the writer
New member
משהו על חולית
יוצא לי לכתוב עבודה באוניברסיטה על חולית, או ליתר דיוק על הקשר בין ``הנסיך`` של מקיאוולי, שנכתב ב1513 ובין ``חולית``. אני עדיין במהלך הכתיבה אבל עד כה זיהיתי מספר רב של קשרים בין שתי היצירות, בעיקר מבחינת היחסים בין בולטים ונשלטים, בתי אצולה, רמה מוסרית אליה נדרשים שליטים ועניינים אחרים. ההודעה הזו היא בקשר לדיון שהיה בפורום הזה בספטמבר לגבי חולית - מלבד תפיסת הזמן מוצגת בסדרה הזו תפיסנה מאוד מעניינת של דת - אחד המרכיבים החשובים בחיים האוניבסרלים של כולנו, בין אם אנו מאמינים או לאו ואיך דתות יכולות להתפתח - האיסלם, היהדות והנצרות - האיסלאם הם הטלילאסו אך גם הדררים עצמם שמשתמשים בביטויים מהאסלאם, היהדות - אותם יהודים המופיעים באח המספרי ההמשך ובנות גשרית שלקחו את מושג הנזירות רחוק מאוד. לכן יש כאלה שחשובים שהספר משעמם ויש כאלה שחשושבים שהוא מלא מדי. זה מה שיפה כשבוראים עולם דימיוני המבוסס על עולמנו - אפשר לעשות פרשנות חפשית וליצור עולם כמעט חדש לגמרי המוכר לנו קצת.
יוצא לי לכתוב עבודה באוניברסיטה על חולית, או ליתר דיוק על הקשר בין ``הנסיך`` של מקיאוולי, שנכתב ב1513 ובין ``חולית``. אני עדיין במהלך הכתיבה אבל עד כה זיהיתי מספר רב של קשרים בין שתי היצירות, בעיקר מבחינת היחסים בין בולטים ונשלטים, בתי אצולה, רמה מוסרית אליה נדרשים שליטים ועניינים אחרים. ההודעה הזו היא בקשר לדיון שהיה בפורום הזה בספטמבר לגבי חולית - מלבד תפיסת הזמן מוצגת בסדרה הזו תפיסנה מאוד מעניינת של דת - אחד המרכיבים החשובים בחיים האוניבסרלים של כולנו, בין אם אנו מאמינים או לאו ואיך דתות יכולות להתפתח - האיסלם, היהדות והנצרות - האיסלאם הם הטלילאסו אך גם הדררים עצמם שמשתמשים בביטויים מהאסלאם, היהדות - אותם יהודים המופיעים באח המספרי ההמשך ובנות גשרית שלקחו את מושג הנזירות רחוק מאוד. לכן יש כאלה שחשובים שהספר משעמם ויש כאלה שחשושבים שהוא מלא מדי. זה מה שיפה כשבוראים עולם דימיוני המבוסס על עולמנו - אפשר לעשות פרשנות חפשית וליצור עולם כמעט חדש לגמרי המוכר לנו קצת.