מרתונים

מעגלית

New member
מרתונים

אני רוקדת ריקודי עם כבר 15 שנה בערך. אני רוקדת גם בהרקדות רגילות וגם בהרקדות נוסטלגיה. בתחילת דרכי בריקודי העם כשהייתי הולכת למרתון, ידעתי שיהיו בו ריקודים שאני לא מכירה. כי הרי במרתון שמים ריקודים לא רק שנוצרו בשנתיים האחרונות בהם אני רוקדת... וזה היה בסדר גמור. בד"כ ניסיתי להעתיק, ובצורה כזו למדתי עוד ריקוד. היום, לצערי, מרתון הפך להיות הרקדה רגילה לגמרי - רק קצת יותר ארוכה. המרקיד/ים לא מעיז/ים לשים ריקודים קצת יותר מיוחדים. הם מפחדים שהקהל יברח להם (למה לפני 10 שנים אף מרקיד לא פחד ואף רוקד לא ברח?) המרתון מורכב רובו ככולו מריקודים חדשים (הרוב של השנה שנתיים האחרונות), ואין שום גיוון. בד"כ אם אני נשארת עד סוף המרתון אני מקבלת איזה פירור של דבקה. אבל אם אני לא יכולה להשאר עד 4-5 לפנות בוקר לא מגיע לי (ולעוד כמה כמוני)? דרך אגב, אני לא בהכרח מדברת על ריקודים מאד ישנים. אפילו ריקודים שנוצרו לפני 10 ו- 20 שנה, את רובם לא רואים במרתונים. חבל!
 

No name for now

New member
יוצא דופן אחד

בהרקדה ביום שישי בעזריאלי זה דווקא לא היה ככה (כל הכבוד ירון, ובאמת היה 10) אומנם נשארתי רק שעה וחצי, אבל עד חצות וחצי היו לא מעט ריקודים ישנים ונחמדים, אומנם מעט רקדו אותם אבל נראה לי שהם מאוד נהנו. את צודקת בקשר לבעיה הזו, זה גם די מתסכל לדעתי, לי לפחות אין כוח ב-4-5 לפנות בוקר לרדוף אחרי הרוקדים בנסיון להעתיק וללמוד, הראש כבר לא עובד בשעות האלה
 

איה10

New member
מעגלית - אני איתך

זה באמת נהיה ככה בכל המרתונים, גם אני מגיעה למרתונים כדי לרקוד ריקודים שלא רוקדים בד"כ וחבל שאין את זה. באמת בעזריאלי היה שילוב של ריקודים שלא רוקדים, אבל למה זה חד פעמי, למה לא כל המרקידים עובדים בצורה זו. כל הרוקדים החדשים מרגישים שהם נורא מתקדמים כי הם יודעים כל להיט שיוצא. אבל אם ישימו להם ריקוד ישן הם לא ידעו כלום. חבל שכל ההרקדות והמרתונים נהיו אותו דבר, בלי שום הבדל, כבר אין רפרטואר מיוחד לכל מרקיד - כמעט כולם אותו דבר.
 

בי

New member
האחריות על המדריכים

אני לא הולכת למרתונים מכיוון שאני שומרת שבת, והמרתונים נערכים בשבת. לעצם העניין, אין לי ספק שהאשמה העיקרית רובצת על כתפי המרקידים. אם תתקבל החלטה של אירגון המדריכים שיש חובה בכל הרקדה לשים אחוז מסויים של ריקודים שנוצרו עד שנת 80, ואחוז אחר של ריקודים שנוצרו עד שנת 90, זה יחייב את המרקידים להקדיש יותר מחשבה איזה ריקודים הם שמים, ויחייב את המרקידים ללמד את אותם ריקודים שאותם יחליטו לשים. אולי אפילו אם היתה החלטת אירגון לארגן את ההרקדות בחלוקה שונה ממה שאנחנו רגילים, לחלק את ההרקדות לפי תקופות, ייתכן ואלו שבאים ממילא להרקדות היו נחשפים יותר לריקודים הישנים. המציאות של מיעוט רוקדים שרוקדים את הריקודים הישנים נובעת מאי הכרת הריקודים, וחוסר חשק להשקיע בלימודם, מכיוון שיודעים שאח"כ הם לא יירקדו שהרקדות השוטפות. לו היתה לרוב המרקידים משמעת עצמית, והם היו מלמדים מדי פעם ריקודים ישנים ושמים אותם כחלק אינטגרלי מההרקדה, המצב לא היה מתדרדר. עובדה שריקודים כמו גשר גשר או בתוף ובצליל נרקדים הרבה בהרקדות למרות שהם לא חדשים. אבל כל מרקיד כשלעצמו מפחד לשים משהו שלא ירקדו, ולכן אם היתה החלטה של האירגון, שהיתה מחייבת את כלל המרקידים, ייתכן והמצב היה משתנה.
 

moshil

New member
ריקודים "רגילים" וריקודים "מיוחדים"

אחת הבעיות היא שמרקידים מגדירים ריקודים מסויימים כ"רגילים" וכל מה שקצת חורג הוא בגדר "מיוחד". לא פעם שמעתי מרקידים מתנצלים, לאחר שהואילו לשים 2 ריקודים ישנים, בזו הלשון: "לא לדאוג....תיכף נחזור לריקודים הרגילים". לי המצב הזה קצת חורה מכיוון שהקיקודים הישנים צריכים להיות שלובים בהרקדה כאילו הם ריקודים רגילים לגמרי. אסור בשום אופן להתנצל כששמים ריקודים ישנים. אגב, אני רואה בהרקדות באוניברסיטה שיש המון התלהבות מצד הרוקדים כשגדי שם ריקודים ישנים: פתאום אוחזים ידיים, מוחאים כף בסוף הריקוד. נכון, אז יש כאלה שלא יודעם ולא טורחים ללמוד. אבל אלה גם לרוב האנשים שלא שורדים תקופה ארוכה בריקודי עם.
 

איה10

New member
הבעיה שגם כששמים ריקודים "ישנים"

ו"מיוחדים" זה גם אותם ריקודים כל שבוע, וגם אלה כבר לא נהיו כאלה יוצאי דופן. כל פעם - זה הזמר, טוב ללכת בדרכים.... צריך גם בזה לגוון
 

moshil

New member
מאד מסכים. עם זאת...

אתמול באוניברסיטה החליף יגאל טריקי את גדי ושילב בחלק האחרון כל מיני ריקודים שמזמן לא נרקדו כמו "ריח תפוח ואודם שני" - ללא ספק שינוי מרענן. אבל נכון שלכל מרקיד יש את הריקודים שהוא אוהב וחוזר עליהם כל שבוע.
 
למעלה