מרתון טבריה עובר לקטגוריה חדשה

Yosik27

Member
ב-9 בדצמבר השנה יכנס מרתון טבריה לשנתו ה-45. המרתון "ירוץ" עכשיו תחת קטגוריה 45-49 בתקווה לשבור השנה שיא מסלול, שלא נשבר זה כ-10 שנים.

מאז 77 מידי שנה בדצמבר/ינואר רצים לאורך הכינרת מאות רצות ורצים ביניהם ספורטאים נ כים במקצים שונים. הרצים מכל מגזרי האוכלוסייה ומכל הגילאים. את הרצים, על כל מה שאולי מפריד ביניהם, מאחדת מטרה אחת - לקחת חלק ברוח הספורטיבית ולסיים את המרחק, כל אחת ואחד בהתאם ליכולתה/ו.

כדי להעלות את רמת התוצאות ולקבוע שיאי מסלול חדשים, המרתון "מתוגבר" ברצים ממזרח אפריקה: בד"כ אתיופיה קניה.

שלא כמו בעבר, מרתון טבריה נעשה היום יותר פופולרי. לפני יציאת המפעל "מרתון טבריה" לדרך נערכו בארץ פחות מ-20 מרתונים ורק באחד מהם נמנו יותר מ-8 מסיימים את המרחק. בשנים האחרונות מספר המסיימים את המרחק המלא חצה את ה-1000 ויותר. הפופולריות של המרתון מתבטאת בשני דברים נוספים: א. בעבר החציון של התוצאות עמד על 4 שעות וכיום על 4:30-4:45 ב. הקטגוריה המקסימלית קפצה מ-50-60 ל-75.

מרתון טבריה הנו ברמה בינלאומית ומוכר על ידי aims ארגון מרתונים בינלאומי. כמובן שתוצאות איכותיות המושגות בו מוכרות לצורך רישום למרתונים יוקרתיים בעולם כדוגמת בוסטון.

במהלך 45 השנה מיום הולדתו עד עכשיו מרתון טבריה עבר דרך לא קצרה. הוא הושפע לא מעט מאירועים שעברו על המדינה ועל העולם כולו. המהפכה הדיגיטלית השפיעה עליו הן מבחינת הרישום -דרך האינטרנט והן מבחינת מדידת הזמנים המסתמכת על צ'יפים שצמודים למספרי החזה או בעבר הרחוק יותר לנעלי הרץ.

מרתון טבריה הוא שטוח ברובו ולכן מאפשר לקבוע בו תוצאות איכותיות ברמה בינלאומית לרצים המקצועיים ושיאים אישיים לרצים החובבים. רצים מפורסמים כבדו ומכבדים אותו בריצתם. נזכיר כמה שמות מוכרים: זהבה שמואלי, נילי אברמסקי, ביטי דויטש, היילה סטאין, ציון נגר, אסף בימרו, זבדה ודג, זוהר זמירו, מארו טפרי.

מארגני מרתון טבריה נותנים הזדמנות לאלו שאינם יכולים לרוץ מסיבה זו או אחרת את המרחק המלא להשתתף באירוע בינלאומי ע"י הוספת מקצים קצרים יותר מ-5 ק"מ עד חצי מרתון.
ובכך בעקיפין הם תורמים למינוף התעסוקה בעיר.

במרתון זה משתתפים עשרות ספורטאים נ כים באופני יד ומוגבלי ראיה. ובכך הוא מעלה את המודעות לשילוב הנ כים בקהילה ככלל ובספורט בפרט.

וכמובן הקשר שלו לצה"ל
- אליפות צה"ל נערכת במסגרת מרתון זה.

בלי ספק מרתון טבריה עלה עד עכשיו כמה מדרגות הן בכמות והן באיכות. אם הכל ילך כשורה, הוא נכנס אט אט לרשימת המרתונים האיכותיים בעולם . ממאות ספורות של משתתפים בתחילת הדרך כמה אלפים נוטלים בו עכשיו חלק. נקבעו בו שיאים ברמה בינלאומית ע"י רצים ישראליים ורצים אורחים. אולי השנה ישבר שיא המסלול ע"י מישהו איכותי ורצוי שיהיה ישראלי.

בואו "נרוץ" לאורך כמה מאבני הדרך של מרתון טבריה מ-77 עד היום ונעיף בהן מבט כדי להיזכר או לקבל מושג על מה שהיה. מצ"ב קובץ המתאר את הדרך שעשה המרתון עד עכשיו.
 

קבצים מצורפים

  • מרתון טבריה - 45 השנים הראשונות - אבני דרך.pdf
    KB 114.2 · צפיות: 1

yuvalofer

Member
מנהל
המון ברכות ותודות לעמוס שמר, ידידי ,
שטרח, חקר, כתב כמעט את כל תולדות
מרתון טבריה.
מומלץ לכל אחד לקרוא את מלוא הכתבה ,
גם אם היא קצת ארוכה, מטבע הדברים.
שאפו , עמוס !
 
למעלה