אולי.
למעשה קבוצות שונות בנצרות מתייחסות אל מנהג זה בדרכים שונות לחלוטין. החל מהחלפת הלחם והיין (מזון נפוץ בארץ ישראל של אז) במוצרי מזון מקומיים (בטטה ודבש בזאיר, למשל) וכלה בצורת הטקס ובהתייחסות אליו. כנסיות מסוימות מקיימות טקס מפואר כעדות לנוכחות אלוהית בטקס, ואחרות מקיימות טקס פשוט כדי לסמל את הפשטות של הסעודה המקורית, וכדומה. יש מקומות שבשעת הטקס עומדים, יש שעושים זאת בכריעה, ויש שיושבים כפי שהיה בסעודה המקורית. וכמובן שקיימים בטקס שינויים נוספים בכנסיות שונות. ההתייחסות לטקס משתנה גם היא אצל קהילות שונות - התייחסות כאל בשרו ודמו האמיתי של ישוע הנוכח באופן מסויים בטקס, כאל קרבן שנועד לטהר מחטאים (כמו מותו של ישוע הנוצרי), או כאל סתם טקס שנועד לזכר הקרבתו של ישוע. ועוד התייחסויות שונות. ---- באופן כללי קיימים תמיד פרשנויות רבות שונות לחלוטין לטקסים דתיים ולתיאולוגיות שונות. כל פרשנות נובעת בדרך כלל מהשקפה כוללנית מסויימת ולכן תמיד יש בה יותר מאשר נראה לעין. מסיבה זו קשה לומר שפרשנות אחת עדיפה על רעותיה, אך ניתן להתייחס אל ההשקפה הכוללנית שבעקבותיה ניתנה הפרשנות הספציפית. אפשר גם ללכת אז אחורה אל שורשי כל העניין, ולפעמים לגלות שכל הנושא בנוי על אויר, או שמדובר בדבר רחב הרבה יותר ממה שהיה נראה מלכתחילה.