יחס ושירות
מוכרים שמוכנים לעזור, ששולטים בחומר ברמה מקצועית, שזוכרים מה הטעם שלי ויודעים מה להציע לי, שעושים לי הנחה גם בלי שביקשתי, שנותנים לי תחושה של לקוח מועדף, גם אם אני קונה שם רק אחת לכמה חודשים. דוגמות מהחיים: א. יום אחד פשטתי על בלאנס בירושלים וקניית את כל האלבומים של יגאל בשן שהיו להם בחנות. המוכר, שזכר שכמה שנים קודם מכרתי להם כמה ארגזים של תקליטים, שאל מה קרה שהחלטתי שוב לקנות. סיפרתי לו כמה אני מתחרטת על מה שמכרתי, אז כדי "לעודד" אותי לחדש את האוסף, נתן לי את כל האלבומים שקניתי בהנחה מאוד משמעותית. הוא אמר שמגיע לי, כי זה כאילו אני קונה מעצמי. ב. עשיתי פשיטה גם על שיא-דיסק בירושלים ורוקנתי אותם מהמבחר הברזילאי שיש להם (מבחר מעולה, אגב!). כשהגעתי לקופה עם הערימה הגדולה ונחרדתי לראות את המחיר, שלף המוכר עוד שני דיסקים שחשב שאולי יעניינו אותי, לאור מה שבחרתי. כמובן שהוא צדק. נורא התלבטתי בין שלושתם, בסוף החלטתי על הזול ביותר. אחרי ששילמתי, נתן לי את הדיסק אותו לא בחרתי במתנה. ג. חברה שלי השאירה פרטים באיזו חנות (אולי החור בשחור) לגבי דיסקים שהיא מחפשת. יום בהיר אחד קיבלה מהם טלפון, שמה שהיא מחפשת לא הגיע, אבל הגיע משהו אחר, מאוד נדיר, שאולי ימצא חן בעיניה ואם היא רוצה שישמרו לה. דוגמה הפוכה: באחת החנויות חיפשתי, כרגיל, מוזיקה ברזילאית. המוכר הציע לי אוסף של סלסה קובנית (בואנה ויסטיה סושיאל קלוב או משהו דומה) וכשהסברתי לו שאני מחפשת רק מוזיקה ברזילאית, הסביר לי שאין הבדל גדול כי שניהם לטינים ושסלסה קובנית זה הרבה יותר אין.