מרתון פינק פלויד - מסקנות!

MellowShip

New member
מרתון פינק פלויד - מסקנות!

אוקיי אז ככה..עכשיו חזרתי מהמרתון פינק פלויד שעשו בסינמטק - וההרגשה הכללית שלי היא קצת מתחת לציפיות, היה שווה את הכסף בוא נגיד ככה... הלכתי עם דביר החבוב המדליק (FloyDvir) ועוד חבר וידידה.. בכל מקרה הערב התנהל בצורה הזאת: שעתיים ראשונות פשוט חרשו את השנים 67-68 ושמו את סוסרפול.., קארפול.. וסט דה קונטרולס אולי 3 פעמים כל אחד.. זה היה ממש מתיש, מכביד וקשה..עד כמה שאני אוהב את השירים האלה זה בעייתי מאוד לשמוע אותם הרבה (אחרי הכל דורשים הרבה אנרגיה השירים האלה). אחרי הפסקה קלה מהטירוף המתגבר של סיד עברנו לחלק הקליל יותר של הערב.. הכניסה של גילמור, שירים נעימים קצת..אטום הארט..ועוד קלאסיקות חביבות מאוד שאני נורא נהנתי..בסוף שמו לנו לקט דארק סייד (עם קטיעות שירים מכאיבות שעשו לי רע באשכים אפילו!!) אבל זה עשה את האפקט שלו.. בדרך לשם כמעט ולא מצאנו את הסינמטק (כי אני אידיוט).. והגענו למסקנה בחזור שאם לא היינו מוצאים היינו אוכלים את עצמנו חיים! אז אנחנו מאוד שמחים שהגענו, בס"הכ נהנינו מאוד והיה מצחיק אפילו!! מי יתן ויעשו ערבים כאלה בצורה טיפה יותר מחשבתית ופחות מתישה! שיהיה לכולנו ליל פיצפוצים!
 

Sun Hello

New member
גמאני הייתי שם.

ספר לי איך אתה נראה. אולי ראיתי אותך:)
 

MellowShip

New member
שיער ארוך, תלתלים...

ו..זהו..הייתי מאלה שעשו שיגועציה כל פעם שהתחלפה שנה... אהה..
 

FloyDviR

New member
לא זה לא הוא ../images/Emo13.gif

מי שאתה מדבר עליו זה מטורף אחר מהשורה הראשונה
 
כן.. ישב נורא קרוב אליי

אם אתה קורא את זה - נורא התחשק לי לקחת את הוודקה שלך ולדפוק לך אותה בראש. למרות שהצעקה היתה מצחיקה. כן.
 

GingerBread Man

New member
היה וטוב שהיה

או בעצם אולי לא כל כך טוב. מבחינתי התקופה הזו של פינק פלויד תמיד הייתה לוטה בערפל ואני פשוט חושב שככה אני מעדיף אותה. אוליהמרתון קצת הרס לי. לדוגמה כששמעתי עד אתמול בלילה את ההופעה של אומהגומה תמיד דמיינתי אותה חשוכה לגמרי ואפלולית מאוד, ופתאום אני רואה שגרסאות מאוד דומות של השירים שם נעשו באיזה אולפן צרפתי מגוחכך. זה קצת הרס לי. אבל מעבר להיותי קצת דפוק בשכל, הערב היה עמוס מדי. הרגשתי כאילו אני מנסה לבלוע פיל שלם בביס אחד. כלומר הקטעים היו מצויינים אבל החומר הזה של פינק פלויד הוא כנראה הכבד ביותר שלהם והקשה ביותר לעיכול, וארבע שעות של הדבר הזה שחוזר על עצמו שוב ושוב זה קצת מעיק. לפינק פלויד עד שנת 73 היו שבעה אלבומים, ואני צנצנת אם שמענו אתמול בלילה יותר מעשרה שירים. אני מבין שהם כנראה לא הופיעו עם כולם וכל פיסת הופעה ששהוקלטה כנראה הייתה אתמול, אבל לחזור על אותם שירים פעמיים זה קצת מציק. למרות הכל היו כמה דברים שחיבבתי: דבר ראשון ח"ח גדול לאסף כרמלי ומושל על איסוף הקטעים הנדירים, שהיו באמת באמת נדירים. ודבר שני ואולי המוצלח ביותר בכל הערב היה הפינק פלויד בלט, שבכל חיי הקצרים לא שמעתי עליו, ומאוד יעניין אותי לדעת על זה יותר פרטים. לסיכום - צריך לנסות כל דבר בחיים, ולכן אני ממליץ לכל מי שלא היה ללכת אם הוא יוכל, אבל, אני לא הייתי הולך לזה שוב, לא כל עוד זה לא ערוך.
 

vdgg

New member
תודה לכל המגיבים

אני מסכים שהערב היה ארוך מדי, למרות שזה היה ידוע מראש (קראו לערב מרתון פינק פלויד, ובהזמנה היה כתוב שזה ימשך 4 שעות). ולמרות מה שקראתי, הדברים שהוקרנו לא היוו את כל החומר המצולם הקיים משנת 67 עד 73. אני כן הורדתי חלקים מסויימים (עוד Set the controls מ72, ועוד Careful מ71 עם ראיון, ועוד Interstellar מ68..). לגבי העריכה בקליפים של Dark Side - יש דברים שלא תלויים בי
לגבי הקטע עם הבלט - אני שמח לקרוא שזה עורר עניין. שקלתי רבות אם לכלול את זה או לא. ולכל מי שהיה אתמול - תתעודדו מהעובדה שאם נעשה עוד ערב כזה (דבר שכנראה יקרה), הוא יהיה הרבה יותר קצר, ושם לא יוקרנו דברים שאתם כן ראיתם.
אשמח לקבל עוד תגובות בפורום או באי מייל (vdgg בnetvision.net.il). וכמובן - תודה לכל מי שהגיע.
אסף.
 

weird dust

New member
גם אני ההיתי שם

היה נחמד וארוך מידי אני חושב שאני יבוא שוב לערב הבא ביום שישי ה13 אני גם חושב שהחזירו שם את אותם שירים יותר מידי פמים וגם מי שהיה מאחורי די כעס על זה יש קטעים שבאמת אף פעם לא ראיתי והיה נחמד לראות אותם יש אפשרות להשיג את הדי וי די שהקלטתם? בכל מקרה היה נחמד מאוד אבל יותר מידי מאוחר וארוך
 
בקשה

גולשים המעוניינים להתכתב עם מארגני הארוע אתמול - או מפרסמים אחרים - אנא עשו זאת באמצעות המסרים, ולא על גבי הפורום. הפורום נועד להחלפת רשמים ודיונים בין הגולשים לבין עצמם. תודה.
 

vdgg

New member
למה?

אני לא מפרסם כלום - הערב כבר היה. וגם לפני לא פרסמתי כלום. אני גולש פה כמו כל אחד אחר. ובכל מקרה ההודעות שנכתבות פה לא מופנות אלי אישית. למרות זאת, אני אכבד כל מה שתגידי (גם אם זה אומר לגרש אותי מהפורום שלך). ושוב - אשמח לשמוע תגובות על הערב גם במייל (VDGG בNetvision.net.il).
 
אני לא מבין את המדיניות הזאת

בכל העולם, בכל הפורומים שאני משתתף בהם, יש דיאלוג פעיל בין צופים ובין מארגנים - הציבור מעריך מאוד תקשורת ישירה בין המארגנים לבין הצופים. אם את מסווגת את זה כ"פרסומת" - את מתעלמת מן העובדה שפרסומת היא מהלך חד-צדדי, בעוד שהתכתבות היא דיאלוג פתוח ודינמי בין שני צדדים. אין שום סיבה לצנזר את הפורום הזה מדיאלוג פתוח עם מארגני אירועים - זה אחד מסוג הדברים החשובים ביותר שפורום יכול להוציא מתוכו. דיאלוג זו לא מהות הפורום?
 
מעורבות גורמים מסחריים בתכני דיונים

אינה דבר רצוי, שכן היא פוגעת באמינות הפורום, ומורידה את רמתו. איני מכירה פורומים ציבוריים - לעומת פרטיים - בהם קיימת מעורבות כזו, תוך שמירה על רמה גבוהה של הפורום. תקשורת ישירה בין גורמים מסחריים - כגון מארגני ארועים - לבין צרכניהם היא אכן דבר מבורך, אך הערוץ הראוי לתקשורת כזו הוא הערוץ הישיר - מסרים או אימיילים, sms או פקס, טלפון או אפילו דואר רגיל. הפורומים של תפוז נועדו להיות כר לדיונים פתוחים, חפים משיקולים מסחריים. זו אחת מהסיבות בשלן אוסרת הנהלת תפוז על פרסומת בפורומים, שלא בבאנרים בתשלום. המדיניות שלי היא יותר ליברלית - אני מתירה פרסומות על ארועים בשרשור Off. על מנת לשמור על הבחנה ברורה בין התוכן ה"מערכתי" של הפורום, לבין התוכן ה"פרסומי" אני מקפידה ואמשיך להקפיד על הבחנה ברורה בין, למשל, דיון של הגולשים על הארוע אמש, בו מי שהיו נוכחים בארוע מחליפים רשמים וביקורות בינם לבין עצמם, לבין הודעות שהן בבחינת התכתבות בין יצרן וצרכן ("יש אפשרות להשיג את ה-DVD שהקלטתם?", וכן הודעתו של אסף: "תודה לכל המגיבים.. אני מסכים אתכם..." וכו' וכו', אף שאיש מהכותבים לא פנה אליו קודם לכן). התכתבות מעין זו אינה דיון (אף כי היא דיאלוג, על פי הגדרתו), והיא מטשטשת את מהותו של הפורום וזהותו. הייתי מציעה למר כרמלי ושות' להקים אתר משלהם, או אף קומונה בתפוז, בו/בה יוכלו להידבר ישירות עם צרכניהם הותיקים והפוטנציאליים, ויבוא לציון גואל. אני מוכנה אפילו לשים את הקומונה/אתר בין קישורי הפורום. כמובן, שעדיין עומדת בעינה הנחיית הנהלת "תפוז" להפנות מפרסמים ללוחות המודעות - או למחלקת השיווק של האתר. ומאחר והעלית את נושא הדיאלוג, הייתי מוסיפה עוד דבר. לא כל דיאלוג הוא רצוי. לעיתים דיאלוגים מביאים לפגיעה בחופש הביטוי, במקום לתמיכה בו. הדוגמא הקלאסית היא פורומים ואתרים "רשמיים" של אמנים - בהם התבטאויות ביקורתיות כלפי האמן לא יהיו מקובלות או רצויות. בדומה, התערבות של אמנים בפורומים וקבוצות דיון "עצמאיים", מביאה לפגיעה בדיונים החופשיים המתנהלים שם, ואני הייתי עדה לכך במו עיני. אני מקדמת דיון פתוח וחופשי על מופעים, אלבומים או כל ארוע אחר שחברי הפורום השתתפו בו או נכחו בו, ואני נזהרת שחופש הביטוי שלהם לא יפגע, בשל נוכחות מארגני הארוע המדובר, בפורום. אין כאן צנזורה, אלא הבחנה סבירה בין תוכן מסחרי, שאג'נדה כלכלית מאחוריו, לבין תוכן חווייתי, עיוני או ביקורתי, נטול שיקולים כספיים. ובכל מקרה, אני פועלת ואפעל לפי הנחיות הנהלת "תפוז" בנדון.
 
מופרך ומנותק מן המציאות

"פוגעת באמינות הפורום" אף גולש בפורום הזה, מלבדך, לא טען כך. את נמצאת בבדידות מזהרת. את צריכה להוכיח את הפגיעה הזאת. לא הוכחת דבר - מדובר בסיסמאות גרידא. "איני מכירה פורומים ציבוריים - לעומת פרטיים - בהם קיימת מעורבות כזו" אני דווקא כן מכיר פורומים כאלו. הנה דוגמה מארה"ב. "הערוץ הראוי לתקשורת כזו הוא הערוץ הישיר - מסרים או אימיילים, sms או פקס, טלפון או אפילו דואר רגיל" זה כמובן בלתי אפשרי, כי אף אחד מיושבי הפורום אינו יודע כיצד לעשות זאת. אם מארגני האירוע מוכנים להשתתף בדיון ולקבל משוב, אין לעצור זאת. "הפורומים של תפוז נועדו להיות כר לדיונים פתוחים, חפים משיקולים מסחריים" בפעם האחרונה שבדקתי, להקת פינק פלויד מכרה דיסקים תמורת כסף. אם הפורומים של תפוז חפים משיקולים מסחריים, יש לצנזר כל דיון בלהקת פינק פלויד, שהיא כידוע עובדת מטעם תאגידים המונחים משיקולי רווח. אי אפשר לדון כאן בסיסמאות ריקות מתוכן כמו "חפים משיקולים מסחריים" - המציאות הרבה יותר מורכבת מכך, ומדיניות המבוססת על סיסמאות לא מחזיקה מים. "על מנת לשמור על הבחנה ברורה בין התוכן ה"מערכתי" של הפורום, לבין התוכן ה"פרסומי"" אין כאן שום מערכת (את לא עיתון, את קהילה פתוחה), וסינמטק תל-אביב איננו תוכן פרסומי - זהו מוסד ציבורי לכל דבר ועניין. "התכתבות מעין זו אינה דיון" לא דיון? אז מה זה אם לא דיון? מארגן מקבל משוב מאנשים, ומגיב לתלונות של אנשים, מה זה אם לא דיון? "והיא מטשטשת את מהותו של הפורום וזהותו" שוב סיסמאות נטולות כל תוכן. אי אפשר להוכיח טשטוש כזה. "הייתי מציעה למר כרמלי ושות' להקים אתר משלהם, או אף קומונה בתפוז" יש להם אתר, אבל הפורום הזה הוא במה מצויינת לדיון באירוע שהיה ביום שישי. זו הבמה האידיאלית - כי זה פורום פינק פלויד, לא פורום מעריצי תפוז. "לעיתים דיאלוגים מביאים לפגיעה בחופש הביטוי, במקום לתמיכה בו" רק במקרים קיצוניים, כדוגמת הסתה פלילית. לא כאן. "התערבות של אמנים בפורומים וקבוצות דיון "עצמאיים", מביאה לפגיעה בדיונים החופשיים המתנהלים שם" זו סיסמה שאי אפשר להוכיח אותה. ה"פגיעה" הזאת לא קיימת במציאות, אלא רק בדמיונם של אנשים. בפועל, כשאביב גפן נכנס לדיון בפורום מוסיקה עברית ב'וויינט' לאחרונה, זה הפך את הפורום ללהיט היסטרי. "אין כאן צנזורה, אלא הבחנה סבירה בין תוכן מסחרי, שאג'נדה כלכלית מאחוריו, לבין תוכן חווייתי, עיוני או ביקורתי, נטול שיקולים כספיים" זו עוד סיסמה - כבר אמרתי לך שפינק פלויד חתמה חוזה עם EMI, תאגיד כלכלי ענק שכל מטרתו היא רווח פיננסי. אי אפשר לחיות עם סיסמאות, זה לא הוגן וזה לא מציאותי. צריך לסגור את הפורום כי פינק פלויד היא תאגיד מונחה-רווח, ואת רוצה להפריד בין המציאות ובין המציאות. זה לא אפשרי, זה לא ישים, זה לא קיים בשום מקום אחר. "אני פועלת ואפעל לפי הנחיות הנהלת "תפוז" בנדון" אני גולש בהרבה פורומים אחרים בתפוז, ומשום מה הם לא המציאו הנחיות כאלה. הייתי מנהל פורום בנענע במשך זמן רב, ואף פעם לא קרה שצינזרתי דיון באירוע פומבי שעורר עניין טבעי בקרב יושבי הפורום. מעולם!
 
אם כך, אנו חלוקים בדעותנו

רק הערה לגבי הנקודה האחרונה: אני לא אחראית לנעשה בפורומים אחרים, ולמידת השמירה על תקנון תפוז, הנהוגה בהם. כל פעולותי בפורום מגובות לחלוטין ע"י ההנהלה. אתה מוזמן לפנות אליה ישירות: [email protected]
 
בשולי הדיון העקרוני

חבל שלא היית אתמול במרתון פינק פלויד. היית מבינה שאנשים רוצים לדבר עם מארגני הערב, כי הם לא ממש ידעו מי מארגן את זה. אגב, אסף כרמלי, הבחור שעשה מעשה והשתתף כאן בדיון, הוא אחד האנשים הכי נחמדים, הכי לא-מסחריים, והכי מומחי פינק-פלויד שאני מכיר. את גירשת מן הפורום אדם בעל ידע עצום, שמשוגע על פינק פלויד, שהפיק מרתון מתוך חומרים שאסף במשך שנים רבות, ועשה זאת במוסד ציבורי המשולם מכספי משלם המיסים. חבל שהמדיניות בפורום מגרשת את האנשים הכי רציניים בסצינה, ומתייגת אותם כפרסומאים רדודים. אני חושב שאם היית קצת יותר מחוברת למציאות העולמית והמקומית (למשל - התנהלותה של תעשיית המוסיקה המקומית, ומקומה של פינק פלויד בתרבות המערבית הקפיטליסטית), לא היית מצנזרת את הדיון כפי שצינזרת. אני לא מכיר אותך, מעולם לא פגשתי אותך - אבל רואים שאת לא מחוברת לברנז'ה ולא מבינה איך דברים עובדים בשטח.
 
אסף כרמלי לא גורש מהפורום

ואף הודעה לא צונזרה. מאיפה לקחת את זה? אני בהחלט מעריכה את פועלו ואת הארוע שהוא ארגן. אני כן מבקשת ממנו - ומאחרים - בנימוס, לכבד את מהות הפורום. במידה מסויימת אתה צודק - אני מתעלמת משיקולי ברנז'ה, קפיטליזם ושאר מרעין בישין, בניהול הפורום. אני לא מצטערת על כך. כך זה צריך להיות. בדיוק כמו שאני חשדנית כלפי ביקורות המהללות מוצרים מסויימים (כולל אלבומים, DVD וכו') כאשר למבקרים יש אינטרס כלכלי או אישי ברור, ובדיוק כפי שדחיתי נסיונות של גורמים שונים (לא מר כרמלי) "לשחד" אותי בהצעות כאלו ואחרות, בתמורה לקידום ענייניהם בפורום. טובות הנאה אינן כנגד עיניי; אני מנהלת את הפורום בשביל הכיף, וחדוות היצירה, בלבד. אז אולי אני יותר ישרה מהאפיפיור וסגורה במגדל שן - מה לעשות, זה בגנים. "אני חושב שאם היית קצת יותר מחוברת למציאות העולמית והמקומית (למשל - התנהלותה של תעשיית המוסיקה המקומית, ומקומה של פינק פלויד בתרבות המערבית הקפיטליסטית..." אתה בטוח שאני לא יודעת? משום מה נראה לי שאתה יודע טוב מאוד שאני יודעת את הדברים האלו, לפחות בחלקם.
 
למעלה