משהו קרא את

hitchkok

New member
משהו קרא את

"פירמידות"? הספר הראשון שקראתי (ובין היותר טובים מאלה שקראתי(שזה לא הרבה)). זה הספר על הנסיך שלומד להיות מתנקש, למי שלא זוכר
 

Cruvi7

New member
ברור, ספר מעולה

אחד הספרים היותר טובים של פראצ´ט, למרות שאין בו את ההווי הרגיל של טרי, הוא אחד הממש פילוסופיים שלו. ע"ע פירמידות ולולאות זמן.
 

DviRincewind

New member
גם אני חושב

למרות שהוא, יחד עם כל ה-9 ספרים הראשונים בערך, שונים מהאחרים. פחות פארודיים ויותר מה שנקרא פנטזיה טהורה ואפוקליפסות למיניהן.
 
כשטרי פראצ´ט קיבל אורגזמה.

אך אלוהים, אני חולה על הספר הזה!!! כמה צחקתי שקראתי אותו, זה נתן לי הרבה הרבה חומר למחשבה ! לדעתי זהו ספר השיא של טרי בו הפילוסופיות של האדם הנערץ הזה מגיעה אל שיאה! אחחח אלוהים, איזה ספר גדול זה היה, ולחשוב שאחרי צבע הכשף חשבתי שאין ספר יותר טוב מזה.
 

Soul Cake Duck

New member
"פנטזיה טהורה"?

אין דבר כזה אצל פראצ´ט, אם שואלים אותי (ואל תענה שלא שאלו אותי, שמתי לב). אם לא הייתי שרוף של ספרי פנטזיה הייתי אומר ששיוכו של פראצ´ט לז´אנר הזה הוא בגדר עלבון לסופר. הספרים שלו תמיד היו פארודיה על עולם הפנטזיה באותה מידה כמו על העולם האמיתי, ולא תמיד קל להבחין באיזה מהם הוא משתמש כדי לשים ללעג את השני. בעצם, ז´אנר פילוסופי-הומוריסטי, אם אפשר להגדיר ז´אנר כזה (וכנראה שאי-אפשר).
 

DviRincewind

New member
האמת שאתה צודק...

לא ניסחתי את עצמי נכון... בספרים היותר מתקדמים אפשר לשים לב למין פארודיה על העולם המציאותי שמהווה חוט שדרה של הספר. הספרים הראשונים יותר עוסקים בתופעות שונות ומשונות של הדיסק, בעיקר באפוקליפסות. לא ככה?
 

Cruvi7

New member
למעשה...

רוב הספרים הראשונים אכן אפוקלפטיים, אך יש בהם פרודיה רצינית לא רק על פנטזיה, אלא גם על העולם האמיתי. יש ספר שנקרא אגדות, ויש בו כל מיני סיפורי פנטזיה של כל מיני סופרים, כולל פראצ,ט. שם מחלקים את הספרים לסריות: סתמרוח, סבתא שעווה(ככה זה בעברית?), וכו´. שווה לדעת.
 

arifell

New member
מה זאת אומרת "עולם הפנטזיה"

פראטצ´ט משוייך לפנטזיה מטבע הגדרתה אתה מוזמן לשאול בפורום מד"ב ופנטזיה
 

Soul Cake Duck

New member
זו פנטזיה "אחרת".

אני טוען שהשיוך שלו לז´אנר הפנטזיה הוא אולי נכון (כפי שאמרתי, כנראה שלא ניתן להגדיר כז´אנר את הכתיבה ההומוריסטית-פילוסופית-בדיונית שפראצ´ט משתמש בה), אבל פראצ´ט ממוקם היטב בשולי ז´אנר הפנטזיה. אם לפנטזיה יש מיינסטרים, פראצ´ט הוא אלטרנטיבי. זה מה שאני אומר, למרות שאני לא יכול למתוח את הנקודה ולהגיד שהוא בכלל לא משתייך לז´אנר פנטזיה. מספיק טוב?
 

arifell

New member
לא מספיק טוב

כל ספרות הפנטזיה היא ספרות אלטרנטיבית, אין כזה דבר פנטזיה טהורה, זה לא ז´אנר ספציפי. יש לנו את הספרות המציאותית והמציאותית לכאורה יש מד"ב- שזו ספרות שמתיימת בעולם שונה משלנו (בדרך כלל בזמן שונה) שהחוקים הפיזיקליים שלו מאד ברורים ודומים לשלנו. יש פנטזיה- ספרות המתרחשת בעולם בו החוקים הפיזיקליים לא ברורים או שלא ניתנים למודל מתימטי. לכן עולם הדיסק הוא פנטזיה (גם המדריך לטרמפיסט בגלקסיה, אבל זה כבר לפורום אחר) ניתן לומר ש"פנטזיה" מתאר את כל הספרות הבדיונית (לא ביוגרפיות וספרי הסטוריה וכד´) אבל מבחינתי פנטזיה (עם מד"ב ביחד- יש שיגידו שמד"ב מוכל בפנטזיה) היא כל השאר (בצירוף עם אפס) ולכן היא מהווה מרחב משלה. להגיד שטרי פראטצ´ט נמצא בשולי הפנטזיה זה כמו להגיד שהוא נמצא בקצה המעגל
 
למעלה