משהו נחמד שעשיתי

  • פותח הנושא ID3D
  • פורסם בתאריך

ID3D

New member
משהו נחמד שעשיתי

כדאי להחליף למשהו "פליסטקי" או מתכתי יותר נכון?
 

ID3D

New member
עוד זווית

אני מקווה שזה יעלה התמונה (זאת סירה דרך אגב) בכל מקרה איפה אפשר להשיג מנוע רינדור טוב בחינם ומה ההבדלים בין המנוע רינדור הרגיל של מקס?
 

Gorgon

New member
Brazil

http://www.splutterfish.com/sf/b_download.php3 איכות ומהירות.
 

radm

New member
על האופק

גיל 12 הוא נהדר להתחיל בתלת ממד,נחמד הכינוי גוש פוליגונים מעוצבים אתה כמובן ממשיך להתנסות ,ובינתים המלצונת עגל ת´ישרים. המשטח המייצג ים כדאי שיהיה רך וגלי. גם אם זה ים סופר שקט עם קו אופק ישר אין זה לעולם ישר ממש .
 

ID3D

New member
תפרטי קצת יותר בבקשה

שמתי קצת גלים ובאמפ מאפ עם גלים קטנים (קשה לראות אתם בתמונה) ושמתי גם ריפל מודיפר למרות שלא הבנתי מה זה עוזר זה אמור להיות גם בהיר יותר אבל אם אני מתקרב זה נהיה כהה (אולי ברזיל יעשה את זה יותר טוב)
 

radm

New member
תראה,מהזווית בה רונדר הראשון רואים

את המשטח מרובע,אז,ראשית להקפיד על זווית הצילום.לא מומחית בפני שטח של קקרקע ומים,אבל נראה לי שלא מספיק להשתמדש בבאמפ שלא ממש משפיע על המשטח אלא יוצר אשלייה של בליטות ושקעים.מה המשטח שלך(plane,patch,box?)אני הייתי מנסה לקחת patch עם חלוקות(מאפשר גמישות המשטח)ולשחק איתו(כך תוכל גם להכיר את הpatch),מסירה בים הייתי מצפה לתחושה של תנועה ושלא תמוקם ישר כל כך על המשטח,מסביבות הסירה הייתי יוצרת גלים קטנים(אפילו אם אין היא נעה המים נעים בגליותמכסים קלות או כבדות חלק מהדפנות שלה).ויש את השמים שלא משכנעים בריכוז המסויים הזה של העננים,בהבדלי הצבעויות בין השמים לים,בקו הישר כל כך של האופק,לא עסקתי בכך מעולם במקס,אז לא יכולה לתת טיפים בקשר לכך אבל יש את עניין הראות המטשטשת במרחק(חוקי פרספקטיבה עצמים וצבעים נעשים פחות ברורים ככל שהם רחוקים),אולי מישהו שמתמצא יותר יוכל לתת לך טיפים על יצירת אווירה. קצת ערפל וכו´
 

ID3D

New member
שיפורון והתקדמות

טוב אז קודם כל תודה radm הוספתי קצת גלים, הרקע של העננים נראה קצת יותר טוב והטתי את הסירה קצת ימינה אני משתמש בplane (נראה לי הדרך הכי מהירה) אם אתם חושבים שזה מספיק טוב אני רוצה להגיש את זה כעבודה יצירתית בתנ"ך (אנחנו לומדים על ספר יונה, בגלל זה הרעיון על הסירה) המורה ביקש שנצייר משהו או נעשה איזה דגם שקשור לספר יונה והדברים הכי טובים יוצגו בתערוכה או משהו נ.ב. איך אפשר לעשות ברק שיפגע במים ויראה כמה שיותר ריאלסטי (עם ה glow וכל הדברים אני יוכל להסתדר, הבעיה זה הצורה והמיקום והכלי שבו אני משתמש, ואם להשתמש בטקסטורה או לא) נ.ב. 2 תגידו לי מה נראה יותר נורמלי (במטיריאל של הים) בין התמונה הזאת לתמונה הבאה
 

ejay

New member
עצה ראשונית- ותר על ברזיל בשלב זה,

תשאיר את זה לסוף.. לגבי הים- הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להעלות בצורה ניכרת את הרזולוציה של המודל. אני מנחש שאתה משתמש בplane עם noise - תכפיל ואפילו תשלש את מספר הסגמנטים שלו. (נסה לחלופין לשים עליו meshsmooth ). טקסטורה אמינה של מים היא קשה להשגה, אבל יש כמה נקודות מפתח- 1 - מים אינם כחולים. הצבע שלהם הוא תולדה של השתקפות ושבירת אור מהסביבה שלהם (קרקעית הים במים רדודים, והשמיים). 2- מים הם חומר מבריק ומשקף - כלומר הם מחזירים אור כמעט כמו ראי- שים מפת raytrace בסלוט הreflection של החומר, ותן לה ערך גבוה (80-90 אחוזים) כדי להשיג מראה ריאליסטי יותר- השתמש במפת falloff בסלוט הreflection , ובצבע הלבן שבתוכה שים את מפת הraytrace . זה מדמה את האופן בו ההשתקפות נעשית שקופה יותר כשזוית ההתבוננות במים נוטה לכיוון האנכי. 3- אם אתה עובד על תמונה בודדת, אתה יכול להשתמש בטקסטורה שתדמה קצף לבן סביב התיבה ובאיזורי השיא של הגלים, זה יכול להוסיף עניין וריאליזם. לגבי התיבה עצמה- אין דרך עדינה לומר את זה- היא זקוקה לשיפוץ מסיבי. הצורה לא ברורה ומאד מצולעת, והטקסטורה בסיסית מדי. נסה לצייר כמה סקיצות לפני שאתה ניגש לעבודת המידול- ודא שאתה מבין את הצורה שאתה מעוניין ליצור, ואת האופן בו היא בנויה. - נסה לחפש מודלים מוכנים באתרים כמו 3dcafe.com, אולי תאתר משהו שיתאים לך.
 

radm

New member
יותר טוב,אבל בוא נודה שזה לא

ממש ים.זה איור של ים מה שיכול להיות מצויין אם תשתמש בזה כסגנון לעבודה .מתכוונת שתלת לא חייב להיות ריאליסטי.יש לך תנועה בים (אבל הייתי מרככת קצת את השפיצים של הגלים,לפחות לחלקם),וטוב שהטית מעט את הסירה אבל הוא לא מעביר תחושה של מימיות,לא עשיתי ים מעודי אבל הייתי שמה חומר שהוא raytrace,וסתם רעיון שעלה לי עכשיו ויכול להיות לא מוצלח אבל אפשר לנסות לשים שכבה נוספת של מים כשהעליונה עם שקיפות קלה,)שים לב שהטקסטורה "נמרחת" על פני הפוליגונים, נמתחת. יש את הטקסטור הפרוצדורלי שאני לא התנסיתי בו ממש,אבל הוא מאפשר טקסטור לעומק(לא כמו תמונה שהיא דו מימדית),ואז הייתי מנסה ליצור ים עם אובייקט אחר. כמו שאתה רואה עצות בדוקות אין לי אז עוצרת כאן,ורק אומרת שלדעתי,אם אתה הולך על סגנון ציורי, כמו בערך שיש בעבודה שלך,כדאי שגם השמיים יהיו חלק מהסגנון(תוכל לצייר אותם,להוסיף עננים כאובייקטים וכו´),אבל פתאום אני רואה שאתה רוצה ריאליזם,ואפילו ברק.מישהו פה מהמתמצאים באפקטים אולי יוכל לעזור?
 

ID3D

New member
לא דווקא ריאליזם

קודם כל תודה radm את היחידה שנותנת לי טיפים לבינתיים (נעלבתי) אני לא הבנתי חצי מהדברים שכתבת אבל אם אני יעבור אחד אחד וינסה לעשות במקס אני יצליח. אני לא דווקא רוצה ריאליזם, אני רוצה שזה יהיה בין סצינה כהה לסצינה זוהרת כזאת, משהו תנכ"י משהו אלוהי כזה (והסערה שה´ עושה בים, זה איפה שהברק נכנס, ספר יונה אם שכחתם). אני רוצה שזה יהיה יוצא דופן. כאילו פילים מעופפים זה עוד נורמלי בקולנוע, אני רוצה לעשות כאילו סרט עם פיל שצולל. (אני לא באמת עושה מזה סרט, רק אם יצא לי משהו יפה בסוף שמגיע לו אנימציה)
 

eldarinn

New member
טוב...

ובכן לעניות דעתי הראשון משני השיפורים יותר מוצלח בתור התחלה. לגבי התמונה בכלליות הערה - הכל נ-ו-ר-א מטושטש ואני מניח שזה דוקא לא בכוונה. הספינה נראית קצת כמו נעל הולנדית פתוחה (NO OFFENSE!) לדעתי יש מקום למפרש בצבע בהיר כלומר כמעט לבן ללא החזרי אוק עם מפת קימוט עדינה. לגבי המים הולך שוב בכיוון של RADM - חייב השתקפות של לפחות 20%, רצוי גם לתת עומק ע"י "סגירת" חומר המים עם תחתית עמוקה בעלת אותו החומר (נותן נפח פנימי של מים ולא נראה סתם כ"שקף" מטוקסטר. בהצלחה!
 
למעלה