משהו מעניין...

היויו

New member
משהו מעניין...

העיתוי של כל הסיפור הזה מאוד מסקרן אותי.
גם אם יש חילופי דעות כאלה ואחרים בין להקה למישהו בלהקה (לא משנה אם הוא זמר או נגן), בדרך כלל מושכים את זה עד סוף הטור /יציאת האלבום ורק כשהפרק נגמר, הם מפוטרים/מתפטרים/הולכים לעולם אחר ומישהו אחר מתחלף.
זה נדיר מאוד (אלא אם מישהו פיזית לא יכול להמשיך) שמעיפים מישהו מלהקה תוך כדי הקלטת אלבום, שלא לדבר על תוך כדי טור. הרבה פעמים מפסיקים טורים בגלל דברים בסגנון, אם זה ממש גרוע.

אבל פה, העדיפו להעיף את אנט באמצע טור ולהביא מחליפה. כאילו יש מאין. אז כל הסיפור הזה, מאוד מעניין מבחינת העיתוי שלו. אני היחיד שזה נראה לו סופר מוזר שבמקרה פלור היתה שם והיתה זמינה לבוא מעכשיו לעכשיו לטור בארה"ב?
 

shirlapes

New member
פספסת כמה דברים בדרך:

הם תיאמו עם פלור כבר מראש לבוא ולהחליף את אנט בנובמבר/דצמבר. סיבוב ההופעות אמור להסתיים ב...פברואר?
בנוסף, חוץ מהבעיות שכנראה שהיו בתוך הלהקה, הבנתי שהמצב של אנט היה יותר גרוע מ"כולה שפעת". אנשים בפורום הרשמי דיברו על ציסטה בכבד.
למה הם בכל זאת החליטו להמשיך את הטור? לא ידוע. אבל כן נתקלתי בראיון שבו תואומאס ציין שהוא כמעט משכן את הבית שלו לטובת הסרט.
למה הלהקה ואנט לא יכלו לחכות עם הפרישה עד פברואר? גם לא ידוע...

אגב, הולכות ומתחזקות העדויות מאותה הופעה עם אליז ואליסה, שהיה מדובר בהצבעה של הקהל על האם לבטל את ההופעה או לנגן בכל זאת עם שתי מחליפות. זאת לאחר שהמצב של אנט לא היה ברור ממש עד הדקה ה-90.
 

shirlapes

New member
ועוד משהו


בעבר, כשאנט או טאריה נהיו חולות, הלהקה כן ביטלה הופעות וקבעה אותן מחדש במועד אחר.
זה קרה כמה פעמים בטור של DPP.
 

היויו

New member
הסרט הזה היה אחת הטעויות הגדולות שלהם

שגעון גדלות אני מניח.
אני מניח גם שיתר חברי הלהקה פחות הסכימו לשים את כספם על קרן הצבי. הרי ברור שהסרט הזה לא יכניס להם כסף. אז בשביל מה זה טוב? בשביל לאמר "גם את זה עשינו"? או כדי שיהיה סרט שבשבילו מוציאים אלבום שהוא בעצם "סאונדטרק".
 
בשביל האומנות?


אולי זה היה משהו שתואומס ממש רצה שיקרה (אולי גם שאר הלהקה אבל פחות חח), והוא היה מוכן לתת את הכל כדי שזה יקרה. להגשים חלום כזה. או משהו.
 

היויו

New member
זה בדיוק מה שאמרתי

הוא רצה לעשות כדי שיוכל לאמר "עשיתי את זה".
אבל אין פה שום ערך אמיתי.
 

shirlapes

New member
שמע, זה דיי היה מתבקש אחרי וואנס ו-דפפ.

מבחינה מוסיקלית, כמובן.
הוא שיחק בב"כאילו" בשני אלבומים, רצה להתנסות בדבר האמיתי לפני שהוא עובר הלאה. כמעט כל שיר בשני האלבומים הללו נכתב בצורת חשיבה של פס-קול ולא בצורת חשיבה קלאסית רגילה (דוגמה אחת: בווישמאסטר יש לך השענות על מלודיות, ב-דפפ זה על הרמוניות).
ברור לכולנו שזו הרפתקאה כלכלית, בלשון המעטה, אבל מבחינה אומנותית - אפשר להבין אותו. זה לאו דווקא מצביע על שגעון גדלות. זה גם יכול להצביע על משהו מאד אותנטי מבחינתם. ...כמובן שאני לא אומרת שזה X או Y בוודאות. קצת הזנחתי את הקשר העמוק שלי עם יוקה.
 

shirlapes

New member
(אה, בעצם דוגמה לא טובה)

ישנם מלחינים לסרטים שחושבים יותר מלודית מהרמונית, כמו ג'ון וויליאמס
אבל ההרמוניה עדין מאד חשובה לסרטים. המלודיה עלולה לגנוב את הפוקוס, בעוד שההרמוניה יכולה להעצים את הסצנה בסרט הקולנוע.
בכל מקרה, *אהמ* כן, יש עוד דוגמאות רבות נוספות שמצביעות על החשיבה האחרת של תואומאס בוואנס ו-דפפ.
ומה שחבל הוא שבעבר ביקרו אותו (גם פה
) על זה שהמלודיות הן לכאורה פשוטות יותר, אבל אין להם מושג שזה הרבה יותר קשה לכתוב הרמוניות או להשתמש בזו ו/או בזו (או שתיהן ביחד) כדי להעצים את הרגע. זה כ"כ הרבה יותר מעבר ל"הרבה נגנים!!! ווליום גבוה!!! אעהההה, גרנדיוזיות!!@#%!#%" (אם כי יש מלחינים שכן חושבים בצורה השטחית הזו)
 

היויו

New member
אמממ...

הרבה נגנים!
ווליום גבוה!
גרנדיוזיות!
לא תיארת הרגע את DPP?

בכל אופן , אני מאוד אוהב את וואנס.
ועד כמה שאני מבין שתואומס מתבטא, נראה שיותר ויותר כולם חוץ ממנו "מנגנים" בנייטוויש ולא עושים את נייטוויש
.
חוץ מאשר לתואומס (אולי אפילו לו, אני כבר לא מעודכן) יש פרוייקטים או להקות נוספות, כמו טארוט. השאלה המתבקשת היא- האם הם נותנים לו לעשות מה שבא לו כי יש להם להקות אחרות בהן הם נותנים את הטון?
כי אם כן, זה די עצוב. זה אומר שתואומס הוא בעצם נייטוויש, ולא רק הכותב-מלחין בה (כי בדרך כלל לכולם יש תרומה. תרומה לריפים, למלודיות, לשינויי הקצב) וכל היתר רק מנגנים בה.
 

shirlapes

New member
אממ...לא. יש שם יותר עומק ממה שאתה חושב


טוב, נו, הייתי צריכה ללכת וללמוד במוסד אקדמי למוסיקה כדי לעלות על זה בעצמי
אבל *אהמ* כן, ב-דפפ יש לא מעט עומק מוסיקלי. פתאום קלטתי כמה שהוא מבריק (הן האדם והן האלבום).

אבל זה מאז ומתמיד היה ככה, שתואומאס = נייטוויש.
...למרות שלפעמים מרקו ואמפו מעלים רעיונות, מלחינים וכו' (למשל, HTH זה לחן של מרקו). יוקה, אאל"ט, לפעמים מביא רעיונות רק לתפקיד שלו לפי מה שקראתי. אבל בסופו של דבר המילה האחרונה היא של תואומאס.
...הוא היה חבר באיזו סופר-גרופ לפני 10 שנים. הוא מתכנן איזה פרוייקט סולו למתישהו, לפי מה שקראתי.
 
למעלה