משבר הקורונה - יתרון או חסרון לקחת הלוואה\משכנתא בארהב

משבר הקורונה - יתרון או חסרון לקחת הלוואה\משכנתא בארהב

שלום לכם

כבעל נכסים בארהב כרגע , לאור המשבר האם שווה לנצל את השווי הנוכחי של הנדלן (לפני ירידה כזו או אחרת) ולמנף ולקחת משכנתא על הנכסים (האם באמת יש ריבית אפס עכשיו?) וככה אוכל למנף את נכסי בריבית 0% ולפני ירידת הערך
(יש לי 4 נכסים בפלורידה ללא משכנתא)

תודה לכולם
 

vinney

Well-known member
הריבית אפס זאת ריבית של פד, לא ריבית על משכנתאות

הריביות על משכנתאות לא בהכרח קשורות לשינויי הריביות של פד, אם כי הריביות עכשיו הן יחסית נמוכות. הן עלו לאחרונה, היו יותר נמוכות בינואר-תחילת פברואר, אבל עדיין נמוכות.
&nbsp
ריבית של פד זאת ריבית שבנקים משלמים לפד על הקצאות מזומן יומיות.
&nbsp
אם אין לך כרגע משכנתא על הנכס, כדאי לחשוב טוב טוב אם אתה רוצה cash out loan. הריבית לא תהיה הוצאה מוכרת למס, אבל עדיין תצטרך לשלם אותה. בנוסף תצטרך לשלם החזרים חודשיים בלי שום קשר להכנסות שלך מהנכס והוצאות אחרות. זאת אומרת, אם אכן יהיה משבר חמור ולא תקבל שכירות למשך תקופה ארוכה מהנכסים האלה - עדיין תצטרך לשלם את המשכנתא.
&nbsp
&nbsp
 

Boston Guy

New member
אין שום חיסרון בלקחת משכנתא עם ריבית אפס.

אם יש מוסד פיננסי כלשהוא שמוכן לתת לך כזו משכנתא - ועוד לנכסים "מניבים" שהם בבעלות LLC - אז בהחלט כדאי ללכת על זה.

העניין הוא שנראה כאילו שאתה חושב שאתה היחיד שמבין שערך הנדל"ן שלך הולך לקרוס - ולכאורה נקרא כאילו אתה חושב שמוסד פיננסי שמתעסק בהלוואות לנדל"ן לא יודע מה שאתה יודע, ולכן יסכים להעריך את שווי הנדל"ן שלך לפי מה שהוא היה שווה "אתמול" - ולא לפי מה שהם (ובתכל'ס גם אתה) מעריכים שהוא יהיה שווה מחר.

גורם קריטי במנגנון קבלת ההחלטות של כל גוף פיננסי שנותן משכנתאות הוא "הערכת רמת הסיכון בהלוואה". כל שהסיכון שהלווה לא יוכל לעמוד בתשלומי המשכנתא גדל - כך הריבית שידרשו ממנו תהיה יותר גבוהה. ומנקודת סיכון מסויימת וצפונה - רוב המלווים פשוט יעדיפו לא לעשות עיסקה ולא לתת את האשראי.
אם אני זוכר נכון ממה שכתבת בעבר - הנכסים שלך מושכרים לפלח הסוציו-אקונומי באוכלוסייה שנפגע קשה מאוד במיתון שהתחיל עכשיו.
לא יודע "חדשי שכר דירה" ראית במצטבר מארבעת הנכסים שלך כל שנה בשנים האחרונות - אבל למרבה הצער שלך הסבירות היא גבוהה מאוד שהמספר יהיה הרבה יותר נמוך בשנת 2020, ולאף אחד מאיתנו אין יכולת להעריך מה זה יהיה ב 2021.
נותני האשראי לוקחים בחשבון את זה שתזרים המזומנים של ה LLC שלך עלול להצטמצם קשות כבר החודש - מה שאומר שמבחינתם הסיכון להלוות כסף ל LLC הזה הוא הרבה יותר גבוה כרגע ממה שהיה לפני שנה.


אז מה רוצה לומר, בתכל'ס?
שהסיכוי שלך לקבל משכנתא עם ריבית אפס הוא באותה רמת סבירות כמו הסיכוי שלך לזכות בפרס הראשון בלוטו.
 
לויני ובוסטון

ראשית תודה על המענה המקצועי, בנוסף ערכתי עוד בדיקות בטרם עניתם וראיתי שהריבית בכלל לא נמוכה, וכמובן שאני מבין שחוץ ממני וכמוני חושבים עוד המון והבנקים כמובן אך עדיין רציתי לדעת אם לא מאוחר מידי , לאחר שראיתי שבארהב משכנתא כנגד נכס עובדת דומה אך שונה בעיקר בנושא השימוש במימון שאתה לוקח ובנוסף לריבית וכמובן לדברים שאמרתם אין כרגע ערך לקחת מימון לנכס
אלא לחכות ולראות מה יוליד יום

ברכות לכולם ושיעבור בשלום
 

Boston Guy

New member
מהנסיון המוגבל שלי - במצב כמו עכשיו הבנקים נכנסים ל"שיתוק"

אם אני אשליך ממה שחוויתי ב"משברים פיננסיים" קודמים במשק האמריקאי - קבלת משכנתא עכשיו בפרט ובזמן הקרוב בכלל תהיה תהליך ארוך, מתסכל ומתיש.
בפעמים הקודמות שבהן ארה"ב נכנסה למיתון - הבנקים נכנסו לסוג של "שיתוק" בכל התחום של האשראי, ותהליך האישור וה UNDERWRITING של משכנתאות התארך משבועות ספורים לחודשים רבים - אם בכלל הצלחת להגיע לסיום מוצלח של התהליך.
 
יתרון או חסרון לקחת הלוואה\משכנתא בארהב

מה שאני מציע לך במקום לחשוב על זה תאורטית היא פשוט לבצע בדיקה
כלומר,תעבוד לקבל הצעות קונקרטיות - ורק אז תעריך כדאיות
ואל תנסה קודם להעריך תאורטית האם כדאי לבדוק - ורק אז לבדוק הצעות

הסיבה להצעה היא:
1- ההנחה שלך לגבי הריבית אינה נכונה
2- ההנחה שלך לגבי היתכנות קבלת הלואה בעת הזו אינה נכונה

לאחר שבדקת אשמח שתשוב לכאן לפורום ותשתף בתוצאת ההצעות שקיבלת ונמשיך משם.

בהצלחה!
 
למעלה