משהו שמעניין אותי

fireman

New member
משהו שמעניין אותי

לפני שבועיים חבר טוב שלי מהבסיס השתחרר וראיתי את הגליון הערכה שלו שזה בעצם התעודת שחרור שלו (או שאני טועה) ושם הייתה הערכה מילולית שבכלל לא שיקפה את החייל במציאות....היה כתוב שהוא מקצועי, עם מוסר עבודה גבוה וממושמע והתנהגות טובה בעוד במציאות הוא היה בא פעמיים בשבוע לבסיס (אולי..) וכשהוא היה מגיע זה היה ב1 או 2 בצהרים, ישב במעצר פעמיים ונשפט על אינספור עבירות....בקיצור העובדות האלו הופכות מבחינתי את התעודה הזאת לנייר טואלט.... עוד דבר ששמתי לב הוא שהפרופיל אינו מצויין שם....מאחר וזה נתון שאמור להיות סודי...ומקומות עבודה רבים דורשים לראות את התעודה הזו כהוכחה לשירות סדיר כלשהו שעשה אותו אדם, מאחר והפרופיל הוא סודי הוא אינו מצויין שם ועל כן עולה שאלה...... מה ימנע מחייל עם פרופיל 45 נפשי למשל להגיע למקום עבודה ולהגיד שיש לו פרופיל 97? הרי בכל מקרה לאותו מעסיק אין אפשרות לבדוק את הנתון הזה מאחר והוא נתון סודי של הצבא. ועוד עניין שמעניין אותי....קיים במדינה חוק שעל פיו אסור למעסיק לשאול מה הפרופיל של חייל משוחרר המועמד לעבודה ואסור לו לפסול קבלה של אדם לעבודה בגלל פרופיל....אם כך מדוע עדיין לא מעט מקומות עבודה ממשיכים לשאול את שאלת הפרופיל?
 

PooKiPsiT

New member
שואלים על הפרופיל?

בריצונות?
מה זה נותן? הגיוני שישאלו על הפרופיל אם מישהו יצא על 21 ואז זה כן כתוב בתעודת הערכה...אבל חוץ מזה, למי אכפת?! אלא אם כן מתמיינים לעבודת סבלות או משהו... מוזר. ובכל אופן, בקשר לחבר שלך, המפקד שלו הוא זה שאמור למלא את התכונות האלה עליו. אם זה מה שהוא כתב כנראה הוא פשוט לא מילא את זה כמו שצריך. או שלא היה אכפת לו כל כך אז הוא סתם עשה אנדנדינו בין התכונות וכתב כמה... אבל לא נראה לי שאצל כולם זה ככה. העניין הוא שנותנים לו רשימה של 3 ומשהו תכונות (שכולן טובות!) והוא אמור לבחור מתוכן עד 7 תכונות שיהיו כתובות בתעודה. ככה שדברים רעים בכל אופן אי אפשר לכתוב שם עליו...אבל כנראה שהוא פשוט לא היה צריך לציין כלום, או לכתוב מקסימום אחת או שתיים שלא קשורות (כמו נניח "חברותי"). ובמעצר הכוונה לכלא? כי אם הוא היה בכלא אז זה מוריד לו ציון בהתנהגות וגם את זה גם מעסיקים יכולים לראות.
 

Reznik

New member
הרבה מקומות עבודה באמת שואלים על

הפרופיל אבל בעקיפין שואלים אותך איפה שרתת באיזה יחידה קרבי או לא וזה בעצם מראה על הפרופיל תעודת השחרור שלך מראה את הדירוג שלך (07, 03 או כל אפשרות אחרת)
 

Jany

New member
טוב אז ככה...

בקשר לחוו"ד (חוות דעת מפקד) זה מורכב מ-38 תכונות, חובה למלא את זה לכול חייל ששירת מעל שנה של סדיר, המפקד חייב למלא מינימום תכונה אחת, עד 7 תכונות. חייל שהיה כלוא לא תמיד מגיע לו חוו"ד, בד"כ בתקשורת מופיע - התנהגות לא מניחה את הדעת, אני כבר לא ממש זוכרת מה עושים בקשר לזה, נראה לי צריך לשלוח את החוו"ד למקשל"ר, קיצר לא משנה. כול התכונות בחוו"ד הן תכונות טובות מהסיבה הפשוטה ביותר, לתת לכול חייל הזדמנות להשתלב באזרחות כאזרח מין המניין, יכול להיות שחייל התנהג בצורה כולשהי בשירות שלו אבל זה לא מי שהוא באמת ובאזרחות הוא משתנה, אז למה שהמפקד שלו יקבע ת'גורל שלו בעתיד על טעויות קטנות שהחייל עשה בתקופה קצרה של החיים שלו?! לגבי הפרופיל, ומקומות עבודה.. אין לי מושג בקשר לזה, אני יודעת ששואלים אם עשית שירות מלא ואם לא למה בלה בלה בלה. תשמע, לא יקבלו לעבודה בנ-אדם פסיכופת, תאמין או לא, אבל חבר'ה שיוצאים מהצבא על 21 סתם כדי לא לשרת, באזרחות מסתכלים עליהם באמת כחולי נפש, והם סתם משתמטים מנייאקים לדעתי! ומעסיק לא רוצה מישהו שיש לו הפרעות נפשיות ויכול או לברוח מהעבודה או מי יודע מה לעשות במקום העבודה, וידוע שלא חסרים פסיכופתים. במקרה של פרופיל רפואי, אם תלך לעבוד בבנין, נראה לך יעסיקו אותך אם יש לך בעיות גב או פרקים או כול בעיה רפואית אחרת שיכולה להעפיל על העבודה שלך?! אתה לא נחשב לכשיר לעבודה פיזית אם יש לך בעיות רפואיות רציניות. סה"כ בודקים את הדברים האלה לטובתך ולטובת החבר'ה בה אתה מבקש עבודה. אל תחשוב שבאזרחות פרייארים כמו בצבא.
 

PooKiPsiT

New member
הבעיה היחידה עם ה21..

הוא שגם אם יוצאים על נפשי כתוב בתעודת שחרור שזה 21 רפואי, ככה שאף אחד לא מסתכל עליהם כחולי נפש.. (אני לא יודעת אם זה היה מאז ומתמיד ככה אבל עכשיו לפחות זה ככה). ואם הוא לא הולך לעבוד במקום שדורש עבודה פיזית זכותו המלאה לא לספר מה הבעיה ה"רפואית" שלו.
 

fireman

New member
כולכם הדגמתם באמצעות

מקרה קיצוני של פרופיל 21.... זה הגיוני וטבעי ולגיטימי שירשם.... השאלה שנשאלה נניח לגבי פרופיל 45 נפשי, 64 נפשי....73 נפשי וכן הלאה והלאה.... היות והנתון הזה אינו רשום בתעודת הערכה, מה ימנע מאותו חייל שיש לו את הסעיפים הללו לומר שיש לו פרופיל 97.... עוד הערה שיש לי בקשר לגברים שנכתבו כאן שהם לא כל כך נכונים לגבי עניין סוג השירות...לא כל מי שמשרת ביחידה עורפית הוא דווקא בעל פרופיל נמוך, יש לא מעט חיילים שמשרתים ביחידות עורפיות עם פרופיל 97 או 82, אני למשל 82 כרגע ומשרת ביחידה עורפית (היה לי 64 זמני בגלל בעיה בריאותית) בכל מקרה השאלה שלי נשאלה לגבי פרופילים נפשיים וכאן אני חושב שמיותר להכנס לויכוח אם זו השתמטות ואם זה באמת כי זה לא העניין כאן, בגדול חייל שיש לו פרופיל 45 נפשי יכול להיות בריא כמו שור ואני לא מוצא מניעה לעבוד בבניין למשל כפי שאמר אחד החברים כאן. לגבי הגליון הערכה לדעתי אף מפקד לא רוצה לפגוע בחייל שלו כשהוא נכנס לחיים האזרחיים כי בכל זאת המצב במשק העבודה הוא בכי רע גם ללא הערות בתעודת הערכה שעלולות לפגוע באותו חייל משוחרר.
 

סהורורי

New member
תשובה

אחרי שהתשתחררת אתה אזרח לכל דבר ולפרופיל הצבאי אין שום משמעות בחיים האזרחים וכל הסעיפים בפורופיל הינם סודים ונשארים אך ורק בצבא ,לכן אין שום מניעה שחייל משוחרר יגיד שיש לו פרופיל 97 אם הוא יחפוץ בכך כי הפורופיל הצבאי הוא נתון סודי שקשור לצבא ( ועבודות במשרד הביטחון ) אין למעסיק אפשרות לבדוק את זה אלא אם כן הוא מכיר מישהו שיש לו גישה לאיזה מחשב בצבא שיש בו את הנתונים האלה ומוכן לבדוק לו את זה. ולגבי שאלתך השניה למה עדיין שואלים במקומות מסוימים על הפרופיל הצבאי ? רק בעבודות שקשורות למשרד הביטחון (ואולי גם במשטרה) יש משמעות רשמית לפרופיל הצבאי אם יש סתם מעסיקים ששואלים אז הם דפוקים או לא יודע מה .
 

Twinkle1

New member
גם אותי זה די הטריד

הנושא של התכונות.. בהתחלה הייתי גאה על התכונות שקיבלתי אבל אחרי זה קלטתי שכולם מקבלים בערך אותו דבר, ואפילו מישהו סיפר לי שהמפקד שלו נתן את הרשימה של כל התכונות לאמר לו לבחור 7... כך שבאמת אין לזה שום משמעות.
 

get well

New member
התכונות שלי..חחחחח../images/Emo9.gif

אצלי אני סימנתי למפקד שלי את התכונות שיעזרו לי ואמרתי לו שהוא יכול לבחור מתוכן 7....חחחחחחח זה היה כזה מצחיק האמת שמילאנו את זה יחד כזה.. גם ככה כולם אמרו שאני הייתי המפקדת האמיתית באגף!!!
 

Jany

New member
אצלי זה היה הכי כייף... :)

בדיוק הגיע לי מפקד חדש 3 חודשים לפני השחרור אז שאלתי אותו אם זה יהיה בסדר מצידו שהמפקדת שלי שהייתי איתה שנה וחצי כמעט תמלא לי את זה כי היא יודעת יותר טוב איך אנ יעובדת ובלה בלה בלה, אז עמדתי לידה כשהיא מילאה את זה אז אני עושה לה כזה - "זה לא נכון, כן, גם זה לא נכון, אה וזה גם לא נכון" :) כי היא רשמה לי דברים ממש ממש מצויינים, ואח"כ הזנתי את זה לעצמי ותייקתי בתיק שחרורים, והכי התלהבתי כשתייקתי לעצמי את הפק"ש :) (התעסקתי עם זה, הייתי בשלישות.. :) )
 

im mitzi

New member
אצלי גם היה מצחיק

המג"ד שלי שהיה המפקד שלי כי השתחררתי כרל"שית הושיב אותי מולו ואמר לי שהוא לא חותם על כלום והוא לא מוכן לשחרר אותי. כמובן שבסוף הוא מילא לי כל מיני דברים ממש טובים וזהו, אבל בעקרון עד עכשיו אף אחד לא הסתכל על הפתק הזה חוץ מאמא שלי.
 
למעלה