משהו שחשוב לי לומר

משהו שחשוב לי לומר

חברים יקרים! ביום הזה, בשעות הקשות האלו שעוברות על עם ישראל בכלל, והירושלמים היקרים בפרט שעומדים בגבורה בנסיון הקשה של פיגועים ותופת, חשוב לי לומר משהו שאני מרגישה שיתאים ליום הזה, ולתחושות שפוקודות אותי בתור אזרחית המדינה, ובתור יהודיה:אני מביעה את הערכתי לאנשי זק"א הנפלאים שעושים את עבודת הקודש הקשה שאנחנו רגילים לראות בטלוויזיה ובאמצעי התקשורת האחרים. אני מצדיעה ליו"ר האירגון יהודה משי זהב שעומד בראש אירגון חשוב כל-כך לעם ישראל ולאחדותו, אבל מצד שני חבל לי שאחדות העם מתגלה רק בזמנים קשים כמו שאנחנו עוברים עכשיו, מפה אני יוצאת בקריאה:בואו נעזוב את כל המחלוקות בצד, ונקבל כל יהודי באשר הוא יהודי ללא קשר לאמונתו הדתית, שהרי בסופו של דבר כולנו יהודים, וזה מה שהכי חשוב. אני רוצה לומר עוד שלמרות היותי חילונית, אני מאוד אוהבת לפתוח את ספר הספרים, הלא הוא התנ"ך, וללמוד תורה בעזרת הרבנים דוד יצחק גרוסמן ומרדכי אלון, ששיעוריהם משודרים בטלוויזיה. ליאת.
 

blablash

New member
אני מחזיק את עצמי לא להגיד משהו

ב"ה שאח"כ אני אתחרט עליו...
 

minzly

New member
היא צודקת!

רק באהבה נוכל להתאחד זה עם זה ולהיות עם מאוחד באמת. יהודי הוא יהודי, ורק אם נתאחד נוכל לחלוק באמת השקפות עולם, כי לא הרבה מידע על הדת זורם אל החילונים בעם ישראל, שחלק רב מהם מאמינים בקב"ה, רק לא באמת יודעים ומכירים מהי הדת היהודית ומהם הטעמים האמיתיים של המצוות. וגם אם אינם מעוניינים לשמור מצוות? למה שלא נקבל זה את זה באהבה, למען ה', ולאט לאט נתאחד באהבה וברצון טוב? הלא זה מה שיחזיר הרבה חילונים שרוצים לחזור בתשובה, רק לא יודעים את האמת על הדת? על כולנו לחזק את הקשר עם ארץ ישראל ועם עם ישראל, לבוא ליהודי ולהגיד לו מילה טובה, ומי שבאמת מעוניין בעם ירא שמיים יקדש את שם ה' וילמד טוב להסביר את דתו לאחר, כדי שמי שלא כל כך בעניינים באמת ירגיש זיקה ואהבה לתורת ישראל ומצוותיה. ה' ייתן לנו כוח, וייסלק שנאת חינם מלפנינו אמן.
 
ברוכים הבאים למועדון המדקלמים

אני מוכרח לציין שבקרב החילונים אכן קיימת בורות בכל הקשור לדת ישראל, אולם בקרב הציבור החרדי - מדובר בבערות של ממש. אפשר לשבת שעות על גבי שעות ולהתפלפל בסוגיות "מהותיות" כמו "שור שנגח" וכיו"ב ועם זאת להשאר בור מוחלט בכל מה שקשור לערכים שעומדים בבסיסה של אותה סוגיה. הרי ההתעלמות מכל מה שמוגדר - בלגלוג מתנשא המחפה על בורות מביכה -כ"פילוסופיה של היהדות", הופכת את דת ישראל לקובץ חוקים קר ומנוכר שאין לו שום יתרון על פני קודים משפטיים נוספים. כמי שגדל בקרב הציבור החרדי (ודווקא במוסדות החינוך היותר אליטיסטיים שלו), אני יכול לקבוע בוודאות שרק "יחידי סגולה" מסוגלים להבדיל בין עיקר אמונה אחד למשנהו. הרוב הגדול אמנם יודע לדקלם כמה אמירות סתמיות אודות מעמד הר סיני (שש מאות אלף איש לא משקרים בלה בלה בלה וכהנה וכהנה. נשמע מוכר?) ואמונת חכמים, אולם כשהוא עומד למבחן, בסופו של דבר הוא יאלץ להתלות באילנות גבוהים ולהודות שהוא מקבל את הדברים כהלכה למשה מסיני ואיננו מנסה כלל לבחון אותם לעומק ולהעמידם במבחן המקורות. האינטרנט, כמו שאר אמצעי התקשורת, לא מאיר פנים לאנשים המבקשים לנהל דיון מעמיק ("בית מדרש וירטואלי") ויסודי בבעיות העומדות ברומו של העולם היהודי (והעולם בכלל...), כך שאאלץ להסתפק בשורות ספורות - אם כי מדובר במועט המכיל את המרובה. לית מאן דפליג (על כל פנים בתלמוד הבבלי המצוי בידי) שכאשר התורה מפרשת טעם במצוה מסויימת, המצוה איננה תקפה כאשר הטעם איננו רלוונטי. לא נחלקו חכמים אלא כאשר התורה סתמה ולא פירשה ויש לדון האם אנו בכוחות עצמנו צריכים להציע למצוה טעמים אם לאו. [גבי י"ח נשים דמלך; ז' עממים שאין להשמידם אם קבלו ז' מצוות בני נח (עי' בהרחבה ברמב"ן בפרשתנו, פרשת שופטים); גבי איסור דלא תתחתן בם ועוד רבים]. האם, לדעתכם, האיסור על נישואי תערובת אותו מנמקת התורה בחשש שמא יסור לבו של היהודי מאחורי האל והוא ילך לעבוד ע"ז, רלוונטי כיום, בעולם שבו המונותאיזם שולט בכיפה והעולם המערבי כולו סילק מעליו אלמנטים אליליים דוגמת האיקונין והאמונה באלוהותו של ישו (ברוב הכנסיות)?! נושא לדיון!
 
איה לנו צפנת פענח שיסביר מדוע

אינני מצליח בשום אופן להקפיץ את השרשור הזה?! אפילו המחשב משתעמם מהנושא?!
 
למעלה