משבר באמונה ביכולתיה של המוטציה התורשתית
לפני מספר ימים ניהלתי כאן דיון, בעיקר עם גידי, על משמעותם של מושגים
ויכולות של תופעות טבע (למשל מוטציות תורשתיות). לא הייתה הסכמה על הדברים.
על שני דברים כעיקרון. שניים שהם אחד: 1. הסיכוי שמוטציה תורשתית תתפקד כאבן פינה, בסדרה
של מוטציות תורשתיות (כולן חיוביות שתופענה בתדירות כלשהי), עד לכדי הפיכת המין למין חדש.
אני אומר שהמדע לא מסביר על קיומה של סדרה מעין זו באמצעות מנגנון ההתאמה לסביבה של
המינים (עלייה וירידה בתדירות הופעת האללים בלחץ הסביבה). אני אומר שעלייה וירידה
בתדירות הופעת האללים בלחץ הסביבה, והתאמת המינים לסביבת מחייתן המשתנה תחת
רגליהם בכל רגע כתוצאה מכך, לא מלמדת על האופן שבו נוצרו האללים מלכתחילה, כלומר כל הגנים הקיימים.
2. שביכולתה של תופעת המוטציה התורשתית להסביר את קיומם של עולם החי ועולם הצומח.
אני אומר שהיכולת הזאת היא אפסית. הסיבה: ברירה טבעית. מה נברר מתוך מה? הבריאים מתוך החולים!
מי שעוסק במדעי הטבע יודע שאפילו בתיאוריה האופטימית ביותר, מספר המוטציות התורשתיות החיוביות, לכאורה,
בכל רגע קטן ממספר המוטציות התורשתיות השליליות. המומנט ביחס שבין מוטציות בעלות רמת שרידות
גבוהה לבין מוטציות בעלות רמת שרידות נמוכה, תמיד עובד לטובת המוטציות בעלות
רמת השרידות הנמוכה (בעלות רמת השרידות הנמוכה תמיד רבות יותר). מה שזה אומר הוא שקיומה של
שרשרת של מוטציות תורשתיות, שבכוחה לחולל משהו, נמנעת בכל רגע בתהליך הברירה הטבעית.
כאן המקום לעשות את ההבדלה החמורה ביני לבין הבריאתנים. בעוד שהבריאתנים אומרים כיצד נוצרו המינים,
ופוסלים את מוצאם זה מזה דרך סדרה של מוטציות תורשתיות, אני לא פוסל זאת. אני לא מוריד את המוטציה
התורשתית מתפקידה כמסבירה את תהליך מוצא המינים זה מזה. אחרת, אצטרך לשים משהו במקומה. ואין לי משהו כזה.
העניין הוא שאין לי גם את המוטציה התורשתית.
אם תגידו שאנו זקוקים למוטציה התורשתית, שהברירה הטבעית לכאורה מקדמית בתאני סביבה כלשהם, כמסבירה
את מוצא מיני עולם החי ועולם הצומח זה מזה, מסיבות פוליטיות, אשמח לדון על כך. אני מוכן לזה. אני כבר רוצה
לעבור לשלב הזה.
לפני מספר ימים ניהלתי כאן דיון, בעיקר עם גידי, על משמעותם של מושגים
ויכולות של תופעות טבע (למשל מוטציות תורשתיות). לא הייתה הסכמה על הדברים.
על שני דברים כעיקרון. שניים שהם אחד: 1. הסיכוי שמוטציה תורשתית תתפקד כאבן פינה, בסדרה
של מוטציות תורשתיות (כולן חיוביות שתופענה בתדירות כלשהי), עד לכדי הפיכת המין למין חדש.
אני אומר שהמדע לא מסביר על קיומה של סדרה מעין זו באמצעות מנגנון ההתאמה לסביבה של
המינים (עלייה וירידה בתדירות הופעת האללים בלחץ הסביבה). אני אומר שעלייה וירידה
בתדירות הופעת האללים בלחץ הסביבה, והתאמת המינים לסביבת מחייתן המשתנה תחת
רגליהם בכל רגע כתוצאה מכך, לא מלמדת על האופן שבו נוצרו האללים מלכתחילה, כלומר כל הגנים הקיימים.
2. שביכולתה של תופעת המוטציה התורשתית להסביר את קיומם של עולם החי ועולם הצומח.
אני אומר שהיכולת הזאת היא אפסית. הסיבה: ברירה טבעית. מה נברר מתוך מה? הבריאים מתוך החולים!
מי שעוסק במדעי הטבע יודע שאפילו בתיאוריה האופטימית ביותר, מספר המוטציות התורשתיות החיוביות, לכאורה,
בכל רגע קטן ממספר המוטציות התורשתיות השליליות. המומנט ביחס שבין מוטציות בעלות רמת שרידות
גבוהה לבין מוטציות בעלות רמת שרידות נמוכה, תמיד עובד לטובת המוטציות בעלות
רמת השרידות הנמוכה (בעלות רמת השרידות הנמוכה תמיד רבות יותר). מה שזה אומר הוא שקיומה של
שרשרת של מוטציות תורשתיות, שבכוחה לחולל משהו, נמנעת בכל רגע בתהליך הברירה הטבעית.
כאן המקום לעשות את ההבדלה החמורה ביני לבין הבריאתנים. בעוד שהבריאתנים אומרים כיצד נוצרו המינים,
ופוסלים את מוצאם זה מזה דרך סדרה של מוטציות תורשתיות, אני לא פוסל זאת. אני לא מוריד את המוטציה
התורשתית מתפקידה כמסבירה את תהליך מוצא המינים זה מזה. אחרת, אצטרך לשים משהו במקומה. ואין לי משהו כזה.
העניין הוא שאין לי גם את המוטציה התורשתית.
אם תגידו שאנו זקוקים למוטציה התורשתית, שהברירה הטבעית לכאורה מקדמית בתאני סביבה כלשהם, כמסבירה
את מוצא מיני עולם החי ועולם הצומח זה מזה, מסיבות פוליטיות, אשמח לדון על כך. אני מוכן לזה. אני כבר רוצה
לעבור לשלב הזה.