משהו שונה שכרגע שמעתי בחדשות

לב אם

New member
משהו שונה שכרגע שמעתי בחדשות

"ילדה בת 6 לא התקבלה לבית ספר כי לבושה של האם לא היה מספיק צנוע בעיני הנהלת בית הספר (לא בית ספר דתי)" מתחבר לדיון שלנו על חשיבות החינוך. מה הנזק שילדה כזו אוספת לה בעקבות הדחיה של המערכת? מה בכלל אפשר לעשות בתגובה לארוע כזה? שמעתי ברדיו. אם אוכל להכנס למחשב בהמשך היום, מאוחר יותר אחפש לינק לאתרי החדשות
 

גן חיות

New member
אני לא שמעתי את הפרטים

ולכן לא יודעת ממש במה מדובר. אבל זה הזכיר לי מקרה שהיה בבית-ספר בו עבדתי. שלושה ילדים להורים גרושים. בעיות התנהגותיות ולימודיות. האמא עובדת שעות ארוכות מחוץ לבית. האבא "משחק" עם המזונות והביקורים. ברור שקשה להם והם צריכים את כל התמיכה. אני זוכרת שהאמא הוזמנה לשיחה אצל המנהל. היא הגיעה לבושה בשורטס מאד מאד קצרים(בקושי כיסו את התחתונים), גופיה ללא חזיה ויחפה. יש לה המון קעקועים בחלקי גוף שונים וחלק ניכר מהם היו בטווח ראייה לאור הלבוש הלא-צנוע שלה. היא התיישבה על השולחן של המנהל.... מעבר לזה שדעתו של המנהל אחרי זה היה שהילדים מסכנים כי הם אצלה, כל הצוות היה מזועזע מההופעה שלה. כל הזמן חזרו משפטים כמו:"מסכנים הילדים" "איזה חינוך היא יכולה לתת להם" "עכשו ברור למה הם מוזנחים". האמא הזאת היא היום חברה שלי במסגרת אחרת לגמרי. שם היא מופיעה "לבושה". שם היא בעלת תפקידים ונחשבת כאדם חשוב ומכובד. ובכל זאת - יש לה "קטעים" עם בני זוג שהיא נמרחת עליהם בפומבי, ליד הילדים. אין לי מושג איך הילדים מרגישים, איך הם קולטים את העניינים האלו. קשה לקבוע אם זה "רק" עניין של חינוך וסגנון חיים או שהילדים עלולים להינזק ממה שהם רואים אצל אמם. אין לי פה תשובות. רק שאלות.
 

לב אם

New member
אני דוקא התייחסתי לנזק לילדים מצד

מערכת החינוך שמשדרת להם שהם נחותים, אבל את צודקת בכך שמערכת החינוך רק משקפת את מערכת הערכים של הסביבה, וגם אם אותו מנהל הבליג, נהג עם האמא בנועם הליכות, ולא רמז שום רמז לילדים, עדיין הם יקבלו את המסרים של דעת הסביבה על אמם בצורה הבוטה ביותר מכל מיני גורמים אחרים - החל מהילדים האחרים, המשך בשכנים וסתם "נשמות טובות", וכלה במסרים המוסווים ומבטים עקומים של מי שאינו אומר דבר בקול רם. לגבי אותה אם, קשה לשפוט. יתכן שהיא גדלה בתרבות של "חופש ואהבה" ובמסגרת הבית שלה, הדברים ברורים ואינם מזיקים, אך במגע עם העולם החיצון עובר מסר שגוי. זה כבר קרה לא פעם ...
 

גן חיות

New member
אין לך מושג כמה נזק המערכת עושה

כמי שבתוך המערכת, אני נתקלת לא פעם במקרים שמשגעים אותי. יש למשל חוק, שחוקק כדי להגן על ילדי עולים, שילד שלא מתפקד ברמת הכיתה, נותנים לו שלוש שנים בלי הפניות לפסיכולוגים וכו'. לכן הוא גם לא יכול לקבל עזרה במסגרת סל שילוב - זאת אומרת לשבת בכיתה רגילה ולצאת למורה לחינוך מיוחד לכמה שעות. שעות אולפן כמעט לא קיימות. בקיצור, לא אחת, קרה שקיבלתי למסגרת שילוב, ילד בכיתה ה או ו שעלה לארץ בכיתה א או ב. הוא לא למד את השפה ולא את הקריאה. לא תפקד כתלמיד אבל רק בגיל גדול יחסית הופנה לאבחונים ולשילוב. ילד שמגיע לכיתה ה או ו ומרגיש "טמבל ודפוק" גם אם מתקדם יפה(תלמיד אחד סגר כמעט שלוש שנות פערים בשנה )- הוא עדיין רחוק מהמקום שהוא אמור להיות , ואין לו הרבה סיכויי הצלחה בחטיבת הביניים. יש גם את כל הילדים עם אבונים שמגיעים להם התאמות, והמורים לא נותנים , או נותנים ואז מורידים על זה ניקוד , או נותנים התאמות ליד כל הכיתה או בעצבים והילד לא מצליח. ויש את כל אלה ש"משולבים" ולחץ של המערכת לא להעביר לוועדות השמה וכיתות קטנות. אני חינכתי פעם כיתה של כיתות ה-ו חינוך מיוחד. חלק היו וותיקים בכיתה ויכלתי לשלבם החוצה לכיתות הרגילות כי הם כל-כך התקדמו. חלק הגיעו רק בכיתות אלו לכיתת חינוך מיוחד. דימוי עצמי מתחת לרצפה. מוטיבציה שואפת לכלום - ואין לך מספיק שנים לסגור את הפערים שצברו. זה להרוס לילדים את החיים ואת הנשמה ואת הסיכויים בגלל אידיאולוגיה. ופעם לימדתי בחטיבת הביניים, קבוצה של תגבור אנגלית . שלושה ילדים שהוצאו מכיתת תגבור אנגלית אלי במיוחד. כיתה ז. לא רצו לעשות כלום. כל הזמן הפריעו. יום אחד התפרצתי ואמרתי למפריען ביותר:" עזוב ציון. מה שתלמד ממני יהיה שלך לתמיד. תנצל את השיעורים האלה כמה שאפשר ותיקח מפה כמה שיותר!" התלמיד - שכנראה קלט שבאמת אכפת לי, ענה לי כך:" אל תתרגשי מורה. נשארתי כיתה שלוש פעמים. אני מחכה רק לסוף השנה, אז אני בן 16 ואני עוזב את הבית-ספר. אני לא יכול ללמוד. אני אלך לעבוד בשוק או בסבלות. לא כדאי לך להתאמץ. אני לא יכול ללמוד." איפה היתה המערכת כל השנים?? ולגבי דימוי ומסר שילד נחות: ילדה שהוריה מוכרים בשוק ומתפרנסים בכבוד(מרוויחים דווקא יותר ממני) שומעת מורה צועקת על הכיתה:"למה אתה צועקים? מה זה פה? שוק?" מה זה אומר לה על הוריה??? ילד מפריען שמבלה את רוב זמנו מחוץ לכיתה. במקרה הטוב עוזר לאב הבית ומעביר הודעות למורים. במקרה הרע, סתם מסתובב. מה המסר שהוא מקבל ?? ילד בבית-ספר שמוגדר "אוכלוסיה קשה" - לא מרגיש את יחס המורים??? ילדה של אמא חד-הורית מרצון, ששומעת שמחר טיול "אבות יולדים". ילד שאל מה איתה? מורה עונה:"היא מסכנה, אין לה אבא." ילד שאמו נפטרה. כל הזמן שומע על "יום האם" ו"מתנות לאמא" במה שמוגדר "יום המשפחה." היועצת והמחנכות של שני אחים כל הזמן מזכירות - לא להדגיש רק את האמא , במיוחד בגלל אותם שניים. כל שנה, מי שמכינה את הטקס ואת הפעילויות "לא ידעה". ילד שאמו נטשה בהיותו צעיר. חזר מהגן עם מתנה ל"הורים" ופתק שבו כתוב "לאמא ולאבא...." ילד שהגיע לכיתת תגבור אנגלית בכיתה ח. במבחן ראשון בתגבור קבל ציון 3 מתוך 100. מסתבר שגם לא קורא וכותב בעברית. מפריע לכולם. מבריז משיעורים. מעשן. חשד לשימוש בסמים ועבריינות. לקח לי חודש לשכנע אותו לדבר איתי. שכנעתי אותו שהוא יעבוד בשיטה שונה מכל הכיתה. הכנתי לו דפים מיוחדים בשיטה שהתאימה לו. המבחן ובחנים שלו היו באותו יום עם כולם אבל לפי החומר שלו. קבל 70 מתוך 100.. הרכזת קבעה שציון מחצית צריך לשקף את האמת. ממוצע של 3 ו-75 זה 39. בתעודה היה כתוב 40. התלמיד הזה אמר לי:" אם זה מה שאת נותנת לי אחרי שעבדתי "בשבילך" וקיבלתי ציון 70, אני לא לומד אצלך יותר. ...גם אצלי חזר להבריז. בסוף שנה קבל 0 עגול בכל המקצועות. העיקר שהרכזת התעקשה על "ציון משקף". כל אלו מקרים מניסיוני האישי. תכפילי במספר המורים בארץ. המחשבה מזעזעת.
 

לב אם

New member
למרות כל הדוגמאות שאני מכירה

מנסיוני האישי. הדוגמאות שלך מזעזעות ומקפיצות. לגבי הציונים - כל השנים אני טוענת כנגד המחנכים של ילדי שזהו בית ספר היחיד שבו מדכאים את התלמיד ששגה או נחלש פעם, בעוד שבכל שאר בתי הספר דוחפים ומנסים לקדם - צר לי לראות שטעיתי והם לא היחידים
 

גן חיות

New member
אין לי פה מטרה לצאת נגד מערכת החינו

אבל יש הרבה מאד דברים שצריכים תיקון. כאמא , זה מקפיץ ומקומם. כמורה שמאד אכפת לה מתלמידיה - זה מקפיץ, מקומם, מרגיז, מייאש..... כמעט כל המלים השליליות שאפשר למצוא. אבל לא לשכוח - יש גם הרבה מאד מורים טובים, ויועצים טובים ומנהלים טובים. צריך הרבה מזל "ליפול" במקום הנכון. אם אני מסתכלת על הילדים האישיים שלי, שלמדו בשלושה בתי-ספר,שניהם באותם שלושה בתי-ספר ובאותה תקופה: לבן היו מחנכות נהדרות. ברוב המקרים, הם המשכיות.לבת היתה מחנכת נפלאה בכיתה א ושוב בכיתה ד. פרט לא-ב, לא היתה המשכיות וכל שנה המחנכים התחלפו. אצלה , לפחות שתי מורות היו כל-כך גרועות שטרחתי להתלונן עליהן.(אחת , בכיתה ג, סיפרה לילדים את כל התוכניות לחתונה שלה, הענישה בצורה פוגענית, שיבחה טובים בצורה בפגע ביחסי החברות בכיתה, ולא לימדה כראוי. השנייה, בכיתה ז, לא שלטה בכיתה ובאחד הימים סיפרה להם שבתחילת שנת הלימודים היא היתה והריון ובגלל שהם הרגיזו אותה וגרמו לה לצעוק עליהם, היתה לה הפלה. חלק מהילדים סבלו מסיוטים ומלמלו בשינה "הרגתי תינוק" חלק כתבו למורה מכתב התנצלות והבעת סליחה על המעשה הנורא שהם עשו. לכולם היו רגשות אשם. המורה הכחישה. ) והמורים הטובים - לא יכולים לעשות הרבה למנוע את הדברים האלו. היית חושבת שכן, אבל זה לא כך בכלל.
 

לב אם

New member
בודאי שלא

מרגישים שזו זעקה מלב אוהב וכואב
 

אמא

New member
"כל עכבה לטובה"

(ואני שמחה שהכרתי את הפורום...) עדיף דחיה אחת מלהשאר 8 שנים במקום שבו ילעגו לך, וגרוע מזה - יחנכו אותך להאמין בזה שהלבוש עושה את האדמ(ת). אני הייתי ממהרת לפרסם את המקרה כדי ללמד את הילדה שלא שותקים על עוול, ורצה איתה לבית ספר אמיתי.
 

smagi

New member
אני מכירה מקרה דומה

באופן אישי! הבת שלי היתה במסגרת ממלכתית דתית בגנים והיתה לה חברה שעלתה מהגן הדתי למסגרת של בית ספר ממלכתי דתי. מכיוון שבבית הם היו שומרי מסורת ולא דתיים, המורים והתלמידים פשוט נידו את אותה ילדה, היו מביישים אותה לפני כל הכיתה שהיא נוסעת בשבת, והיא לובשת חצאיות קצרות. בקיצור אחרי שנה האמא של אותה ילדה העבירה אותה לביס' חילוני אבל השנה הזאת עדיין השאירה את אותותיה, הילדה מפחדת להתחבר עם ילדים כדי שלא יפגעו בה, ורוב הזמן היא מסתובבת עם אחותה שקטנה ממנה בשנתיים ועם החברות של אחותה.
 
למעלה