שבוע טוב גל היקר.
ראשית, אני מסכים בהחלט כי האכפתיות לנושא הסעת ההמונים באזור השרון הוא חיוני ביותר, ובייחדו הדרכים לבצע את הכמעט בלתי אפשרי: לגרום לבעלי רכב פרטי להשאיר אותו יותר בחניה ולהשתמש בתח"צ (אין ספק, שקוים 149, 567, 575 והרכבת כבר עושים זאת במידה מסויימת, אך בהחלט יש לאן להתפתח). לטענת רבים (וביניהם יודעי דבר) רכבל יהיה יקר מאוד ואיטי מאוד (מהירותו היא בערך מהירות של אדם רץ). אולי הם טועים ואולי עוזי צודק. גם אם זה כלכלי ומשתלם, לא ברור לי איך יוכל עוזי כהן להרץ את העניין מול המוני ההליכים הבירוקרטיים וההתנגדויות הצפויות. לעומת זאת, ישנו פרוייקט שכבר נמצא בשלבים מתקדמים של ביצוע, והוא: קו 29 הרכבתי (לא ממש העתק של 29, אך עדיין קו המחבר את כפר סבא רעננה והרצליה במהירות עצומה), ויש ויש צורך לשפר ולשדרג את התחבורה הציבורית באוטובוסים אל ומצפון רעננה, כפי שציינה (בצדק רב) מנהלת הפורום. אומנם תיקנתי אותה תיקון סמנטי קטן, אך בגדול בהחלט התחבורה הציבורית בין כפר סבא ורעננה הדרומיות לכפר סבא ורעננה הצפוניות היא במצב שמעודד מאוד מאוד שימוש ברכב פרטי. שידרוג של התחבורה הציבורית באוטובוסים הוא דבר שאפשר לעשות באופן כמעט מיידי.