משהו לחודש אב - מנחם אב

yoelnd

New member
משהו לחודש אב - מנחם אב

השמיעה בתפיסת המציאות
"אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו".

חום יולי אוגוסט, קיץ, חם, אש - השמש בשיאה

אש השמש, היא אש החיים והתשוקה היא האור והיא החום היא אש האהבה המלטפת והיא אש השנאה השורפת היא האש החַמה והמחממת ואש החֵמה הכועסת חֵמת הכעס הזורעת סביבה הרס וחומה כל חלקה טובה היא מכלה ברגע של איבוד שליטה.

אש היא האלמנט היחידי בטבע שניתן אך ורק לאדם לעשות בה כרצונו,יש לו את רשות הבחירה לטוב או לרע

אש השמש משפיעה על חודש אב שמזלו אריה
בשיכול אותיות "אריה" יקרא "ראיה" ו-"יראה" לראות את האור והטוב

האריה הכריזמטי הוא מלך החיות עם תכונות של מנהיג ומוביל
בעל יוזמה ושליטה שחשובה לו ההופעה עם הרבה כבוד, יראה והערכה
.כראוי למלך או לדמות אב סמכותית


האין זה מקרי שהקוף מגלגל המזלות הסיני החופף לאריה החם
שניהם נוגעים בדמות אב ובסמכות,
מסמלים את שיא הגבריות, התחרות והשליטה.


מכל זוית שנראה דמות האב שוב תעלה
"אב" הוא שם החודש המושפע מהשמש
שאף היא דמות גברית מייצגת
ומהווה אב-טיפוס לדמות האב הסמכותית.

בגימטריה קטנה שמש = 1 גם אגו = 1
אחד הוא אני משמע אַנוכי
וכשה-אני נכנס למקום של אגו הוא הופך לאֵנוכי

אמנם השמש היא המרכז וסביבה נע כל היקום
.אך לא זו הכוונה בתפיסת האני

האות ט' בראה את מזל אריה
עליה נאמר "כי טוב", "האור כי טוב"
ט' היא גם אות הטבע.
כשהולכים עם הזרימה הטבעית
עם האור והכוונה מגיעים לתוצאה רצויה וטובה באהבה.

בגימטריה ט', מספרה הוא 9
בנומרולוגיה הספרה 9 מדברת גם על טרנספורמציה,
לעבור מהפך של 180 מעלות. ממלחמה לאהבה
כמו המהפך שקורה בחודש אב
ממצב של צער ואבל שמגיע לשיאו ב-ט' באב
ל-טו באב, שעליו נאמר "לא היו לעם ישראל ימים טובים כחמש עשרה באב"
"טוב אב" – ימים של שמחה, אהבה וחסד.

תפיסת המציאות בחסד ביכולתה להביא לימים של חסד.
"אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו".

חודש אב עוסק בתפיסת המציאות המסתמכת על השמיעה הפנימית
תפיסת המציאות אינה נובעת רק מראיה אלא גם משמיעה.
אנו שומעים שמיעה חיצונית
רק את מה שאנו רוצים לשמוע, שמיעה סלקטיבית.
שמיעה פנימית היא חלק בהתפתחות רוחנית.
מהי אותה שמיעה פנימית?
לשמוע מעבר למילים! מעבר לקולות,
לשמוע ולקלוט את המהות הפנימית.

להסתמך על החושים במובן הצר שלהם כפשוטם בלבד
מגביל את תפיסת המציאות לנקודה צרה
מקור הצרה והצרוֹת של האנושות, היא צרוּת העין והדעת,
צר ואויב הם אותה משמעות, הם האויבים הפנימיים שלנו.

למה אומרים פעמיים ביום באהבה "שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד"
גם כדי להעיר את הקול הפנימי לשמיעה פנימית להקשבה, להיות אחד.
להיות אחד באחדות עם העצמי ועם הכלל.

שיאו של תהליך רוחני בחודש אב
בו ניתנת הזדמנות מיוחדת לשינוי מהותי וטרנספורמציה
להנהיג את עצמנו אל עבר אחדות בהקשבה פנימית אמתית
תפיסת המציאות ממקום של חסד ביכולתה להביא לימים של חסד.
 
למעלה