משהו ששמילבי חשבה עליו פתאום

טושטוש5

New member
משהו ששמילבי חשבה עליו פתאום

חשבתי על משהו: אם אנחנו משתמשים בשמות הדמיות שלנו כ-ניק´ אז יש בעיתיות עם שיתוף. תארו לעצמכם הורה שגולש ומגלה את הפורום ובו אפילו הדמות הנחמדה שכ"כ שימחה את בנו ומיד הוא ניגש לקרוא את מה שכתבה ומגלה את ה"מקרה" שהיה אתמול עם בנו במחלקה מתנוסס מעל "גלי האתר" (וגם ללא שם או כל פרט מזהה) זה עדיין יכול להיות מוכר גם להורים אחרים באותה מחלקה (ארוכת טווח, כמובן) וגם לשבור את האמון שנותן ההורה בנו... וכמובן שגם מבחינה אתית יש פה בעיה כי גם אם לא מסרנו פרטים מזהים כלל, ברגע שמישהו יכול לזהות זאת, זוהי הפרה של סודיות רפואית. מה דעתכם?
 

ענ2ת

New member
../images/Emo151.gifודעתי בענין-----

לא למסור שמות לא גיל לא את המחלה ופרטים רפואיים. לא את בית החולים בו הילד מאושפז- ואז זה יכול להיות כל ילד .
 

טושטוש5

New member
מסכימה, אבל...

לגיל הילד (או לפחות טווח), ולפעמים לסוג המחלה או תופעות הלוואי שלה יש משמעות בשיתוף. האם אנחנו מוכנים לוותר על זה? מעבר לזה, זה אומר לא למסור בפורום (גם לא בהודעות אחרות) איפה אנחנו עובדים (אחרת אפשר לראות איזו מחלקה באיזה בית חולים). זה בהחלט דבר אפשרי ולגיטימי לדרוש, וזה גם לא סותר יצירת שיתופי פעולה. אפשר לשלוח הודעה כמו "מי עובד ב-X" ולקבל תשובות רק במסרים - ואז זה לא חשוף בפורום.
 

yblueyes

New member
../images/Emo9.gifלעניות דעתי:

אפשר לשתף מבלי לציין פרטים בכלל. אפשר לשתף מתוך התחושות והרגשות של הג'לולוג, מה כל אחד הרגיש, חשב, מתלבט, מבלי לציין במי מדובר. לשתף מתוך מה שעובר עליי ומה אני מרגיש וזהו. מקווה שבהיר למה כוונתי.
 

ב מ ב י 5

New member
|בנדרשת זהרות מלגרום רע לילד ולהורה

מה ששמלבי אומרת זה נכון מאוד אסור שיקרה מצב שאנחנו באים לעזור ולשמח וחס וחלליה יוצאים מזקים וגורמים לכעס (וברור שללא שום כוונה) ולגרמת שם לא טוב למה שאנחנו עושים,לכן אנחנו אמורים את כל "הבעיות" האלה שלנו לפתור בכל מני מפגשים שאנחנו יוצרים ושבהם אנחנו נוכל להעלות בעיות ולפתור אותם ביחד וחוץ מזה יום טוב ושמח לכולם
 
אני מסכימה עם ההורה

למרות שיש לנו את הזכות המלאה להשתמש באיזה שם שנרצה. אני אישית מעדיפה את השם המקורי שלי ולא שם הבמה
 
שכל אחד צריך לפעול לפי שיקול דעתו

אבל לדעתי אולי כדאי לא לפרט יותר מדי על הילד ועל מקרה על מנת למנוע מקרה שהורה יקרא בטעות את הכתוב. לא יודעת...... הגיוני?
 
הגיוני לא לפרט על הילד אבל..

ממצד שני קצת בעייתי לשתף מבלי להסבירה קרה פחות או יותר במצב ומה היה +- הגיל של הילד, לא?
 

שמילבי

New member
עיקר הבעיתיות שהצגתי היא הניק'

מה שניסיתי להעביר באותה מחשבה שעלתה לי ב 4:00 בבוקר היה שההורים (והילדים) מכירים אותנו כמישמיש, טושטוש,קיש, אלהסינדרלה, במבי ועוד ואם הם יכנסו לפורום הם ידעו גם אם נדבר באופן הכללי ביותר, ללא כלפרטים ולו המעורפלים ביותר,שמדובר במחלקתם. הם יודעים ששמילבי/במבי וכו' מגיעים אליהם פעם בשבוע ולכןידעו שמדובר במחלקתם (ושוב מדובר על מחלקות אורכות טווח) ומשם הדרך לזיהוי הילד (שלהם או אחר במחלקה - היא קצרה. וזוהי הבעיה שהצגתי. יש לי רעיון לפיתרון: רובנו הרי מכירים אחד את השני (ומי שלא -נכיר מאד בקרוב...) והמטרה בפורום הזה אינה אנונימיות של משתתפיו אלה שיתוף, תמיכה, יזימת רעיונות ועוד. מה דעתכם שנרד משמות הדמויות, עם כל האהבה שלנו אליהם, וננשא שמות אחרים או שם פרטי (כמו קרינושנוש) או מי שלא רוצה להחשף ניק' אחר שאינו מסגיר את הדמות, ובפני מי שהוא רוצה להחשף "מי עומד מאחורי ניק' זה" ישלח לו מסר אישי (הרי התרגלנו לשמות הדמויות שלנו, נתרגל גם לניק'ים חדשים) מה דעתכם? שלכם (בנתיים עדיין) שמילבי
 

טושטוש5

New member
או אם מעלים תמונות לפורום

ככה שזה לא פותר את הבעיה. גם אם מצטטים ילד שאמר לכם משהו מצחיק, או תגובה מיוחדת אחרת - ההורים בטח זוכרים אם היו בחדר. אולי פשוט נשתדל להיות מטושטשים לגבי הפרטים? (טושטוש...) כלומר במקום להגיד "ילד בן 3 ששוכב בחדר 12 במחלקה X וסובל מ Y" פשוט "ילד" וזהו? אני חושבת שאנחנו יכולים להיות מספיק רגישים לנושא, או לפחות להתחיל ככה. אם נראה שזה הופך לבעייתי אפשר לבדוק מה לעשות בהמשך.
 

שמילבי

New member
צריך דיון - ואז החלטה

לפי דעתי צריך איזושהיא החלטה גורפת שתגן על נושא האתיקה המקצועית שלנו. אנו עוסקים בתחום שהוא כ"כ בחיתולים
וטעויות ו"חשיפת" ילדים ,הם לא משהו שמותר לנו ליפול אליו, כדי לשמור מקצוע זה בקטגוריה של "WOW אתם עושים משהו מדהים" ולא בשום קטגוריה אחרת (ג'לולוגים לא אחראיים שחשפו מידע וכו'). ולכן לאחר דיון (שאני מקווה שיתפתח פה) יש להגיע לאיזושהיא החלטה לגבי השיתופים (דוג' שיתוף לא יעשה בשם הדמות) או משהו אחר שמגן על הילדים (ובל נשכח את המבוגרים!) מה דעתכן מנהלות נכבדות? ומה אומרים חברי הפורום הנכבדים לא פחות? סתם, כולנו הרי מהקורס של הדבילים... זוכרים? אך בכל זאת זהו נושא רציני אז יאללה דיון!
 
אז מה, עכשיו אני אמורה להוריד

תמונה מהכרטיס שלי רק כי אני חברה בפורום? הסיכוי שהורה יזהה אותי בתמונתי הנוכחית שואפת לאפס, בהתחשב בעובדה שכולנו מחופשים. אולי פשוט כדאי שלא לשמש את הפורום הזה לחשיפה גדולה מדי של פרטים על הילדים שאנחנו עובדים עליהם. ושאלה חשובה לא פחות- מי זו שמילבי?
 
סליחה שמילבי שלא זיהיתי אותך ../images/Emo13.gif

אולי כדאי להעלות את העניין ביום רביעי הקרוב במפגש.
 
למעלה