משהו שמעניין אותי...

משהו שמעניין אותי...

איך עובד בג'מייקה העניין של התשלום למפיקים? ארבעים אומנים מוציאים הרי שיר על אותו הרידם, אז כל אחד מהם מבקש את רשות המפיק ומשלם? או שרק הראשון שעושה את השיר משלם? או שהמפיק ממש מרושש ואף אחד לא משלם לו?
 
בדרך כלל זה עובד הפוך

המפיק שבונה את הרידם החדש הוא זה שמזמין את האומנים שהוא רוצה שישירו עליו, ונותן להם דגימה של הרידם והיחד חושבים איך לעשות את הלהיט הבא. הרידם בדרך כלל יוצא בלייבל מסויים, אבל קורה גם שיש כמה לייבלים אחרים שמוציאים שירים עליו(לרוב בגרסא מעט שונה אבל גם זה לא תמיד...), ויש לך דוגמאות גם לרידמים שעד היום ממשיכים להמציא להם גרסאות חדשות, כמו ריל רוק וסטאלג. בכל מקרה, בקשר לזכויות יוצרים-זה תמיד היה נושא סופר בעייתי, מפיקים הם בדרך כלל האנשים המעט יותר מבוססים בלשון המעטה, והיו מרמים אומנים ומשלמים להם פרוטות(לפעמים אפילו ארוחת צהריים) בעד הקלטת טיון על הרידם שלהם, ולא משלמים תמלוגים גם אם השיר היה מגיע לראש המצעד... והיום עוד פי מאה בגלל שהכל זה מחשבים(לפחות למי שיש לו כסף ורצון לקנות כאלה) ודיסקים וצריבות ואלוהים יודע מה... ומצד שני, בשבילנו שרוצים לשמוע מוזיקה ואין יותר מדי דרכים "כשרות" זו אף פעם לא הייתה בעיה :)
 
הקטע הוא שהיום עם כל הצריבות

ואלוהים יודע מה- לפי הגישה של להביא זמר ולהקליט אותו בשביל להרוויח מההקלטות- יוצא שהמפיקים הם המרוויחים פחות, כי אולי הם מרוויחים מתמלוגים וממכירות דיסקים, אבל כמה כבר אפשר להרוויח מזה לעומת הופעות למשל? בעצם מפיק בג'מייקה לא מוכר את הרידם שלו לזמר, אלה משתמש בזמר בתור כלי ומוציא את השיר תחת השם שלו? מעניין לגמרי העניין הזה, אף פעם לא ראיתי שמדברים על זה פה..
 

Carcass

New member
כשהמפיק מוציא תרידים..

הרווח היותר גדול הוא שלו כמובן,מבחינה כספית,בטווח הקצר,אבל האמנים לא "מנוצלים" על ידיו,כי זה כלי שיווקי\פירסומי בשביל עצמם,בהמון רידימים אפשר לשמוע המון אמנים צעירים,שעוד לא פרצו לתודעה,ככל שהם יופיעו על יותר ויותר רידימים,כמובן שהשם שלהם יתפרסם וכ'ו וכ'ו,בטווח הארוך זה יותר משתלם בשבילם.
 
וכשאנחנו אומרים מפיק

אז המפיק הוא רק בונה הרידים (המוזיקאי) או שהמפיק הוא יותר איש עסקים שמעסיק נגנים או שמעסיק רידמייקר שיודע לתפקד על המחשב? ד.א- מה שאתה אומר לגביי הרווח היותר גדול בטווח הקצר- זה לאו דווקא נכון כי לפי מה שמשתמע- המפיק מרוויח רק ממכירת תקליטים ותמלוגים וכמה מכירות כבר אפשר לעשות באי קטן כמו ג'מייקה? כמה תמלוגים כבר משלמים? כי מה שברוב העולם מביא המון כסף למפיקים זה המכירות (להוציא מקרים של קהל יעד אדיר כמו שיש למפיקים שמשמיעים נון סטופ בMTV)
 
למעלה