגוע ורצו להשתתף במרתון שנה לאחר מכן, ולפטור אותם מזמני מקסימום.

ב-2016 יצא הסרט "הגיבורים של בוסטון" בבימוי פטר ברג. ב-2017 יצא הסרט "חזק יותר" המתאר את חייו של אחד מנפגעי הפיגוע בכיכוב ג'ק ג'ינלהול.
 
למעלה