אותות קריאה
אז ככה: א. האות הראשונה או מספר ואות: מדינה D לגרמניה, G לבריטנה, N לארה"ב, 4X לישראל וכו'. ה"קו" אינו חיוני למרות שהוא קיים ב 4X וב D אבל לא בארה"ב. ב. ל FAA האמריקאי יש הגדרה שהולכת בערך כך: 12345X או 123XY או 1XYZ כאשר XYZ הן אותיות, 123 הוא מספר עם עד 3 ספרות. דוגמא למטוסים שהיו ברשותי: 9JX 230X 6082E ג. לישראלים יש "מחברת הקצאת אותיות" ובמחברת יש דף לכל "קבוצה" כל למשל (Z היא האות המתחלפת) 4X-BZZ כאשר ZZ הן אותות קריאה, זה מסוקים 4X-AZZ היה אמור להיות פייפר, 4X-CZZ היה אמור להיות "ססנה" 4X-CYZ היה אמור להיות "אוירובטי" 4X-OZZ מיועד למטוסי חובבים בעתיד 4X-HZZ אז"מ 4X-CXZ שיכנעתי לאפשר "אוירובטי" גם כן. נדמה לי שיש גם קוד למטוסים גדולים (אלעל וכו') ו/או ש 4X-B נועד גם לבואינג וגם ל BELL ... בפועל יש "ברדק" כי בכל מיני מיקרים המנהל "הסכים" לתת אותיות אחרות מהכללים. כאמור זאת רק מחברת (ראיתי בעיינים. ישנה מאד!) - אין מערכת מחשב המאפשרת לוודא אם אות קריאה "תפוס" וגם אין שום סיבה לאשר או לסרב לאות קריאה מסוים. בארה"ב גם אפשר לשנות את אות הקריאה מתי שמשחשק, תמורת תשלום סמלי של 15 דולר בערך...